اخبار داغ

آموزش و پرورش زیرساخت رشد و پیشرفت کشور است/ فرسودگی مدارس و کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل آموزش و پرورش خاش است

آموزش و پرورش زیرساخت رشد و پیشرفت کشور است/ فرسودگی مدارس و کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل آموزش و پرورش خاش است
رابط نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خاش گفت: آموزش و پرورش زیرساخت رشد و پیشرفت کشور است و آموزش و پرورش باید با تمام توان خود در امر جذب بازماندگان از تحصیل تلاش کند تا هیچ فرد بی سوادی در جامعه نباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما، مولوی یعقوب حسین بر در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان خاش، اظهار کرد: آموزش و پرورش در جامعه کنونی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد و خیران و سرمایه داران نیز باید از مدارس حمایت کنند تا به رشد و توسعه هرچه بیشتر مسائل آموزشی در کشور کمک شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما,

وی با بیان اینکه در قران کریم به مسئله تعلیم و تربیت بسیار تاکید شده است، گفت: پروردگار متعال در سوره ای جمعه می فرماید: "در بین امیون رسولی از بین خودشان بر انگیختم و به سوی آنها فرستادم تا آیات خدا را بر آنها بخواند و در سایه ی خدا آنها را تربیت و تذکیه کند و کتاب آسمانی خدا را به آنها تعلیم دهد".

,

 

,

, ,

 

,

مولوی حسین بر تصریح کرد: قرآن بالاترین مسئله را علم آموزی پس از خلقت انسان معرفی میکند و آموزش و پرورش باید با تمام توان خود در امر جذب بازماندگان از تحصیل تلاش کند تا هیچ فرد بی سوادی در جامعه نباشد.

,

* بی سوادی و کم سوادی از مهمترین معضلات جامعه امروز است

,

فرماندار شهرستان خاش نیز در ادامه، اظهار کرد: بی سوادی و کم سوادی از مهمترین معضلات جامعه امروز است که باتوجه به تاکیدات فراوان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باید در خصوص ریشه کنی بیسوادی و انسداد مبادی بیسوادی هرچه بیشتر تلاش کنیم.

,

محمداکبر چاکرزهی بیان کرد: ادارت و ارگان های مختلف شهرستان خاش باید در حوزه آموزش و پرورش همکاری کنند چرا که تغییر در وضعیت آموزشی شهرستان مشارکت همگانی و عزمی راسخ را می طلبد.

,

وی با اشاره به مدارس کپری سطح شهرستان و وجود 10 مدرسه کپری در ایرندگان، تاکید کرد: فضای آموزشی مدارس باید به گونه ای باشد تا دانش آموزان با آرامش خاطر بتوانند تحصیل کنند و مدارس کپری در روستاهای تازه تاسیس ایجاد شده و آموزش و پرورش باید تغییر وضعیت این مدارس را در دستور کاری خود قرار دهد.

,

چاکرزهی با بیان اینکه بسیاری از برنامه ها و اقدامات پیشرفت علمی شهرستان خاش تنها با مشارکت مردمی محقق خواهد شد، گفت:  خیران کشوری و استانی را باید جهت جلب کمک های مردمی و مشکلات آموزشی شهرستان خاش دعوت کنید و از آنها کمک بگیرید.

,

 

,

, ,

 

,

فرماندار خاش با بیان اینکه آموزش و پرورش در اجرای برنامه های یوم الله دهه مبارک فجر نقش تاثیرگذاری دارد، خاطرنشان کرد: باید ایام دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب برای دانش آموزان تببین و رشادت، شهامت و شجاعت رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی به نسل جدید منتقل شود.

,

* 96 درصد مردم شهرستان خاش باسواد هستند

,

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش نیز در ادامه، با بیان اینکه 96 درصد مردم شهرستان خاش باسواد هستند، گفت: آموزش و پرورش باید طبق دستورالعمل سالانه یک هزار و 200 فرد بازمانده از تحصیل را جذب کند که پرسنل اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش به صورت طرح خانه به خانه بازماندگان از تحصیل را جذب می کنند.

,

قاسم کوچکزایی با بیان اینکه شناسایی افراد بیسواد بین 10 تا 49 سال یکی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است، تصریح کرد: آموزش و پرورش از طریق تحقیق و کارهای پژوهشی به جایگاه واقعی خود در نظام جامع علمی دست پیدا می کند.

,

وی همچنین با اشاره به فعالیت های شبانه روزی معلمان و فرهنگیان در راستای آموزش تعلیم و تربیت به دانش آموزان، اذعان کرد: یکی از معلمان پرتلاش و سختکوش شهرستان خاش آقای محمد کسایی فوق تخصص ریاضی است که در منطقه محروم ایرندگان مشغول به خدمت به دانش آموزان این منطقه، شاسته تجلیل و تقدیر است.

,

 

,

, ,

 

,

کوچکزایی اظهار کرد: آقای محمد کسایی این معلم دلسوز و مهربان به صورت شبانه روزی در تمامی امورات فرهنگی و آموزشی مدرسه و حتی روستاییان نقش فعال دارد.

,

به گزارش خبرنگار تفتان ما، در ادامه این نشست جمشید هاشمزهی بخشدار ایرندگان خاش، مولوی عبدالمالک رحیمی امام جمعه بخش ایرندگان، عبدالمجید تمندانی شهردار خاش و شماری از مسئولان خاش و نوک آباد به بیان دیدگاههای خود پرداختند و نیز درجهت برگزاری باشکوه مجتمع خیرین مدرسه ساز در بهمن، تجلیل از معلم خدمتگذار آقای کسایی، برگزاری جشن باشکوه دهه فجر، رفع مشکلات آموزشی بخش های ایرندگان و نوک آباد بحث و تبادل نظر شد.

, تفتان ما,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه