اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

مسئولان باید قدردان و حافظ نظام اسلامی باشند

مسئولان باید قدردان و حافظ نظام اسلامی باشند
استاد حوزه و دانشگاه در قم با تأکید بر اینکه مسئولان باید قدردان و حافظ نظام اسلامی باشند، تصریح کرد: همه مسئولان باید توجه داشته باشند و بدانند که دین اسلام چطور به ملت و مملکت ما رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح قزوین، حجت‌الاسلام احمد دارستانی در کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیاین کشور شهید قدرت‌الله چگینی و یادواره شهدای فرهنگی استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به واقعه عاشورا اظهار کرد: در کربلا همواره امام حسین(ع) پس از هر مصیبتی که بر ایشان وارد می‌شد به دشمنان فرصت می‌داد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی به شخصیت وهب یکی از یاران امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: این جوان تازه مسلمان شده و تازه داماد در راه اباعبدالله‌الحسین(ع) خود را فدا کرد و این نشانه تسلیم شدن است اگر ما هم تسلیم حضرت بودیم خود را فدای ایشان می‌کردیم. 

این کارشناس رسانه ملی خاطرنشان کرد: وهب از میان سپاه امام حسین(ع) تنها کسی بود که او را زنده سر بردیدند و سرش را جلوی پای مادرش انداختند و این شیرزن سر بریده فرزندش را به سوی دشمن انداخت؛ یعنی متاعی که در راه خدا دادم پس نمی‏گیرم. 

دارستانی با بیان اینکه شهدا زنده‌اند و باید مزار آن‌ها نیز نزدیک خانواده‌هایشان باشد، گفت: شهدای ایران اسلامی مانند شهدای لبنان باید در کوچه‌ها و خانه‌ها به خاک سپرده می‌شدند. 
,
,
,
,
,
,
, ,

وی تأکید کرد: باید ببینیم پدر و مادر شهدا چه کردند که خداوند نگاه ویژه‌ای به فرزندان آن‌ها داشته است که همچون علی اکبر امام حسین(ع) جان خود را تسلیم اراده الهی کردند. 

این استاد حوزه و دانشگاه در قم یادآور شد: زینب کبری(س) کشتی عاشورا را طوری هدایت کرد که این کشتی هیچ کجا به گِل ننشست چراکه هیچ حادثه‌ای نمی‌تواند او را متعجب کند و ایشان با صبوری از کنار حوادث عبور کردند. 

دارستانی با بیان اینکه کاری که حضرت زینب(س) در کربلا کرد به بزرگی کار امام حسین(ع) است، عنوان کرد: درواقع این بانوی بزرگوار در کربلا در ظرفیت و قامت رسول‌الله(ص) و امیرالمومنین(ع) ظهور کرد. 

وی اضافه کرد: اگر پیامبر اکرم(ص) در کربلا به اسارت می‌رفت نه یک قدم جلوتر از زینب کبری(س) حرکت می‌کرد نه یک قدم عقب‌تر از ایشان می‌ماند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

این استاد حوزه و دانشگاه در قم بیان کرد: از صبح عاشورا هر کسی می‌خواهد قربانی شود به اباعبدالله الحسین(ع) نگاه می‌کند اما وقتی خود حضرت بر زمین می‌افتد رو به سوی خواهرش می‌کند و زینب کبری(س) رو به آسمان کرده و می‌گوید خدایا این قربانی را از ما بپذیر و این رفتار جایگاه حضرت زینب(س) را می‌رساند. 

دارستانی با تأکید بر اینکه مسئولان باید قدردان و حافظ نظام اسلامی باشند، تصریح کرد: همه مسئولان باید توجه داشته باشند و بدانند که دین اسلام چطور به ملت و مملکت ما رسیده است و امیدواریم که نسل ما نسل ظهور حضرت حجت(عج) باشد. 

وی ابراز کرد: استان قزوین 200 شهید مفقودالاثر دارد و قطع‌یقین نیمی از مادران این شهدا از بی‌قراری و دلتنگی از دنیا رفته‌اند اما بهتر از بدانیم که آرزوی مفقودالاثرها این بود که هیچ اثری از آن‌ها باقی نماند. 

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه