اخبار داغ

در حاشیه برگزاری یک مراسم؛

سئوالات و شبهاتی درباره برگزاری نکوداشتی در دانشگاه خلیج فارس

سئوالات و شبهاتی درباره برگزاری نکوداشتی در دانشگاه خلیج فارس
براستی چرا عده­ای با وجود اصرار ایشان بر برگزار نشدن مراسم نکوداشت، هنوز اصرار بر برگزاری دارند؟ چرا با وجود لغو برنامه برازجان باز برنامه را به صورت دیگر و این بار با عزمی جدی­تر و لشکرکشی سیاسیون می خواهند برگزار کنند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز استاد سید محمد مهدی جعفری از مبارزان و زندانیان دوران ستم شاهی و از همراهان مرحوم طالقانی است. ایشان از شاگردان آیت الله طالقانی است که به سفارش ایشان چندین جلد کتاب در خصوص نهج البلاغه و امیرالمومنین از عربی به فارسی ترجمه کرده است. اوست که با همت بلند خود کتاب های بسیاری را ترجمه کرد و به عنوان استاد تمام قرآن و نهج البلاغه از دانشگاه شیراز بازنشسته شد. ایشان برنده چندین جایزه ملی و بین المللی در زمینه نهج البلاغه شده اند. قرار است روز چهارشنبه 29 دی ماه مراسم نکوداشتی برای این استاد گرانقدر در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شود. نکوداشت دانشگاه، لغو شدۀ برنامه ای است که قرار بوده در برازجان برگزار شود. چرا برنامه نکوداشت ایشان در برازجان لغو شد؟ نظر به برگزاری چنین جلسه ای در تهران در تاریخ 6 آبان ماه سال جاری و حضور عده ای از اعضای نهضت به اصطلاح آزادی و ملی مذهبی ها در این جلسه و قرائت پیام یکی از سران فتنه در جلسه و سوت و کف زدن برخی حضار برای این فتنه گر باعث شد تا این نگرانی هم در برازجان به وقوع بپوندد. با توجه به اینکه دبیر اجرایی این نکوداشت در برازجان را شخصی سیاسی بر عهده داشت این شائبه را که جلسه نکوداشت تبدیل به جلسه ای سیاسی و گردهمایی برخی معلوم حال در لوای برگزاری این نشست فرهنگی و علمی شود، بیشتر کرده است. لذا نیروهای انقلابی و دغدغه مند شهرستان برازجان و امام جمعه محترم این شهر پیشنهاد برگزاری نکوداشت را به وقتی دیگر پیشنهاد دادند تا برنامه خالی از هر گونه شبهه و در خور شان این استاد ارجمند برگزار شود. با توجه به همین حواشی هم استاد پیامی در این خصوص صادر کرده و ضمن قدرانی از برگزار کنندگان نکوداشت مصرانه خواستار لغو این همایش و اهداء هزینه های آن به کارهای فرهنگی شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از گام نیوز استاد سید محمد مهدی جعفری از مبارزان و زندانیان دوران ستم شاهی و از همراهان مرحوم طالقانی است. ایشان از شاگردان آیت الله طالقانی است که به سفارش ایشان چندین جلد کتاب در خصوص نهج البلاغه و امیرالمومنین از عربی به فارسی ترجمه کرده است. اوست که با همت بلند خود کتاب های بسیاری را ترجمه کرد و به عنوان استاد تمام قرآن و نهج البلاغه از دانشگاه شیراز بازنشسته شد. ایشان برنده چندین جایزه ملی و بین المللی در زمینه نهج البلاغه شده اند. قرار است روز چهارشنبه 29 دی ماه مراسم نکوداشتی برای این استاد گرانقدر در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شود. نکوداشت دانشگاه، لغو شدۀ برنامه ای است که قرار بوده در برازجان برگزار شود. چرا برنامه نکوداشت ایشان در برازجان لغو شد؟ نظر به برگزاری چنین جلسه ای در تهران در تاریخ 6 آبان ماه سال جاری و حضور عده ای از اعضای نهضت به اصطلاح آزادی و ملی مذهبی ها در این جلسه و قرائت پیام یکی از سران فتنه در جلسه و سوت و کف زدن برخی حضار برای این فتنه گر باعث شد تا این نگرانی هم در برازجان به وقوع بپوندد. با توجه به اینکه دبیر اجرایی این نکوداشت در برازجان را شخصی سیاسی بر عهده داشت این شائبه را که جلسه نکوداشت تبدیل به جلسه ای سیاسی و گردهمایی برخی معلوم حال در لوای برگزاری این نشست فرهنگی و علمی شود، بیشتر کرده است. لذا نیروهای انقلابی و دغدغه مند شهرستان برازجان و امام جمعه محترم این شهر پیشنهاد برگزاری نکوداشت را به وقتی دیگر پیشنهاد دادند تا برنامه خالی از هر گونه شبهه و در خور شان این استاد ارجمند برگزار شود. با توجه به همین حواشی هم استاد پیامی در این خصوص صادر کرده و ضمن قدرانی از برگزار کنندگان نکوداشت مصرانه خواستار لغو این همایش و اهداء هزینه های آن به کارهای فرهنگی شده اند., گام نیوز ,

براستی چرا عده­ای با وجود اصرار ایشان بر برگزار نشدن مراسم نکوداشت، هنوز اصرار بر برگزاری دارند؟ چرا با وجود لغو برنامه برازجان باز برنامه را به صورت دیگر و  این بار با عزمی جدی­تر و لشکرکشی سیاسیون می خواهند برگزار کنند؟ چگونه بنیاد نخبگان که بر اساس اساسنامه وظیفه دفاع از نخبگان و پرورش استعدادهای نهفته را دارد، مدیر اجرایی این نکوداشت را شخصی سیاسی قرار داده است؟ چه ارتباطی بین یک هفته نامه سیاسی و بنیاد نخبگان وجود دارد؟ محفلی که نمونه آن در تهران برگزار گردیده و بیشتر رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است. به صورتی که چهره های شاخص نهضت آزادی و ملی مذهبی ها تا اصلاح اطلبان حامی فتنه در آن حضور داشته اند.

, براستی چرا عده­ای با وجود اصرار ایشان بر برگزار نشدن مراسم نکوداشت، هنوز اصرار بر برگزاری دارند؟ چرا با وجود لغو برنامه برازجان باز برنامه را به صورت دیگر و  این بار با عزمی جدی­تر و لشکرکشی سیاسیون می خواهند برگزار کنند؟ چگونه بنیاد نخبگان که بر اساس اساسنامه وظیفه دفاع از نخبگان و پرورش استعدادهای نهفته را دارد، مدیر اجرایی این نکوداشت را شخصی سیاسی قرار داده است؟ چه ارتباطی بین یک هفته نامه سیاسی و بنیاد نخبگان وجود دارد؟ محفلی که نمونه آن در تهران برگزار گردیده و بیشتر رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است. به صورتی که چهره های شاخص نهضت آزادی و ملی مذهبی ها تا اصلاح اطلبان حامی فتنه در آن حضور داشته اند., براستی چرا عده­ای با وجود اصرار ایشان بر برگزار نشدن مراسم نکوداشت، هنوز اصرار بر برگزاری دارند؟ چرا با وجود لغو برنامه برازجان باز برنامه را به صورت دیگر و  این بار با عزمی جدی­تر و لشکرکشی سیاسیون می خواهند برگزار کنند؟ چگونه بنیاد نخبگان که بر اساس اساسنامه وظیفه دفاع از نخبگان و پرورش استعدادهای نهفته را دارد، مدیر اجرایی این نکوداشت را شخصی سیاسی قرار داده است؟ چه ارتباطی بین یک هفته نامه سیاسی و بنیاد نخبگان وجود دارد؟ محفلی که نمونه آن در تهران برگزار گردیده و بیشتر رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است. به صورتی که چهره های شاخص نهضت آزادی و ملی مذهبی ها تا اصلاح اطلبان حامی فتنه در آن حضور داشته اند.,

با توجه به مطالب ذکر شده به نظر می رسد که این جلسه نکوداشت با توجه به حواشی که متوجه آن است در بوشهر به صورت یک محفل سیاسی و گردهمایی کسانی تبدیل شود که خون به دل امام امت و رهبری عزیز کرده اند. بنابراین باید مسئولین امر هوشیار بوده و جلوی هرگونه تحرک این افراد را بگیرند و اجازه ندهند تا این محفل نکوداشت تبدیل به یک محفل و گردهمایی سیاسی تبدیل شود.

, با توجه به مطالب ذکر شده به نظر می رسد که این جلسه نکوداشت با توجه به حواشی که متوجه آن است در بوشهر به صورت یک محفل سیاسی و گردهمایی کسانی تبدیل شود که خون به دل امام امت و رهبری عزیز کرده اند. بنابراین باید مسئولین امر هوشیار بوده و جلوی هرگونه تحرک این افراد را بگیرند و اجازه ندهند تا این محفل نکوداشت تبدیل به یک محفل و گردهمایی سیاسی تبدیل شود.,

در پایان سئوالاتی از دکتر جعفری داریم که امیدواریم ایشان در وقتی مناسب به آنها پاسخ دهد:

, در پایان سئوالاتی از دکتر جعفری داریم که امیدواریم ایشان در وقتی مناسب به آنها پاسخ دهد:,
  1. با توجه به پیام امام خمینی(ره) در خصوص نهضت آزادی که نوشته بودند : " نهضت به‌اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند، و ضرر آنها، به‌اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است." آیا شما هنوز نهضت به اصطلاح آزادی را قبول دارید؟ آیا آراء و نظرات شما در خصوص تفسیر قرآن و نهج البلاغه شبیه همان تفاسیر نهضت به اصطلاح آزادی است؟
  2. نظر تفسیری شما در خصوص ولایت فقیه چیست؟ در پیامی که در خصوص لغو برنامه برازجان نوشته اید که : " از آنجا که برگزاری چنین مراسمی باعث وحدت و همدلی در میان عموم مردم و انتقال تجربه ها از نسل نخست انقلاب به نسل های بعد و ابلاغ پیام شهیدان و ایثارگران صدر انقلاب و شهدا و رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس به نسل هایی است که آن روزگاران و حوادث مهم آن را تجربه نکرده اند، موافقت خود را با چنین مراسمی اعلام کردم." مگر پیام شهدا چیزی غیر از دفاع از ولایت فقیه هست. مگر نه این است که باید ولایت فقیه محور همدلی ما باشد. شما چگونه با وجود اعلام صریح رهبری در خصوص فتنه و فتنه گران تاکنون هیچ موضعی نداشته اید؟
  3. شما در جلسه نکوداشت تهران گفته اید :" اگر این جلسه و مانند این جلسات نتیجه ای داشته باشد همان باشد که همه با هم پیوندی داشته باشند و کدورت ها را کنار بگذارند و همه مانند صدر انقلاب با صمیمیت با هم زیست بگذریم و نسبت به هم دلمان صاف باشد."   چگونه انتظار دارید با کسانی که آن ظلم بزرگ را به نظام و مردم کرده اند و رای 40 میلیون مردم را نادیده گرفتند دلمان را صاف کنیم؟ چگونه انتظار دارید از خون بیش از 40 نفر از مردم بی گناهی که در قضایای 88 کشته شده اند بگذریم؟ چگونه دلمان را با کسانی که آن دروغ بزرگ تقلب را گفتند و تهمت به نظام زدند و حتی حاضر به یک عرض خواهی ساده نیستند دلمان را صاف کنیم؟ چگونه با کسانی که تحریم های فلج کننده را از دشمنان قسم خورده خواستند دلمان را صاف کنیم؟ چگونه با کسانی که میلیاردها دلار به کشور خسارت وارد کردند دلمان را صاف کنیم؟ شما به ما پاسخ دهید که چگونه باید با ظلم کنندگان به مردم و نظام و انقلاب و اسلام پیوند برقرار کرد؟ چگونه همراهی و همدلی با فتنه گران از نهج البلاغه تفسیر می شود؟ چگونه باید آیه قران را که می فرماید "الفتنه اشد من القتل" را با رفتار فتنه گران تفسیر کنیم؟
,
  • با توجه به پیام امام خمینی(ره) در خصوص نهضت آزادی که نوشته بودند : " نهضت به‌اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند، و ضرر آنها، به‌اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است." آیا شما هنوز نهضت به اصطلاح آزادی را قبول دارید؟ آیا آراء و نظرات شما در خصوص تفسیر قرآن و نهج البلاغه شبیه همان تفاسیر نهضت به اصطلاح آزادی است؟
  • , با توجه به پیام امام خمینی(ره) در خصوص نهضت آزادی که نوشته بودند : " نهضت به‌اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند، و ضرر آنها، به‌اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است." آیا شما هنوز نهضت به اصطلاح آزادی را قبول دارید؟ آیا آراء و نظرات شما در خصوص تفسیر قرآن و نهج البلاغه شبیه همان تفاسیر نهضت به اصطلاح آزادی است؟, " نهضت به‌اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند، و ضرر آنها، به‌اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است, ., ., " ,
  • نظر تفسیری شما در خصوص ولایت فقیه چیست؟ در پیامی که در خصوص لغو برنامه برازجان نوشته اید که : " از آنجا که برگزاری چنین مراسمی باعث وحدت و همدلی در میان عموم مردم و انتقال تجربه ها از نسل نخست انقلاب به نسل های بعد و ابلاغ پیام شهیدان و ایثارگران صدر انقلاب و شهدا و رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس به نسل هایی است که آن روزگاران و حوادث مهم آن را تجربه نکرده اند، موافقت خود را با چنین مراسمی اعلام کردم." مگر پیام شهدا چیزی غیر از دفاع از ولایت فقیه هست. مگر نه این است که باید ولایت فقیه محور همدلی ما باشد. شما چگونه با وجود اعلام صریح رهبری در خصوص فتنه و فتنه گران تاکنون هیچ موضعی نداشته اید؟
  • , نظر تفسیری شما در خصوص ولایت فقیه چیست؟ در پیامی که در خصوص لغو برنامه برازجان نوشته اید که : " از آنجا که برگزاری چنین مراسمی باعث وحدت و همدلی در میان عموم مردم و انتقال تجربه ها از نسل نخست انقلاب به نسل های بعد و ابلاغ پیام شهیدان و ایثارگران صدر انقلاب و شهدا و رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس به نسل هایی است که آن روزگاران و حوادث مهم آن را تجربه نکرده اند، موافقت خود را با چنین مراسمی اعلام کردم." مگر پیام شهدا چیزی غیر از دفاع از ولایت فقیه هست. مگر نه این است که باید ولایت فقیه محور همدلی ما باشد. شما چگونه با وجود اعلام صریح رهبری در خصوص فتنه و فتنه گران تاکنون هیچ موضعی نداشته اید؟,
  • شما در جلسه نکوداشت تهران گفته اید :" اگر این جلسه و مانند این جلسات نتیجه ای داشته باشد همان باشد که همه با هم پیوندی داشته باشند و کدورت ها را کنار بگذارند و همه مانند صدر انقلاب با صمیمیت با هم زیست بگذریم و نسبت به هم دلمان صاف باشد."   چگونه انتظار دارید با کسانی که آن ظلم بزرگ را به نظام و مردم کرده اند و رای 40 میلیون مردم را نادیده گرفتند دلمان را صاف کنیم؟ چگونه انتظار دارید از خون بیش از 40 نفر از مردم بی گناهی که در قضایای 88 کشته شده اند بگذریم؟ چگونه دلمان را با کسانی که آن دروغ بزرگ تقلب را گفتند و تهمت به نظام زدند و حتی حاضر به یک عرض خواهی ساده نیستند دلمان را صاف کنیم؟ چگونه با کسانی که تحریم های فلج کننده را از دشمنان قسم خورده خواستند دلمان را صاف کنیم؟ چگونه با کسانی که میلیاردها دلار به کشور خسارت وارد کردند دلمان را صاف کنیم؟ شما به ما پاسخ دهید که چگونه باید با ظلم کنندگان به مردم و نظام و انقلاب و اسلام پیوند برقرار کرد؟ چگونه همراهی و همدلی با فتنه گران از نهج البلاغه تفسیر می شود؟ چگونه باید آیه قران را که می فرماید "الفتنه اشد من القتل" را با رفتار فتنه گران تفسیر کنیم؟
  • , شما در جلسه نکوداشت تهران گفته اید :" اگر این جلسه و مانند این جلسات نتیجه ای داشته باشد همان باشد که همه با هم پیوندی داشته باشند و کدورت ها را کنار بگذارند و همه مانند صدر انقلاب با صمیمیت با هم زیست بگذریم و نسبت به هم دلمان صاف باشد."   چگونه انتظار دارید با کسانی که آن ظلم بزرگ را به نظام و مردم کرده اند و رای 40 میلیون مردم را نادیده گرفتند دلمان را صاف کنیم؟ چگونه انتظار دارید از خون بیش از 40 نفر از مردم بی گناهی که در قضایای 88 کشته شده اند بگذریم؟ چگونه دلمان را با کسانی که آن دروغ بزرگ تقلب را گفتند و تهمت به نظام زدند و حتی حاضر به یک عرض خواهی ساده نیستند دلمان را صاف کنیم؟ چگونه با کسانی که تحریم های فلج کننده را از دشمنان قسم خورده خواستند دلمان را صاف کنیم؟ چگونه با کسانی که میلیاردها دلار به کشور خسارت وارد کردند دلمان را صاف کنیم؟ شما به ما پاسخ دهید که چگونه باید با ظلم کنندگان به مردم و نظام و انقلاب و اسلام پیوند برقرار کرد؟ چگونه همراهی و همدلی با فتنه گران از نهج البلاغه تفسیر می شود؟ چگونه باید آیه قران را که می فرماید "الفتنه اشد من القتل" را با رفتار فتنه گران تفسیر کنیم؟, :", اگر این جلسه و مانند این جلسات نتیجه ای داشته باشد همان باشد که همه با هم پیوندی داشته باشند و کدورت ها را کنار بگذارند و همه مانند صدر انقلاب با صمیمیت با هم زیست بگذریم و نسبت به هم دلمان صاف باشد, ., ., ",

    والسلام

    , والسلام,
    • بسیج دانشجویی حوزه شهید آوینی دانشگاه خلیج فارس بوشهر 
    • هیات محبین اهل البیت علیهم السلام
    • جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس
    ,
  • بسیج دانشجویی حوزه شهید آوینی دانشگاه خلیج فارس بوشهر 
  • , بسیج دانشجویی حوزه شهید آوینی دانشگاه خلیج فارس بوشهر ,
  • هیات محبین اهل البیت علیهم السلام
  • , هیات محبین اهل البیت علیهم السلام,
  • جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس
  • , جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه