اخبار داغ

حجة الاسلام رعایتی:

نقش علمای اهل سنت را در تبیین چهره های تکفیری بسیار مهم و ضروری است

نقش علمای اهل سنت را در تبیین چهره های تکفیری بسیار مهم و ضروری است
مسئول نمایندگی سپاه نینوا استان گلستان گفت؛ جریان داعش هرچند خود را سلفی می داند اما به شدت از مذهب رایج سلفی عبور کرده و فقه را جنایی کرده است، وی نقش علمای اهل سنت را در نقد این نوع از فقه بسیار مهم و ضروری دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ حجة الاسلام جعفر رعایتی صبح امروز در دیدار با مدیران حوزه های علمیه شهرستان گنبد با اشاره به تحولات صورت گرفته در فقه سلفی و حرکت آن به سمت فقه جنایی، به نسل های چهارگانه ی تفکر سلفی از ابن تیمیه  تا جریان های تکفیری اخیر اشاره نمود، و اظهار کرد: امروزه تمام این جریانهای تکفیری سلفی کمر همت خود را بسته اند تا اسلام را ریشه کن کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان,

 وی با اشاره به اصطلاح تخصصی سازمان توحش که در تحلیل های درون مذهبی سلفی مطرح می شود، آن را حد فاصل فروپاشی یک تمدن یا نظام دولت و ظهور یک تمدن یا نظام دولت که یک دوره گذار توصیف نمود.

,

حجة الاسلام رعایتی خاطر نشان کرد: وضعیتی که دولت های صهیونیسم بهم ریخته و یک ایده جدیدی برای احیای خلافت شکل گرفته است، آنهم پیدایش گروهک های تکفیری است.

,

 مسئول نمایندگی سپاه نینوا استان گلستان با تشریح بنیاد های تفکر سلفی و تکفیری تاکید کرد: هدف از پیدایش آن فقط یک چیز است آنهم از بین بردن دین مبین اسلام است و برایشان نه شیعه مهم است نه سنی.

,

رعایتی در پایان تاکید کرد: جریان داعش هرچند خود را سلفی می داند اما به شدت از مذهب رایج سلفی عبور کرده و فقه را جنایی کرده است، وی نقش علمای اهل سنت را در نقد این نوع از فقه بسیار مهم و ضروری دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه