اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

راهیان نور نگاه جهادی دانشگاه‌ها را می‌طلبد/ برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجوی استان در دانشگاه آزاد زاهدان

راهیان نور نگاه جهادی دانشگاه‌ها را می‌طلبد/ برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجوی استان در دانشگاه آزاد زاهدان
کیخا حال و هوای اردوی راهیان نور را توصیف کرد و گفت: راهیان نور لحظات اعجاب انگیزی را خلق می‌کند که گفتنی و شنیدنی نیست و فقط چشیدنی است؛ لذا اگر با نگاه جهادی به راهیان‌نور نگاه کنیم راهیان‌نور بسیار ویژه‌ای خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از سیستان و بلوچستان، علیرضا کیخا، مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان در نشست قرارگاه شهید علم‌الهدی استان گفت: کار مشترک بسیج دانشجویی و دانشگاهها از سال 93 با کنگره شهدای دانشجو در کشور شکل گرفت.
 
وی ادامه داد: کنگره شهدای دانشجو تاکنون در سیستان و بلوچستان با حمایت دلسوزانه دانشگاهها برخلاف بسیاری از استانها در دو مرحله و با برنامه ریزی دقیق برگزار شد.
 
کیخا با اشاره به روند شکل گیری قرارگاه شهید علم‌الهدی عنوان کرد: تجربه کنگره شهدا باعث شد برای راهیان نور نیز ستادی با همین ساختار و بنام «قرارگاه شهید علم‌الهدی» در سال 94 تشکیل شود؛ تشکیل این ستاد سبب شد حمایتهای مادی و معنوی در جهت رخ دادن اتفاقی اثرگذار، بابرنامه و دقیق همگرا شود و همچنین حضور در اردوهای راهیان نور را چشمگیرتر کرد.
 
وی با بیان اینکه دو نگاه در کنگره شهدا و راهیان نور وجود دارد، افزود: نگاه اول نگاه ابلاغیات و دستورالعمل‌ها است که قابل احترام بوده و نتایج خوبی هم داشته است اما اگر  نگاه دوم نباشد، نگاه اول هم بی‌اثر خواهد بود؛ نگاه دوم، نگاه دلسوزانه و اعتقادی است که در استان ما بسیار نمایان بوده، با همین نگاه و به برکت این ستاد توانسته‌ایم در اکثر دانشگاه‌ها یادواره‌های شهدا را برگزار کنیم؛ امیدواریم این اتفاق در تمام دانشگاههای استان رخ دهد.
 
مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان از برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجوی استان خبر داد و گفت: امسال سومین کنگره شهدای دانشجوی استان با تقدیر از 20 خانواده شهید در اوایل اسفندماه یا اواخر بهمن‌ماه در دانشگاه آزاد زاهدان برگزار می‌شود.

وی در ادامه به بیان چگونگی اعزام دانشجویان استان به اردوی راهیان نور 94 پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال گذشته که 50 دستگاه از سیستان و بلوچستان به مناطق عملیاتی اعزام شدند، برای اولین بار با حمایت ستاد توانستیم 400 دانشجوی اهل سنت را از دانشگاههای کم بضاعت که تا بحال موفق به اعزام نشده بودند، در این سفر معنوی شرکت دهیم.
 
کیخا ابراز داشت: ستاد راهیان نور امسال از یک ماه قبل کار خود را آغاز کرده و در حال برنامه ریزی منسجم برای این اردو است؛ این ستاد امسال علاوه بر اعزام دانشجویان، روسا و معاونین فرهنگی دانشگاهها را به راهیان نور اعزام خواهد کرد.
 
وی حال و هوای اردوی راهیان نور را توصیف و اظهار کرد: به جرأت می توان گفت دانشجویان با هر گرایش سیاسی بدون کوچکترین اختلاف دلها را به هم گره می زنند. وقتی سختی ها و معنویت راهیان نور باهم آمیخته می شود، دانشجویی با لباس های اتوکشیده بر خاک های فکه و طلائیه و شلمچه زانو می زند و لحظات اعجاب انگیزی را خلق می کند که گفتنی و شنیدنی نیست و فقط چشیدنی است؛ لذا اگر با نگاه جهادی به راهیان نور نگاه کنیم راهیان نور بسیار ویژه ای خواهیم داشت.
 
مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با اذعان به اینکه راهیان نور باید منجر به تغییرات رفتاری دانشجویان شود، افزود: ما درصدد نشان دادن سبک زندگی اسلامی ایرانی در راهیان نور هستیم و می خواهیم افرادی با بنیان مرصوص داشته باشیم که حرف و عملشان یکی است.
 
وی در پایان از تدارک اردوهای مشهد مقدس در بهمن‌ماه امسال و اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: در این دو مرحله با ظرفیتی بین 800 تا هزار نفر دانشجو از دانشگاههای استان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد؛ به طوری که تنها هزینه ایاب و ذهاب بر عهده ما خواهد بود و تمام برنامه‌های فرهنگی و اسکان بر عهده آستان قدس رضوی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه