اخبار داغ

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:

لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شد

لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شد
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت:: با توجه به شعار سال که توسط مقام معطم رهبری دربحث اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل، استان لرستان به عنوان پالیوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است و اقدامات مفیدی در این زمینه صورت گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آساره خبر؛ لیلا سلاحورزی مدیر کل امور بانوان لرستان در همایش نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی که  در سالن همایش های استانداری لرستان برگزار شد ضمن خیر مقدم به وزیر کشوروهئیت همراه اظهار داشت: همایش نقش زنان در اقتصاد مقاومتی برای اولین بار است که در سطح کشور برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر,

وی گفت : با توجه به شعار سال که توسط مقام معطم رهبری دربحث اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل فرمودند استان لرستان به عنوان پالیوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است و اقدامات مفیدی در این زمینه  صورت گرفت.

,

سلاحورزی بیان داشت: جلساتی زیادی درزمینه اقتصاد مقاومتی دراستان  برگزارشد که زنان هم در این جلسات حضور چشمگیری داشتند واقدامات خیلی خوبی در بحث اقتصاد مقاومتی انجام گرفت .

,

مدیر کل امور بانوان لرستان گفت: با توجه به تاکید وزیرکشور در بحث اشتغال خانگی توانستیم با حمایت های صندوق های کار آفرینی درسطح استان و دیگر دستگاههای دربحث اشتغال اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

,

سلاحورزی افزود: ایجاد تولید بسته های سبزیجات خشک، مراکز فن آوری محصولات فروش لبنیات، کارگاه های بسته بندی زعفران همچنین صنایع دستی پرورش مرغ وماکیان، بسته بندی ترشیجات و آغاز عملیات 35 اعتبارات صندوق های خرد زنان روستایی جزو کارهای اقتصاد مقاومتی در حوزه بانوان استان بوده است.

,

وی افزود: 30 صندوق خرد در استان بوده است که امسال چون استان لرستان به عنوان پالیوت انتخاب شد توانستیم این رقم را 55 صندوق خرد افزایش دهیم .

,

سلاحورزی ایجا د خانه فرش وحمایت از فرش بافان ، ترویج طرح مصرف نان سبوس، که در بحث کار آفرینی استقبال خوبی داشته است که می توان این طرح را به عنوان الگو معرفی کرد از جمله کار های اقتصاد مقاومتی بانوان لرستان عنوان کرد.

,

مدیر کل امور بانوان لرستان تصریح کرد : از دیگر اقدامات اقتصاد مقاومتی در حوزه بانوان می توان  پرورش شترمرغ که توسط یکی از بانوان موفق در استان راه اندازی شد ومرکز تولید پوشاک صنایع داخلی، راه اندازی مرکز داروهای گیاهی که توسط شرکت دانش بنیاد هست نام برد.

,

سلا حورزی به کارهای فرهنگی اقتصاد مقاومتی اشاره کردوافزود: ما اعتقاد بر این داریم که در بحث فرهنگی حتما باید کار زیادی کرد وخوشبختانه در استان ما اقداماتی در این زمینه  با همکاری دیگر دستگاههای استان صورت گرفته است.

,

وی عنوان داشت: برگزاری همایش بانوان در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است و به دلیل اهمیت اقتصاد مقاومتی توانستیم  اولین قدمی که در این زمینه برداریم بحث اقتصاد مقاومتی درخانواده بوده است .

,

مدیر کل امور بانوان لرستان گفت:انجمن زنان کار آفرین برای اولین بار در استان پس از 12 سال انجام گرفته است .

,

سلاحورزی  در ادامه گفت: گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی با رویکرد فرهنگ کاروتلاش وبا تقویت روحیه خود باوری کارآفرینان به خصوص زنان سرپرست خانوار بوده است که ما در استان حدود 10 هزار زن سرپرست خانوارداریم .

,

انتهای پیام/د

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه