اخبار داغ

19 ژانویه؛ نماد همبستگی مسلمانان آذری زبان جهان

تصاویر کمتر دیده شده از ورود مسلمانان آذربایجان به ایران

تصاویر کمتر دیده شده از ورود مسلمانان آذربایجان به ایران
در روز 19 ژانویه 1989 میلادی، مسلمانان جمهوری آذربایجان پس از فروپاشی شوروی به سوی مرزهای ایران آمده و پس از گذشتن از رود ارس خود را به خاک مادری رساندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، در دی ماه سال 1368 هزاران آذری در هوای سرد زمستان کنار ارس ایستاده بودند و ندای الله اکبر و لا اله الا الله سر می دادند تا اینکه ساعت 10 صبح روز 19 ژانویه 1989 میلادی نیروهای روس از شدت ازدحام کنار رفتند و آذری های مشتاق به ایران اسلامی به مانند یک لشکر عظیم به یکباره سیم خاردارها را برداشته و وارد خاک کشورمان شدند و ابراز همبستگی با مسلمانان کردند و به همین مناسبت آن را روز آذری های مسلمان جهان اعلام کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان,

 پس از گذشت بیش از 26 سال از آن واقعه تاریخی اینک سران جمهوری آذربایجان قصد دارند که با تحریف تاریخ این روز مهم، آذری های جهان را به نفع خود مصادره کنند اما عکس لحظه ورود مسلمانان آذربایجان سند تاریخی است که هیچ کس نمی تواند عقاید و افکار مردم مسلمان جمهوری آذربایجان را نسبت به وطن مادری خود تغییر دهد.

,

بر این اساس، امروز مراسمی در راستای بزرگداشت این روز تاریخی در ساعت ۱۵ عصر با سخنرانی امام جمعه پارس آباد در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرزی پارس آباد برگزار خواهد شد.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه