اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی گالیکش:

بیماری آنفلوانزای طیور در گالیکش مشاهده نشده است / تلفات غیرعادی طیور به شبکه دامپزشکی اطلاع داده شود

بیماری آنفلوانزای طیور در گالیکش مشاهده نشده است / تلفات غیرعادی طیور به شبکه دامپزشکی اطلاع داده شود
رئیس شبکه دامپزشکی گالیکش با اشاره به نظارت کامل بر مرغداری‌ها این شهرستان گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای طیور در این شهرستان مشاهده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه سعید پورقاز در خصوص شیوع آنفلوانزای فوق حاد طیور در کشور و استان گلستان گفت: در شهرستان گالیکش 18 واحد مرغداری فعال (13 مرغداری گوشتی و 5 مرغداری مرغ مادری) وجود دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون 31 میلیون تخم‌مرغ، 10 میلیون جوجه ریزی و قریب 2 هزار تن گوست سفید تولید کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه ,

وی افزود: مراکز مرغداری‌ها و پست قرنطینه دامی ورودی شرق استان گلستان تحت نظارت دامپزشکی گالیکش است و تاکنون هیچ مورد آنفلوانزای طیور در این شهرستان مشاهده نشده است.

,

رئیس دامپزشکی شهرستان گالیکش با اشاره به اینکه طیور ورودی شرق گلستان در پست قرنطینه تنگراه شهرستان گالیکش کنترل می‌شود؛ تصریح کرد: با تدابیر بهداشتی و قرنطینه، مورد خاصی مشاهده نشده اما شهروندان در صورت تلفات مشکوک در مرغداری‌ها، پرندگان مهاجر و مرغ‌های خانگی حتماً موارد را به دامپزشکی اطلاع دهند.

,

پورقاز با اشاره به اینکه کشتارگاه طیور در شهرستان گالیکش وجود ندارد اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام‌شده، همه گوشتهای تولیدی در کشتارگاه‌های مرغ استان دارای بسته‌بندی هستند و بر روی آن‌ها تاریخ تولید درج میشود و شهروندان در موقع خرید توجه کنند که مشخصات تولید، نام کشتارگاه و تاریخ تولید بر روی بسته‌بندی وجود داشته باشد. هیچ‌گونه نگرانی برای استفاده از گوشت‌های دارای مجوز و برچسب وجود ندارد.

, , ,

رئیس دامپزشکی شهرستان گالیکش با اشاره به ممنوع بودن عرضه مرغ زنده در استان گلستان، افزود: شهروندان از خریدن هر نوع طیور زنده، بومی و پرندگان مهاجر خودداری کنند.

,

به گفته وی در شهرستان گالیکش حدود 12 مرکز عرضه مرغ زنده وجود داشت که طی ماه گذشته تاکنون 8 مرکز آن پلمپ شده است.

,

پورقاز با اشاره به اینکه کمیته آنفولانزای طیور گالیکش با شرکت شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت و محیط‌زیست به ریاست فرماندار طی ماه گذشته تشکیل‌شده است؛ برگزاری کلاس آموزشی برای مرغداران، پیامک و نامه‌نگاری توصیه‌های بهداشتی – قرنطینه‌ای به مرغداران، دهیاران و شوراهای اسلامی، بازدید مستمر از روستاها، مرغداری‌ها و آب‌بندانها، جلسه آموزشی برای دهیاران با حضور بخشداران، مکاتبه با نیروی انتظامی جهت تشدید نظارتی پست قرنطینه دامی ورودی شرق استان گلستان در شهرستان گالیکش و ممانعت به عمل آوردن فروش مرغ زنده در شهرستان به همراه شهرداری را ازجمله اقدامات کمیته آنفولانزای طیور شهرستان گالیکش اعلام کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه