اخبار داغ

حجت الاسلام صدیقی در خطبه نماز جمعه:

آتش‌نشانان عزیز سنگرنشین همیشه در صحنه هستند/ قدر آتش‌نشانان مجهول است

آتش‌نشانان عزیز سنگرنشین همیشه در صحنه هستند/ قدر آتش‌نشانان مجهول است
خطیب جمعه تهران از آتش‌نشانان به عنوان برادران همیشه در صحنه و سنگرنشینان یاد کرد و گفت: آتش‌نشانان همیشه در خطرند ولی قدرشان مجهول است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز تهران با عرض تسلیت حادثه ساختمان پلاسکو و تاکید بر اینکه مومن نسبت به مومن عاطفه دارد، گفت: برادران همیشه در صحنه و سنگر نشین ما و همیشه درگیر با آتش و خطر ما برادران عزیز آتش‌نشانی که جانشان در خطر است وقتی از خانه خارج می‌شوند خانواده‌شان نمی‌دانند اینها سالم برمی‌گردند یا نه. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه قدر آتش‌نشانان مجهول است،‌ اظهار داشت: ما راحت در خانه‌هایمان می‌نشینیم و این خطرات می‌آیند و می‌روند ولی آتش‌نشانان همواره سلامتی و جانشان در خطر است و امروز نیز خبری از تعداد این عزیزان نیست.

,

صدیقی با عرض تسلیت حادثه خیابان جمهوری به امام زمان، رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های آتش‌نشانان حادثه دیده گفت: اینها عبرتی است که مسئولین ننشینند و بعد از بروز حادثه به فکر بیفتند. بلکه باید راه‌هایی یافت و پیشگیری کرد و نیز مجهز بود.

,

وی با تصریح بر اینکه نیروهای مسلح ما همیشه باید دشمنان بیرونی را رصد کنند، خاطرنشان کرد: همچنین در مقابل خطرات داخلی همچون سیل، زلزله و سایر بحران‌ها نظام باید آماده باشد. چرا که قرآن می‌گوید همیشه باید به هوش باشیم و هر خطری را با سلاح لازم دفع کنیم.

,

خطیب نماز جمعه تهران با ابراز امیدواری نسبت به زنده ماندن و بازگشت به خانواده آتش‌نشانان گرفتار شده در ساختمان پلاسکو گفت: اگر هم جان خود را در این راه دادند خداوند آنها را با شهیدان محشور کند و به خانواد‌های عزیزشان اجر و صبر مرحمت کند. 

,

صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران به در پیش بودن دهه فجر اشاره کرد و با ذکر این نکته که این دهه، دهه انفجار نور است، گفت: دهه فجر معجزه اسلام در قرن حاضر بود و تجلی قدرت خدا و ایمان و معنویت بود که از آستین امام (ره) و ملت ایران بیرون آمد و معجزه‌ای را خلق کرد که به تعبیر نویسنده مصری غرب را لرزاند، شرق را حیران کرد و عالم را به خودش مشغول داشت. 

,

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی معجزات و کراماتی داشت که آنها که کور نیستند می‌توانند ببینند که یکی از برکات آن این است که جز اینکه بگوییم قدرت ایمان، معنویت، ولایت و نصرت الهی است چیزی نمی‌توان گفت. 

,

خطیب نماز جمعه تهران گفت: رژیم مرتجع مجهز و ژاندارم غرب که همه امکانات امنیتی با وجود ساواکی قوی و بی‌رحم و خشن که نفس‌ها را خفه کرده است و امکان حرکت از همه را در یک خفقانی گرفته است و قدرت‌های شرق و غرب از او باج می‌گیرند؛ برداشتن چنین رژیمی از نصرت‌های الهی بود. 

,

صدیقی با یادآوری اینکه در مقطع پیروزی انقلاب اسلامی جهان دوقطبی بود و غرب و شرق بر جهان حاکم بودند، گفت:‌باوری برای ملت‌ها به وجود آمده بود که هیچ ملتی بدون اتکا به این دو قطب نمی‌تواند حیات داشته باشد و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی محال می‌نمود اما این انقلاب آمد و راه نویی که می‌شود بدون شرق و غرب شعار داد و شعور به خرج داد و اقدام و عمل کرد نشان داد.لذا نه شرقی نه غربی راه نویی بود که بشریت آن را تجربه نکرده بود ولی این تفکر قطبی بودن را انقلاب اسلامی از میان برداشت.

,

وی با اشاره به اینکه مطرح می‌شد که انقلاب نوعی ویرانگری است، بیان داشت: در دنیا اتفاق نیفتاده بود که بر روی ویرانه پس از انقلاب‌ها بنایی مستحکم بنا شود؛ شاه بیرون شد، سلطنت ریشه‌کن شد، وابستگی از بین رفت و یک نظامی که جزو ظرایف و لطایف پیش آمده در جهان است بر سر کار آمد که آن هم رنگ مردمی داشت و هم خود مردم همه کاره باشند موسس باشند و حافظ و پاسدار نظام باشند و هم ولایت بر دل‌ها حاکم باشد و اسلام مطلوب این امت و آن امام باشد.

,

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امامتی که در دل‌ها نفوذ کرده و دل‌هایی که با اسلام عجین شده است، نظامی متکی به مبانی نورانی دین اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را بنا کردند و این بنای استوار را به عنوان یک الگوی جدید حکومتی در این عصر فضا و اتم توانست جای خود را باز کند و به جهانیان امید دهد که این مکتب‌های فرسوده که مکتب شرق آن جور متلاشی کرد و لیبرال دموکراسی هم در حال فروپاشی است که منشا آن تولد نظام جدیدی بر مبنای نورانیت اسلام به سوی تمدن اسلامی و انسان‌ساز بود.

,

صدیقی در ادامه برشماری معجزه وکرامات انقلاب اسلامی عنوان داشت: مورد بعدی حفظ اعتماد مردم در طول 4 دهه است. در دنیا انقلاب می‌شود ولی به یک سال نکشیده کنار زده می‌شود و بنیان انقلاب منزوی می‌شوند و گروه‌های جدید می‌آیند و تغییر هویت داده و شعارها و ایده‌ها عوض می‌شود ولی این انقلاب با زعامت ولی فقیه آغاز شد و امت زیر این پرچم خون و جوان و شهید دادند. شکنجه دیده و استقامت کردند.

,

وی افزود: این مردم جنگ را اداره کردند و با همه چالش‌ها به خصوص فتنه 88 مقابله کردند و طی این مدت که مسئولین مختلف فراز و نشیب و افراط و تفریط داشتند و معمولا دولت‌ها یا در آن خط و در این خط قرار داشتند ولی مردم خط مستقیم ولایت را همچنان با صلابت و حضور قوی ادامه دادند، هر سال یک انتخابات برگزار کردند و سر صندوق‌ها برای نظام سرافرزای به بار آوردند و در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس و 22 بهمن اعلام همبستگی و وابستگی به نظام اسلامی و ولایت فقیه همچنان بالنده، توفنده، پرخروش و مستحکم اعلام کردند و تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت. 

,

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با عرض تسلیت به امام زمان در پی اعدام 3 جوان شیعه انقلابی بی‌گناه بحرینی به دست رژیم پلید خونخوار وابسته آل‌خلیفه گفت: از وقتی که ملت بحرین قیام کرده و دنیا شعار آن را می‌دهد و آن اعتماد به رای مردم است و می‌خواهند مثل کشورهای دیگر رای‌شان نافذ باشد، رژیم وابسته بحرین اجازه رای به مردم نمی‌دهد و برای حیات ننگین خودش در این مدت مرتب سرکوب داشته و زندان‌هایش پر است از انقلابیون، مومنین و متدینن بحرینی که همراه با شکنجه و قتل‌های فجیع بوده است.

,

صدیقی با اشاره به اینکه جنازه این سه جوان شهید را به خانواده‌هایشان ندادند، تصریح کرد: رژیم آل‌خلیفه با تحویل لباس‌های این سه جوان نمکی بر زخم قلب مجروح والدین‌شان پاشیده‌اند اما مطمئن باشند که ظلم پایه‌های قصر ننگین‌شان را سست‌تر می‌کند و این خون‌ها عمر حکومت آل‌خلیفه را کوتاه‌تر می‌کند و مردم انقلابی و مومن همانگونه که از ایران که با استقامت شاه را بیرون کرد، الگو گرفته‌اند آنها هم این حکومت سلطنتی غیرقانونی را بیرون خواهند کرد.

,

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس چند دوره مجلس و نیز چند دوره رئیس‌جمهور اشاره کرد و با تسلیت درگذشت وی به مقام معظم رهبری و خانواده آن مرحوم، اظهار داشت:‌ این تشییع جنازه از این روحانی و عالم سفر کرده شبیه بصیرتی بود که در 9 دی مردم از خودشان نشان دادند.

,

خطیب نماز جمعه تهران  اضافه کرد: هم حرکت ملی و فراگیر مردم در 9 دی 88 آقای هاشمی را حفاظت کرد والا در همان مرحله چیزی باقی نمی‌ماند و هم اینجا در روز تشییع وی دندان تیز کرده بودند تا از وفات ایشان سوءاستفاده کنند ولی حضور به موقع و فراگیر مردم آنچنان خداپسند بود که به هیچ کسی مجال شیطنت و فتنه را نداد و نتوانستند آقای هاشمی را به نفع خودشان مصادره کنند.

,

صدیقی خطاب به مردم گفت: بصیرت شما بصیرتی الهی  خداپسند است و حرکتی به موقع بود و الحق و انصاف این تشییع جنازه هم احیای آقای هاشمی بود و موجب سرافرازی برای نظام ما و حمایت از ولایت بود. همچنین قدردان از زحمات دوران مقدس و مجاهدت آن عزیز سفر کرده بود.

,

وی ادامه داد:‌در راس این بصیرت‌افزایی آن پیام فوق‌العاده مقام معظم رهبری بود که در آن هم نگذاشتند حقی از آقای هاشمی رفسنجانی ضایع شود و از گذشته‌هایشان، عواطف و خدمات‌شان یاد کردند و نگذاشتند اینها به دست فراموشی سپرده شود.

,

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه در این ماجرا رسانه ملی مانند زمان انتخابات نقش داشت، گفت: انصافا متانت خانواده آقای هاشمی، برادران بزرگوار و فرزندان ایشان در این باره که هیچ مجالی به مخالفان و دشمنان ندادند و دریای ملت را همراهی کردند و زیر پرچم ولایت حرکت کردند.

,

صدیقی با دعا به درگاه الهی جهت غفران و رحمت برای مرحوم هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد که خداوند تقصیرها و قصورات همه را مورد عفو قرار دهد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکساله شدن برجام عنوان داشت: بعضی‌ها همچنان شعار می‌دهند اما واقعیت را همه مردم می‌دانند که در این برجام پرونده سیاه و ننگین آمریکا یک برگ جنایت دیگری افزوده شد.

,

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آنها که آمریکا را بزک می‌کردند و اظهار خوشبینی به او می‌کردند و خیلی دلگرم به سراغ او می‌رفتند و وعده داده بودند با این برجام مشکلات اقتصادی و همه مسائل کشور حل شود اما یک سال گذشت و بنا بود یکسال قبل همه تحریم‌ها برداشته شود و مشکلات رفع شود.

,

صدیقی با اشاره به رکود اقتصادی، بیکاری جوانان و تعطیلی مراکز اقتصادی، خاطرنشان کرد: هم تحریم‌ها برنداشتند هم تحریم‌های جدیدی را اضافه کردند لذا مردم ما حق دارند همچنان بگویند مرگ بر آمریکا.

,

وی با ابراز امیدواری نسبت به مؤثر واقع شدن نشست آستانه در ایجاد آتش‌بس در سوریه بیان داشت: امیدواریم که در نتیجه این نشست شیعیان مظلوم چند سال در محاصره فوئه و کفریا آزاد شوند.

,

خطیب نماز جمعه تهران گفت: از اینکه صولت آمریکا ریخته و رو به افول است و این نشست بدون آمریکا که خود را کدخدای عالم می‌داند و فکر می‌کرد هیچ جا بدون او کاری نمی‌شد کرد، برگزار می‌شود این نشان می‌دهد انقلاب ما رو به صلابت، تعمق و استحکام بیشتر و استکبار رو به افول و ضعف است.

,

 

,

منبع: فارس

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه