اخبار داغ

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد

قابلیت استان مرکزی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری مذهبی

قابلیت استان مرکزی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری مذهبی
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان مرکزی به دلیل حضور مفاخر معاصر ایران و انقلاب اسلامی می‌تواند به یک قطب گردشگری مذهبی و انقلاب اسلامی در کشور تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز؛ زهرا احمدی‌‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از بیت قدیمی امام خمینی(ره) با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی گفت: این استان قطب مفاخر معاصر ایران ولی به دلیل جایگاه خوبی که در بخش صنعت و کشاورزی دارد، آنطور که باید به مسئله گردشگری و ظرفیت های آن در استان پرداخته نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری خمین نیوز؛ ,

وی افزود: استان مرکزی می‌تواند با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، به قطب گردشگری مجموعه‌ای از مفاخر تبدیل شود و بیت امام(ره) در مرکزیت این مجموعه قرار داشته باشد. درصدد هستیم تا یک مجموعه ای از قطب گردشگری انقلاب اسلامی شامل قم، نجف، بیت امام خمینی(ره) در خمین و جماران که از سرمایه‌های انقلاب هستند، راه‌اندازی شود.

,

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برنامه‌هایی برای بیت قدیمی امام خمینی(ره) به عنوان یک مجموعه انقلاب اسلامی به شکل مجزا در حال تهیه است تا این مجموعه به یک قطب گردشگری انقلاب اسلامی تبدیل شود.

,

احمدی‌پور در ادامه با اشاره به مرمت آثار تاریخی گفت: برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی بخشی از بودجه مورد نیاز تخصیص داده شده تحقق پیدا کرده  است و مابقی نیز تامین اعتبار می‌شود. در این راستا امسال در استان مرکزی حدود ۶ پروژه تکمیل خواهد شد.

,

وی افزود: با سفر به استان‌های مختلف کشور در حال بررسی آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری و تبدیل آنها به عنوان یک قطب گردشگری هستیم.

,

توسعه ظرفیت‌های گردشگری گامی در راستای اشتغال‌زایی

, توسعه ظرفیت‌های گردشگری گامی در راستای اشتغال‌زایی, توسعه ظرفیت‌های گردشگری گامی در راستای اشتغال‌زایی,

محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به اینکه زادگاه امام(ره) در این شهرستان قرار دارد اما آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. بیش از این باید این مجموعه ملی و جهانی مورد توجه مسئولین قرار بگیرد و در شأن امام(ره) باشد.

,

سید مهدی ساداتی فرماندار خمین نیز گفت: با توجه به اینکه بیت امام خمینی(ره) سالانه میزبان گردشگران بسیاری است، می طلبد تا مسئولین بیش از این به شهرستان خمین توجه داشته باشند تا از ظرفیت گردشگری به منظور رفع بیکاری نیز استفاده شود.

,

در این سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در مراسم قالی بُران در یکی از کارگاه‌های قالیبافی خمین شرکت کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه