اخبار داغ

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در گرمسار:

بازارچه صنایع دستی گرمسار در آینده نزدیک توسعه می یابد/گرمسار به قطب عرضه صنایع دستی تبدیل شود

بازارچه صنایع دستی گرمسار در آینده نزدیک توسعه می یابد/گرمسار  به قطب عرضه صنایع دستی تبدیل شود
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور گفت: بازارچه صنایع دستی گرمسار می تواند به یک قطب بزرگ در بخش عرضه محصولات صنایع دستی و بومی منطقه تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین صبح امروز جلسه بررسی مشکلات هنرمندان حوزه صنایع دستی با حضور معاون صنایع دستی  سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور ، نماینده مردم شهرستان های گرمساروآرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در محل بازارچه صنایع دستی گرمسار برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین,

بهمن نامور مطلق؛ معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور با بیان این مطلب افزود: محصولاتی همچون گلیم، سنگ تراش ،سنگ های زینتی ، سنگ نمک و انواع محصولات دستی در منطقه گرمسار می توانند با ایجاد یک بازار فروش عالی و جذب گردشگران به یک الگوی کامل در کل کشور تبدیل شود

,

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در ادامه به آموزش های لازم در جهت معرفی محصولات بومی منطقه به کل کشور و خارج از کشور تاکید کردو اظهارداشت: نکته ای که باید در محصولات صنایع دستی در کشور به آن توجه ویژه ای داشته باشیم بحث طراحی های روز و چشم انداز است که بتواند این طراحی در آینده بتواند سلایق مختلف را به خود جذب نماید .

,

نامور مطلق در ادامه تحقیق را لازمه رشد و توسعه صنایع دستی در بخش بین المللی و کشوری برشمردو گفت: باید طوری طراحی و تحقیقات در این بخش توسعه یابد تا بتوانیم بازار فروش را در دنیا و منطقه از دست ندهیم و به دنبال سازه های نوع و غیر قابل رقابت باشیم و این در دست هنرمندان ایرانی است .

,

در ادامه این جلسه غلام رضا کاتب؛ نماینده مردم شهرستان های گرمساروآرادان در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به مقوله توسعه گردشگری و بازار چه صنایع دستی در منطقه گرمسار به لحاظ پتانسیل بالای گردشگری شد و افزود: تکمیل و ساماندهی باغ موزه علم و صنعت و مجتمع قدیمی کار خانه پنبه گرمسار می تواند بازار چه صنایع دستی به قطب مهم در ارائه محصولات صنایع دستی کشور بدل کند .

,

کاتب در ادامه به ارائه معرفی تولیدات صنایع دستی به خصوص در بخش نمک به دلیل قرار گرفتن گرمسار در قطب نمک کشور اشاره کردو افزود: با رایزنی های انجام شده سازمان فنی و حرفه ای یک ماه گذشته با وارد نمودن دستگاه های تراش سنگ های زینتی به دنبال بومی کردن و نهادینه نمودن این محصول در منطقه به دلیل پتانسیل بالای آن است .

,

وی در ادامه از حمایت قاطع مجلس در برنامه ششم توسعه به موضوع در آمد زایی و اشتغال زایی محصولات صنایع دستی در کشور نیز اشاره کرد .

,

در ادامه نیز داریوش طاهری ؛ فرماندار گرمسار به تشریح ابعاد پتانسیل های گردشگری و حوزه صنایع دستی منطقه گرمسار پرداخت و افزود: باید از هنرمندان و محصولات آنها حمایت کرد تا بتواند این محصولات در زندگی اقتصادی خود استفاده کنند .

,

فرماندار گرمسار گرمسار را نمونه کامل قطب صنایع دستی و گردشگری دانست و افزود: توجه ویژه مسئولان در بخش مرمت و بازسازی این اماکن تاریخی را مطلبد .

,

بهمن نامور مطلق به همراه نماینده مردم شهرستان های گرمسارو ارادان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار گرمسار از بازارچه صنایع دستی بازدید کرد و دستوراتی در جهت توسعه و تکمیل این بازارچه صادر کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه