اخبار داغ

پیشنهاد ایجاد پهنه صنعتی در اردکان؛

سلامتی مردم اردکان و بقای پارک ملی سیاه کوه فدای صنعت می شود؟

سلامتی مردم اردکان و بقای پارک ملی سیاه کوه فدای صنعت می شود؟
پیشنهاد ایجاد پهنه صنعتی در نزدیک پارک سیاه کوه اردکان توسط برخی ار مسئولین ارائه شده است و حال سوال اینجاست که اردکان با وجود این همه صنعت و آلودگی آیا گنجایش ایجاد پهنه صنعتی را دارد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اردکان گویا، چندی است که خبر ایجاد پهنه صنعتی در اردکان، که با آلودگی صنایع دست‌وپنجه نرم می‌کند، در بین مسئولین مطرح‌شده است و این باعث شد گروه خبری اردکان گویا به بخشداری خرانق برود تا صحت این خبر را از زبان کسی که باید مکان این پهنه را پیشنهاد دهد، بشنود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اردکان گویا,

بخشدار خرانق گفت: ایجاد پهنه صنعتی در نزدیکی ریگ زرین در حد پیشنهاد است و باید در کارگروه استان بررسی و تائید شود.

,

مجتبی خالصی افزود: برای اجرای این طرح 700 هکتار کروکی از محل پیشنهاد داده شد است، همچنین در کنار آن منطقه‌ی انجیرِ را نیز پیشنهاد دادیم که به علت نبود آب و گاز در این منطقه با آن موافقت نشد، پیشنهاد فعلی منطقه زرین است که در مورد آن باید تصمیم جمعی اتخاذ شود.

,

لازم به ذکر است منطقه پیشنهادی برای ایجاد پهنه صنعتی در فاصله 30 کیلومتری پارک ملی سیاه کوه است و این در حالی است که طبق شنیده‌ها در صورت استقرار پهنه صنعتی، بخشی از آب آن از ذخیره زیرزمینی دشت زرین استخراج می‌شود.

,

حال با توجه به وضعیت اردکان و پیشنهاد ایجاد پهنه صنعتی؛ چند سؤال مطرح می‌شود:

,

1- چه تدبیری برای حفظ محیط‌زیست اردکان و به‌خصوص پارک ملی سیاه کوه که محل زندگی بسیاری از گونه‌های نادر جانوری است، اندیشیده شده است؟

,

2-  اردکان که خود با آلودگی بالای کارخانه‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند و با کمبود بارش باران و کم‌آبی مواجه است، آیا آمادگی پذیرش این پهنه صنعتی را دارد؟

,

3-  با توجه به این‌که بیشتر نیروهای کارخانه‌های بزرگ اردکان از غیربومی‌ها تأمین می‌شود، چه ضمانتی وجود دارد که در صورت تائید و ایجاد این پهنه، از نیروهای بومی استفاده شود؟

,

4- آیا با ایجاد این پهنه صنعتی  در اردکان، باز هم باید شاهد حضور افراد غیر بومی در اردکان و برهم خوردن توازن جمعیتی و امنیت دراردکان باشیم؟

,

انتهای پیام/ح.ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه