اخبار داغ

چرا دلیجان بالاترین آمار طلاق را دارد؟

سایه سنگین آمار طلاق شهرستان محلات، برفضای اجتماعی دلیجان

سایه سنگین آمار طلاق شهرستان محلات، برفضای اجتماعی دلیجان
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی دلیجان گفت: موضوع ثبت آمار طلاق محلات در دلیجان را بارها در جلسات تخصصی و در رسانه ها منعکس کردیم اما در این خصوص هیچ اقدامی از سوی مسئولین نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام دلیجان؛ بی‌شک آمار پایه و اساس برنامه ریزی‌هاست و هر قدر که این آمار دقیق‌تر، شفاف‌تر و جامع باشد تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌ها بهتر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان؛,

برنامه ریزی برای توسعه کشور و شهرستان زمانی می تواند به خوبی انجام شود که مبتنی بر داده های آماری دقیق و صحیح باشد، چراکه برنامه ریزی بدون اتکاء به داده های آماری دقیق، حرکت در فضایی مبهم و تاریک است.

,

بر این اساس داشتن آمار و اطلاعات دقیق همواره از مهم ترین دغدغه های بشر در طول تاریخ بوده است. در این میان داشتن آمار واقعی طلاق می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات اجتماعی باشد.

,

براساس آمار موجود در بین شهرستان‌های استان مرکزی آشتیان و دلیجان بالاترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده‌اند. که این مسئله بی‌شک در اخذ تصمیمات برای مسئولین در راستای رفع مشکلات و رشد و بالندگی اجتماعی این شهرستان ها اثرگذار است.

,

تشکیل کارگروه طلاق بدون حضور کارشناسان حوزه فرهنگی اجتماعی

, تشکیل کارگروه طلاق بدون حضور کارشناسان حوزه فرهنگی اجتماعی, تشکیل کارگروه طلاق بدون حضور کارشناسان حوزه فرهنگی اجتماعی,

رحمان دلاوری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی دلیجان مهمترین دلیل بالا بودن نرخ طلاق در دلیجان را ثبت آمار طلاق محلات در دلیجان عنوان کرد و افزود: موضوع ثبت آمار طلاق محلات در دلیجان را بارها در جلسات تخصصی و در رسانه ها منعکس کردیم اما در این خصوص هیچ اقدامی از سوی مسئولین صورت نگرفته است.

,

وی افزود: اعلام آمار دو شهرستان محلات و دلیجان به نام شهرستان دلیجان یک آسیب جدی در زمینه مسایل فرهنگی و اجتماعی شهرستان محسوب می شود.

,

این عضو شورای شهر دلیجان گفت: از نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار دلیجان تقاضا می کنیم یکبار برای همیشه این مشکل را برطرف کنند.

,

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی دلیجان بیان کرد: چنانچه آمار ثبتی شهرستان محلات از آمار شهرستان دلیجان جدا شود به شیوه دقیق‌تری می توانیم درباره کم یا زیاد بودن این آمار و رفع دلایل ریشه‌ای این معضل در دلیجان قضاوت کنیم.

,

وی از تشکیل کارگروه طلاق به ریاست شهردار در دلیجان خبر داد و گفت: علیرغم اینکه بنده عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی هستم و قبلا هم مواضعی در این خصوص در رسانه ها و جلسات فرمانداری داشتم اما عضو این کارگروه نیستم.

,

دلاوری اضافه کرد: با توجه به تشکیل این کارگروه و سخنان وزیر کشور نسبت به بالا بودن آمار طلاق شهرستان دلیجان می طلبد که حل این معضل در اولویت رسیدگی در این کارگروه قرار گیرد.

,

عضو شورای اسلامی دلیجان با بیان اینکه متاسفانه مسئولین ذیربط چشم و گوش خود را نسبت به ثبت آمار طلاق محلات در دلیجان بسته‌اند، افزود: مسئولین ذی‌ربط ظاهرا ترجیح می‌دهند هیچ اقدامی در این زمینه نکنند.

,

این در حالیست که مقام معظم رهبری بارها بر ارائه آمار صحیح و دقیق تاکید داشته اشت چرا که آمار دقیق به ویژه در زمینه مسائل اجتماعی، زمینه ساز برنامه ریزی صحیح تر می شود.

,

تفکیک آمار، مهم‌ترین عامل در ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی 

, تفکیک آمار، مهم‌ترین عامل در ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی , تفکیک آمار، مهم‌ترین عامل در ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی ,

مهدی اسماعیلی شهردار دلیجان نیز در خصوص ثبت آمار طلاق در شهرستان دلیجان گفت: جای تردید نیست که ثبت آمار طلاق شهرستان محلات در دلیجان باعث افزایش میزان آمار ثبت شده طلاق در این شهرستان می‌شود.

,

اسماعیلی با اشاره به اینکه آگاهی از میزان دقیق آمار طلاق در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است، اظهار کرد: امیدواریم با راه اندازی دفتر طلاق در شهرستان محلات شاهد ارائه آمار دقیقی از میزان طلاق در دلیجان باشیم و با برگزاری کارگروه‌های تخصصی در بحث کاهش این آمار و آسیب های اجتماعی ناشی از آن تلاش کنیم.

,

شهردار دلیجان با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرستان عضو کارگروه تخصصی طلاق هستند، بیان کرد: در تلاش هستیم با همکاری تمام دستگاه های عضو کارگروه در مقوله‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگ سازی با هم افزایی و استفاده از امکانات موجود گام های موثری را در حوزه کاهش آمار طلاق در شهرستان برداریم.

,

اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای راه اندازی دفتر طلاق محلات

, اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای راه اندازی دفتر طلاق محلات, اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای راه اندازی دفتر طلاق محلات,

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص راه اندازی دفتر طلاق در شهرستان صحبت هایی با مسئولان دستگاه قضایی صورت گرفته است، افزود: ارگان های ذیربط برای راه اندازی دفتر طلاق در شهرستان اعلام آمادگی کرده اند.

,

سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه اندازی دفتر طلاق در شهرستان محلات گفت: در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گرفته و از آنجا که راه اندازی دفاتر ازدواج و طلاق توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد برای راه اندازی دفتر طلاق در شهرستان محلات مسیر باز است و به زودی این مسئله مرتفع می شود.

,

وی بر ضرورت ثبت به دقیق وقایع حیاتی در شهرستان محلات تاکید کرد و گفت: اهمیت نقش آمارهای ثبت احوال در تصمیم گیری مسؤلان تاثیر بسزایی دارد چراکه شناسایی هویت افراد یک جامعه و آمارهای مربوط به آنها زیربنای توسعه یک جامعه است.

,

ثبت آمار طلاق شهرستان‌های محلات و دلیجان تفکیک شد

, ثبت آمار طلاق شهرستان‌های محلات و دلیجان تفکیک شد, ثبت آمار طلاق شهرستان‌های محلات و دلیجان تفکیک شد,

محمدی مدیر ثبت اسناد و املاک شهرستان دلیجان گفت: به منظور ارائه آمار شفاف و دقیق طلاق در شهرستان دلیجان از یک ماه گذشته آمار طلاق شهرستان های محلات و دلیجان به تفکیک ثبت می شود.

,

محمدی اظهار کرد: تا زمانی که دفتر طلاق شهرستان محلات راه اندزی شود آمار طلاق در شهرستان های محلات و دلیجان به تفکیک ثبت می شود.

,

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته که آمار طلاق به تفکیک اعلام شده است و نرخ واقعی است، نرخ طلاق در دلیجان کاهش داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه