اخبار داغ

استاندار لرستان:

نرخ بیکاری بانوان استان نگران کننده است/۳۳۲ بانوی کارآفرین در لرستان وجود دارد

نرخ بیکاری بانوان استان نگران کننده است/۳۳۲ بانوی کارآفرین در لرستان وجود دارد
استاندار لرستان گفت: طبق مرکز آمار نرخ بیکاری بانوان در لرستان 22.9 درصد و این نرخ در استان ما نگران کننده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آساره خبر؛ هوشنگ بازوند استاندار لرستان در همایش نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش های استانداری لرستان  برگزار شد اظهار داشت : یکی از چالش مهمی که در استان نوحود دارد نرخ بیکاری بانوان دراستان هست و این یک مقدار نگران کننده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر,

بازوند عنوان داشت: ۳۳۲ بانوی کارآفرین در لرستان وجود داردکه این بانوان  در زمینه  بازرگانی، صنعتی، تولیدی، پیمانکاری و ... فعالیت می کنند.

,

وی گفت: درسال 94 نرخ بیکاری بانوان علی رغم اینکه در مجموع ما کاهش داشته ایم در کل استان ولی نرخ بیکاری بانوان همچنان متاسفانه بالا است.

,

بازوند افزود: طبق مرکز آمارنرخ بیکاری بانوان در لرستان 22.9 درصد و  این نرخ در استان ما  مقداری نگران کننده است .

,

استاندار به بحث ازدواج  در استان اشاره کرد و گفت:استان ما امسال خوشبختانه جز استان های هست که عملکرد رو به رشدی داشته است .

,

وی تصریح کرد: درسه ما ه اول سال توانستیم  10 میلیون تومان وامی که ابلاغ شده بود را قبل از 3 میلیون تومان پرداخت کنیم. .

,

بازوند یادآور شد: درحال حاضر حدود 222 میلیارد تومان تسهیلات وام اردواج در استان پرداخت شده است که با توجه به این وام های  3 و 2 میلیون تومانی ها و همچنین 10 میلیون تومانی ها که میانگین آنها8 میلیون تومان است .

,

استاندارگفت: بانک ها درزمینه پرداخت تسهیلات ازدواج  همکاری خوبی تا کنون  داشتند وبه موقع اعتبارات را ابلاغ کرد .به حمدالله 28هزار نفر در استان وام ازدواج دریافت کردند ولی با توجه به این هنوز 15 هزار نفر در نوبت گرفتن تسهیلات ازدواج هستند.

,

استانداردرزمینه بحث کار آفرینی عنوان داشت: چالش های فراوانی دیگر در مباحث کارآفرینی بانوان وهمچنین تسهیلات وجود دارد که نیمی ازاشتغال بانوان را ایجاد می کنند به خصوص درزمینه  صنایع دستی که توسط  بانوان استان صور ت می گیرد.

,

بازوند بیان اشت: کار آفرینی امید دراستان  امسال فعالانه پای کار بیاد به طوری که امسال توانسته است تا کنون 54 میلیارد تومان وام به به کار آفرینان پرداخت کند و در زمینه کارهای زود بازده و صنایع دستی درصد قابل توجه ای است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه