اخبار داغ

خالق رمان "پیوند سایه‌ها"؛

اگر منظور از سیاست انقلاب اسلامی باشد من بر آن دست می‌برم/ نباید غبار تعصب بر روی آثار خود بنشانیم

اگر منظور از سیاست انقلاب اسلامی باشد من بر آن دست می‌برم/ نباید غبار تعصب بر روی آثار خود بنشانیم
فرخزاد گفت: هرچند موضوعیت انقلاب اسلامی همراه با نوعی تعهد و تعصب نویسنده است اما گرایش‌های سیاسی نباید موجبات زیر سوال رفتن کتاب را فراهم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعظم فرخزاد (آخوندزاده) در گفت‌وگو با آناج با تاکید بر ضرورت رعایت تعادل در گرایش نویسنده به سیاست خاطرنشان کرد: من به عنوان نویسنده در سیاست هم دست می‌برم اما این کار نباید در حدی باشد که کتاب را زیر سوال ببرد و غبار تعصب بر روی مطالب بنشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج ,

وی افزود: البته موضوعیت انقلاب اسلامی در آثار نویسندگان بحثی جداست که اتفاقا باید نسبت به آن تعصب داشته باشیم چرا که ما هنوز هم خیابان‌ها و دیوارهای خونین، تظاهرات، تحریم‌ها و جنگ هشت ساله پس از انقلاب را به خاطر داریم و می‌دانیم قدرتی که امروز در دست ماست مفت به بار ننشسته است.

,

نویسنده رمان "نازبانو، گمشده ناصرالدین شاه" با اشاره به قدرت بی‌بدیل ایران در مواجهه با جهان استکبار ادامه داد: در دوران انقلاب با دو رهبر روبرو بودیم که یکی با تکیه بر خداوند و همراه با مردم؛ دیگری بریده از ملت و متکی به دنیا رودر روی هم ایستادند اما آخر سر هرچند امام(ره) ما با اشک چشم قطعنامه را امضا کرد اما در مقابل صدام در نهایت خفت و خواری به زباله دان روزگار پیوست.

,

وی چنین تاریخ و سیاستی را لایق تعصب ورزی دانست و گفت: نویسنده‌ای که این حقایق را با چشم دیده و شدت تحریم‌های پس از پیروزی انقلاب یا تار مار شدن جوانان به دست دشمنان را لمس کرده است، مکلف به بیان حقایق و انتقال آن‌ها به نسل جدید است و به نظر من اگر سیاست بدین معنا باشد، هیچ نویسنده‌ای نباید از آن غفت کند.

,

فرخزاد با تاکید بر اینکه هرگز به مبارزه با سیاست برنمی‌خیزم، یادآور شد: البته من گاهی وقت‌ها در آثار خود در لابه‌لای برخی اتفاقات و وقایع از افراد و مسئولین نیز سخن می‌گویم اما به طور مستقیم از آن یاد نمی‌کنم و سعی دارم مقصود خود را با تصاویر و توصیف صحنه‌ها به مخاطب منتقل کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه