اخبار داغ

نشست خبری با اصحاب رسانه؛

بهره برداری از بزرگترین پروژه خدماتی، اداری، فرهنگی، تجاری خمینی شهر در ۳سال آینده/ اعزام ۶هزار زائر از پایانه مسافربری خمینی شهر

بهره برداری از بزرگترین پروژه خدماتی، اداری، فرهنگی، تجاری خمینی شهر در ۳سال آینده/ اعزام ۶هزار زائر از پایانه مسافربری خمینی شهر
بهره برداری از بزرگترین پروژه خدماتی، اداری، فرهنگی، تجاری خمینی شهر در ۳سال آینده/ ایجاد اشتغال ۸۰۰نفری در مجموعه فرهنگی خدماتی و حمل و نقلی خمینی شهر/ اعزام ۶هزار زائر از پایانه مسافربری خمینی شهر/ ترمینال تازه تاسیس خمینی شهر می تواند حمل و نقل غرب استان اصفهان را پشتیبانی نماید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قلمکده ، سید تقی صهری مدیرعامل شرکت تعاونی همسفر گشت اسپادانا در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه در خمینی شهر با اشاره به اینکه از ویژگی های ترمینال مسافربری مهربین حرکتی مردمی و خودجوش در تشکیل آن وجود دارد، گفت: در خصوص امکانات مناسب خدمات مسافرتی و گردشگری، ترمینال و هتل در این شهرستان کمبودهایی وجود داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قلمکده ,

وی با اشاره به اینکه بودجه کافی برای رفع این کمبود در شهرداری خمینی شهر وجود نداشت، افزود: بخش خصوص با همکاری شهرداری در جهت ترمینال مسافربری و مجموعه ای چند منظوره خدماتی، فرهنگی، آموزشی وارد کار شد و پروژه عظیمی را با ثبت شرکت در سال87 شروع به کار کرد.

,

سیدتقی صهری با بیان اینکه مشارکت شهرداری در این پروژه 45درصد و بخش خصوصی 55درصد است اظهار کرد: شرکت برای این پروژه 56هزار سهم را در نظر گرفت که حدود 49هزار سهم واگذار شده و 7هزار سهم دیگر به ارزش هر سهم 500هزار تومان آماده فروش به سرمایه گذاران است.

,

وی با اشاره به اینکه  18هزار متر تاکنون آزاد شده و 16هزار متر دیگر در دست آزادسازی است، اضافه کرد: فاز یک که در خصوص پایانه مسافربری است با سه غرفه فروش بلیط از شرکت های بی تا، همسفر و ایرن پیما آغاز به کار کرد و 3شرکت دیگر در آینده ای نزدیک به این مجموعه اضافه می شود که پایانه با 6شرکت خدمات اعزام مسافران را به نقاط مختلف کشور انجام می دهد.

,

صهری با بیان اینکه ساختمان ساخته شده تا کنون 9هزار متر است و متراژ ساختمان های نهایی این پروژه تا تکمیل 30هزار مترمربع می شود، ادامه داد: در حال حاضر 30درصد پروژه سفت کاری شده، 100درصد محوطه سازی به وسعت 8هزار مترمربع انجام شده و70درصد پروژه خاکبرداری شده که آماده برای مراحل بعدی ساختمان سازی است.

,

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده در این مجموعه 300نفر مستقیم و 500نفر غیرمستقیم اشتغالزایی شود، تصریح کرد: جایگاه پمپ بنزین و کارواش شستشوی خودروها، شهربازی، هایپرمارکت، هتل، رستوران و کافی شاپ، تالار مجالس، آمفی تئاتر، 60غرفه تجاری مختلف، 50واحد اداری،  3طبقه پارکینگ باظرفیت 525خودرو درمجموع 7طبقه در حاشیه ترمینال مسافربری به بهره برداری می رسد.

,

وی افزود: دفتر خدمات ارتباطی، پلیس+10، شعبه ارزی و بانک، دولت پیشخوان و غرفه های مربوط به ترمینال ازجمله فروش ملزومات سفرو بسته بندی بار، ایستگاه امدادی و پزشکی و خدماتی دیگر در این مرکز پیش بینی شده است که ساختمان این مجموعه چشم انداز زیبایی نیز بر شهر اصفهان دارد.

,

مدیرعامل مجتمع چند منظوره و مرکز فرهنگی، آموزشی، خدماتی و پایانه مسافربری مهربین خمینی شهر خاطرنشان کرد: 50میلیارتومان تا تکمیل این مجموعه پیش بینی شده و تاکنون 12میلیار تومان هزینه شده است که از این مبلغ هزینه شده شهرداری خمینی شهر حدود 4.5میلیارد مطابق با سهمش را پرداخت کرده و مابقی توسط شرکت انجام شده است.

,

وی با توجه به رینگ چهارم ترافیک و وجود این مرکز در حاشیه کمربندی خمینی شهر می تواند به راحتی غرب استان اصفهان درجهت حمل و نقل مسافران اقداماتی انجام دهد و به عنوان ترمینال غرب استان انتخاب شود، خبر داد: با وجود رکود اقتصادی که در جامعه شاهد هستیم پیش بینی می شود که تا 3سال آینده این پروژه تکمیل و به بهره برداری رسد.

,

صهری عنوان کرد: در اربعین حسینی سال جاری حدود 700دستگاه اتوبوس به مرزهای شلمچه، چزابه، مهران اعزام شدند که 6هزار زائر را به مرزهای کشور انتقال دادند و در زمان خدمات دهی به زائران اربعین برنامه های فرهنگی ازجمله نمایشگاه عکس، کتاب و موکب پذیرایی برپا شد.

,

*ترمینال تازه تاسیس خمینی شهر می تواند حمل و نقل غرب استان اصفهان را پشتیبانی نماید

, *ترمینال تازه تاسیس خمینی شهر می تواند حمل و نقل غرب استان اصفهان را پشتیبانی نماید,

شهردار خمینی شهر در ادامه نشست خبری با بیان اینکه خمینی شهر ریشه 7هزار ساله در تاریخ ایران دارد، گفت: با توجه به بافت قدیمی خمینی شهر شرایط گذشته دفاتر مسافرتی و شرکت های خدمات دهی اتوبوسی در بحث سفر مکانی مناسب برای سوار شدن مسافران در اتوبوس ها نداشتند و شاهد ترافیک در خیابان های شهر و بروز مشکلاتی همراه بودیم.

,

وی خاطرنشان کرد: زمین این پروژه در دوره سوم شورای شهر توسط بخش خصوصی خریداری شده و آورده شهرداری حق تفکیکی بوده که در اختیار قرار گرفته شده، صدور پروانه ها در دوره چهارم شورای شهر انجام شده که در حال حاضر سند شش دانگ این مرکز با مالکیت سهامداران صادر گردید.

,

اصغر حاج حیدری با اشاره به اینکه شهرداری خمینی شهر 45 درصد از همه امکانات این پروژه را سهم دارد و 55درصد مابقی مربوط به بخش خصوصی و سهامداران است، اظهار کرد: مدیریت بر این مجموعه چندمنظوره را شرکت همسفر گشت اسپادانا برعهده دارد و شهرداری با توجه به کمبود اعتبارات و مشکلات بودجه ای یک میلیارد تومان باتوجه به سهم شهرداری در مشارکت این پروژه بدهکار است  که با همکاری شورای شهر این مبلغ به زودی پرداخت می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه دریافت تسهیلات حمایتی بانکی باعث سرعت بخشیدن در فازهای بعدی این پروژه می شود، تصریح کرد: در این مرکز همه امکانات و نیازها پیش بینی شده و در همجواری این پروژه دانشگاه صنعتی اصفهان و آزاد خمینی شهر  و مرکز علمی تحقیقاتی واقع شده و 8مرکز علمی بزرگ استان نیز در این شهر فعالیت دارند که می توانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

,

حاج حیدری با اشاره به اینکه نگاه اول این پروژه خدماتی است که ترمینال مسافربری، هایپرمارکت در فضای 6هزارمتر، تالار و… که باعث شده سهامداران را به سمت خود جذب کند، اضافه کرد: دسترسی آسان این مرکز خدماتی به میدان استقلال که ایستگاه مترو در این منطقه پیش بینی شده از دیگر ویژگی های آن بوده و شهرداری اصفهان نیز پیگیر راه اندازی ترمینال غرب اصفهان بود که با تعامل بی شک این پایانه مسافرتی می تواند حمل و نقل غرب استان را پشتیبانی نماید.

,

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان خمینی شهر 350هزار نفر است و بیش از برخی مراکز استان های کشور می باشد که بستری برای سرمایه گذاری است، افزود: با توجه به استقبال مردم، چندین هایپرمارکت بزرگ در این شهر فعالیت را شروع کردند و سرمایه گذاری های دیگری که در خمینی شهر شاهد هستیم نشان دهنده رشد این خطه است.

,

بنابراین گزارش پس از این نشست، اصحاب رسانه بازدیدی از روند اجرایی پروژه مجتمع چند منظوره و مرکز فرهنگی، آموزشی، خدماتی و پایانه مسافربری مهربین خمینی شهر انجام دادند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه