اخبار داغ

خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد؛

قدردان فداکاری آتش نشانان باشیم /برخی می خواهند حادثه پلاسکو را امنیتی جلوه دهند/پس از برجام جیب مردم خالی شد/با صراحت میگویم برجام نافرجام بوده است/مهمترین دلیل حمله با قوه قضائیه برخورد با مفاسد اقتصادی است

قدردان فداکاری آتش نشانان باشیم /برخی می خواهند حادثه پلاسکو را امنیتی جلوه دهند/پس از برجام جیب مردم خالی شد/با صراحت میگویم برجام نافرجام بوده است/مهمترین دلیل حمله با قوه قضائیه برخورد با مفاسد اقتصادی است
ائمه جمعه شهرها و بخش های استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های این هفته نماز جمعه به مسائل مختلفی اشاره کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،ائمه جمعه شهرها و بخش های استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های این هفته نماز جمعه به مسائل مختلفی اشاره کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

امام جمعه یاسوجبا رفتن اوباما جانور دیگری به کاخ سیاه آمد/ قدردان فداکاری آتش نشانان باشیم

, امام جمعه یاسوج, با رفتن اوباما جانور دیگری به کاخ سیاه آمد, با رفتن اوباما جانور دیگری به کاخ سیاه آمد, /,  قدردان فداکاری آتش ,  قدردان فداکاری آتش , نشانان باشیم, نشانان باشیم,

امام جمعه یاسوج به اوبامای جنایتکار اشاره کرد و گفت: امروز وی با کوله‌باری از خیانت‌ها کاخ سیاه را ترک و جانوری دیگر به جای وی به این کاخ آمد در حالی که در دوره اوباما در کشورهای اسلامی جنایت‌های عجیبی به وقوع پیوست و خون‌های زیادی به زمین ریخته شد.

,

ماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان  کهگیلویه و بویراحمد به امامت آیت‌الله سید علی اصغر حسینی امام جمعه شهر یاسوج در محل مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد.

,

امام جمعه یاسوج در خطبه اول با بیان حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد: کسانی از نظر آن حضرت شیعه واقعی هستند که همواره تقوای الهی را سرلوحه کار قرار دهند و مطیع پروردگار باشد.

,

وی در ادامه به برادری بین مسلمانان اشاره کرد و گف: اگر مسلمانان موضوع برادری را به خوبی رعایت کرده و به جای آورند بسیاری از مشکلات را در جامعه اسلامی نخواهیم داشت و به همین دلیل است که پیامبر و ائمه اطهار موضوع برادری را تا این حد مورد تاکید قرار داده‌اند.

,

حسینی در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفته اظهار کرد: امروز مصادف با اولین روز بهمن است که در سال 43 در زمان نخست‌وزیری منصور مزدور لایحه ننگین کاپیتالاسیون در دستور کار قرار گرفت و رژیم طاغوت آن را پذیرفت و علاوه بر پذیرفته شدن آن به ولایت الهی توهین شد.

,

وی در ادامه گفت: بزرگان از خود گذشته موتلفه در خفقان تاریک با برق گلوله خود سکوت را شکستند و منصور خائن را اعدام انقلابی کردند.

,

حسینی گفت: در 4 بهمن دوران نخست وزیری بختیار بی‌اختیار را داریم که از ورود امام جلوگیری کرد ولی با حرکت ملت ایران این حربه شکسته شد و امام وارد کشور شد.

,

وی به اوبامای جنایتکار اشاره کرد و گفت: امروز وی با کوله‌باری از خیانت‌ها کاخ سیاه را ترک و جانوری دیگر به جای وی به این کاخ آمد در حالی که در دوره اوباما در کشورهای اسلامی جنایت‌های عجیبی به وقوع پیوست و خون‌های زیادی به زمین ریخته شد.

,

حسینی گفت: در دوره اوباما رژیم ال‌سعود و رژیم بحرین به پشتیبانی اوباما جنایت کردند و در یمن بیش از 6 هزار کودک کشته شد و در این همه جنایات اوباما و دولتش شریک هستند.

,

وی در ادامه پرقیمت‌ترین ثروت یک مملکت را جوانان آن مملکت دانست و گفت: باید زمینه رشد آن‌ها فراهم شود و آینده خوبی در انتظار جوان‌ها باشد.

,

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: در دفاع مقدس و در ساختن کشور بار سنگین کارها بر دوش جوانان بود و اکنون هم اگر به دنبال تعالی کشور هستیم باید به جوانان نخبه بها داده شود تا بار سنگین انقلاب و نظام و کشور را به دوش بکشند.

,

حسینی به نکته‌ای که تذکر آن مهم است اشاره کرد و گفت: در خصوص ساختمان پلاسکو و این حادثه باید پیش‌بینی لازم انجام می‌شد.همچنین به فداکاری آتش‌نشانان توجه کنیم و نسبت به چنین نیروهایی باید قدردان بود و ارزش آن‌ها در جامعه نهادینه شود.

,

حسینی گفت: آتش‌نشانان در این حادثه سوختند تا به دیگران جان بدهند و نکته دیگر این که مردم در چنین مواقعی با ماموران آتش‌نشانی همکاری کنند و به هشدارهای آن‌ها توجه کنند.

,

حسینی بیان کرد: باید نسبت به چنین ساختمان‌هایی توجه بیشتری شود تا در کشور بار دیگر چنین حوادث تلخی اتفاق نیفتد و انسان‌های خدوم و فداکاری مثل آتش‌نشانان را از دست ندهیم.

,

امام جمعه گچساران:برخی می خواهند حادثه پلاسکو را امنیتی جلوه دهند

, امام جمعه گچساران, برخی می خواهند حادثه پلاسکو را امنیتی جلوه دهند,

امام جمعه گچساران گفت:دشمنان نظام و کسانی که مرض دارند بلافاصله به دنبال این بودند که این مسئله را امنیتی جلوه دهند که به هیچ وجه این حادثه امنیتی نبود و باید بدانند که دشمن کوچکتر از آن است که کوچکترین غلطی در این راستا در این مملکت داشته باشد.

,

سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمت دعوت نمازگران به تقوای الهی و پرهیز از گناهان ،گفت:انسان های مومن همیشه باید خطرات منافقین را بشناسند و هر فردی که ادعای ایمان دارد باید از خداوند بترسد ، نه از شیطان و نیروهای شیطانی.

,

وی افزود:مبارزه با شیطان و هواهای نفسانی وظیفه یک فرد مومن است و یک فرد با ایمان باید اهل فکر و دقت نظر باشد چرا که ملاک بندگی خداوند است.

,

امام جمعه گچساران درادامه با اشاره به پیام مهم رهبر انقلاب به پنجاه‌ویکمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا ، اظهارکرد:مخاطب رهبری در این پیام دانشجویان ایران در اروپا هستند اما این پیام شامل حال همه ما ،نسل جوان و دانشجویان درون کشور هم خواهد شد.

,

حجازی گفت:رهبری در این پیام فرمودند: "انتظار از شما عزیزان کاری بیش از خودسازی علمی و دینی و اخلاقی است؛ انتظار آن است که بر محیط پیرامونی خود اثر گذارید و بر رهروان راه خدا با گفتار و عمل خود بیفزائید".

,

وی افزود:یعنی هر فرد مومنی رسالتی دارد که باید به درستی توحید و مبانی توحیدی ،انبیاءو اوصیای الهی را شناخته و نسبت به محیط اطراف خود اثرگذار باشد و یک هدف به عنوان بندگی خدا را در پیش داشته باشد.

,

امام جمعه گچساران تصریح کرد:با توجه به این پیام رهبری انتظار این است که تلاش کنیم اهل تقوا و اهل عبادت در داخل و برون کشور نسل جوان را بیشتر با خدا آشنا کنند.

,

حجازی در ادامه با اشاره به حادثه تاسف بار ساختمان پلاسکو در تهران گفت:این حادثه بسیار تاسف بار و نگران کنند بود،دشمنان اسلام و جیره خوارانشان از ابتدای انقلاب و به روشهای مختلف هر چه تلاش کردنداین مملکت را ناامن جلوه دهند نتوانستندچرا که این انقلاب با عنایت امام زمان(عج)،هوشیاری مرزبانان،نیروهای نظامی و انتظامی و بصیرت مردم و گوش به فرمان رهبری به هدفش با اقتدار ادامه خواهد داد.

,

 وی افزود:گاهی متاسفانه مشکلات دیگری در کشور بوجود می آیدکه انسان احساس نگرانی می کند مثل فرو ریختن ساختمان بسیار بزرگ پلاسکوی تهران ،که اولا جمعی از هموطنان عزیمان در این حادثه جان باختندو در و اقع شهادت گونه مردند که علو درجاتشان را از درگاه خداوند منان مسئلت داریم.

,

حجازی تصریح کرد:امیدواریم خداوند توفیق دهند ودقت کنیم به تذکراتی که گاهی اوقات مسئولین مربوطه می دهند توجه کنیم و سرسری و بی تفاوت از کنار تذکرات مسئولین مربوطه نگذریم که الان یک تاسفی برای کشور ما با فروریختن این ساختمان ایجادشد.

,

امام جمعه گچساران گفت:کسانی که مرض دارند بلافاصله به دنبال این بودند که این مسئله را امنیتی جلوه دهند، که به هیچ وجه این حادثه امنیتی نبودکه باید بدانند که با لطف پرودگار و عنایت امام زمان و بیداری فزندان غیور این مرزو بوم دشمن کوچکتر از آن است که کوچکترین غلطی در این راستا در این مملکت داشته باشد.

,

وی افزود:متاسفانه بی توجهی خودمان در گاهی اوقات سبب می شود که چنین حادثه ای در این مملکت بوجود بیاید و باید توجه داشت این حوادث تنها به تهران اختصاص ندارد و باید در کل کشور از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

,

  امام جمعه گچساران درادامه با اشاره به هفته هوای پاک گفت:هوای پاک مال همه مردم است و اختصاص به یک نهاد یا اداره ندارد و باید همه تلاش کنیم هم زمین و هم هوا را پاک نگه داریم و بر آلودگی ها محیط زیست نیافزاییم و از خداوند هم بخواهیم موانع نزول باران را برطرف نماید.

,

امام جمعه دهدشت: واکنش امام جمعه دهدشت به قرارداد های میلیاردی بازیکنان فوتبال/ تجهیزات آتشنشانی شهر دهدشت نامناسب است

, واکنش امام جمعه دهدشت به قرارداد های میلیاردی بازیکنان فوتبال/ تجهیزات آتشنشانی شهر دهدشت نامناسب است,

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه در جامعه اسلامی و حکومت دینی اسفبار است که برای یک بازی فوتبال یه بازیکنی که نیم ساعت بازی می کند یا اصلا بازی نمی کند میلیاردی یا چند صد ملیون تومانی پول بگیرد افزود: این دستمزد های میلیاردی در حالی است که بسیاری از آدم های جامعه ما کفش و لباس برای پوشیدن ندارند.

,

سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه حکومت اسلامی ایران در جهان اسلام و دنیا می درخشد افزود: بعد از حکومت ائمه اطهار و حکومت امام علی(ع) و دوره ای از امامت امام حسن(ع) حومکتی را سراغ نداریم با این ماهیت ، با این آرمان  و با این ساختار که تشکیل شده باشد.

,

امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه حکومتی مانند حکومت اسلامی ایران وجود ندارد افزود: حکومتی که الهی باشد و در راس آن ولی الهی باشد قانون آن قانون اسلامی باشد تنها حکوکت اسلامی ایران است.

,

حسینی افزود: حکوکت اسلامی ایران حکومتی است که در مقابل حمله ها و هجمه های فرهنگی و فیزیکی استکبار جهانی مقاومت می کند و از مظلومان عالم و ارزش های دینی در سرسر دنیا دفاع می کند.

,

وی با بیان اینکه ما باید بدانیم در چه مقطعی از زمان قرار گرفته ایم گفن: این همه جنگ که در صدر اسلام شکل گرفت و خون هایی که ریخته شد، تمام این جنگ ها برای تحقق اسلام و برای عملیاتی کردن ارزش های اسلامی بود.

,

امام جمعه دهدشت گفت: ما امروز اگر از انقلاب اسلام حفاظت کنیم از میراث تمام انبیاء حفاظت کرده ایم.

,

حسینی تجهیزات آتشنشانی شهر دهدشت را نامناسب خواند و افزود: تا فاجعه ای به وجود نیایده باید به موقع و سریع بعد از به وجود آمدن حادثه ای همه مسئولین وارد عمل شوند.

,

وی تصریح کرد: فرد آتشنشان باید هم خود مجهز به وسایل ایمنی باشد و هم ماشین آتشنشانی درست و مناسب باشد.

,

حسینی ادامه داد: این حوادث ما را هشیار می کند که باید در برابر همه اتفاقات ناگهانی آماده باشیم و به موقع برای برطرف کردن این حادثه سریعا وارد عمل شوید.

,

وی گفت: حادثه ساختمان پلاسکو یک فاجعه است که به همه ما هشدار می دهد که هر لحظه باید برای حوادث این چنینی آماده باشیم.

,

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه در جامعه اسلامی و حکومت دینی اسفبار است که برای یک بازی فوتبال یه بازیکنی که نیم ساعت بازی می کند یا اصلا بازی نمی کند میلیاردی یا چند صد ملیون تومانی پول بگیرد افزود: این دستمزد های میلیاردی در حالی است که بسیاری از آدم های جامعه ما کفش و لباس برای پوشیدن ندارند.

,

حسینی گفت: این حرکت بسیار زشتی است که از بیت المال مسلمین یعنی از جیب همین انسان های فقیر بگیریم و بدهیم به بعضی انسان ها تا نیم ساعت بازی کنند.

,

***

,

امام جمعه چرام:پس از برجام جیب مردم خالی شد/ نباید با سهل اندیشی، منافع ملی را به خطر انداخت

, امام جمعه چرام, پس از برجام جیب مردم خالی شد/ نباید با سهل اندیشی، منافع ملی را به خطر انداخت,

امام جمعه چرام خطاب به بعضی از افراد که می گویند برجام با مشورت مقام معظم رهبری جلو رفت،گفت:اگر همه ی توافق هسته ای به تعبیر بعضی از دوستان با مشورت رهبر معظم انقلاب پیش رفت،پس چرا رهبری فرمودند که برجام خسارت محض بود؟.

,

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد که با توجه به مبحث گذشته یکی دیگر از افراد منافق عمل خلاف وعده می باشد.

,

خطیب جمعه چرام افزود:کسی وعده ای را به دیگران می دهد،باید به آن وعده عمل کند زیرا درغیر اینصورت مورد غضب خداوند قرار می گیرد.

,

وی با اشاره به آیات کلام الله مجید تصریح کرد: آیات الهی عمل به عهد خویش را سفارش کرده و یکی از ویژگی های لازم برای افراد با ایمان همین وفای به عهد است.

,

رئیس شورای هماهنگی چرام در بخش دیگری از سخنانش به سالروز قرارداد هسته ای اشاره کرد و گفت: یکسال است که از قرارداد هسته ای یا همان برجام می گذرد.در این قرارداد توافقی صورت گرفت که عمل کشور ایران و عمل نکردن آمریکا به مفاد این قرارداد را به دنبال داشت.

,

افشار افزود:قرار بود در این قرارداد همه ی تحریم ها برداشته شود درصورتی که چندین تحریم جدید اضافه شد؛قرار بود تحریم های بانکی برداشته شود اما بانک هایی همچون بانک کانادا را بدلیل ارتباط با ایران جریمه کردند.

,

امام جمعه چرام در ادامه به قانون ((ایسا)) اشاره کرد و گفت: با توجه به گفته های آقای ظریف در مجلس شورای  اسلامی،قانون ایسا نقض برجام است درصورتی که کنگره ی آمریکا این قانون را تمدید کرد.

,

وی اضافه کرد:آقای جان کری نیز بیان کردند که اگر این قانون را کنگره تصویب کنند، آقای اوباما لغو خواهد کرد که بازهم اینگونه نشد.

,

خطیب جمعه چرام خطاب به بعضی از افراد که می گویند برجام با مشورت مقام معظم رهبری جلو رفت،گفت:اگر همه ی توافق هسته ای به تعبیر بعضی از دوستان با مشورت رهبر معظم انقلاب پیش رفت،پس چرا رهبری فرمودند که برجام خسارت محض بود؟ با بیان این سخن رهبری،چرا بعضی افراد می گویند برجام برای ما فواید زیادی داشت؟

,

افشار اضافه کرد :این افراد قبل از توافق بیان می کردند که با اجرای برجام رونق اقتصادی شکل می گیرد و مردم از این وضعیت بیرون می آیند؛ اما رونق اقتصادی که صورت نگرفت،جیب مردم نیز خالی گشت.

,

امام جمعه چرام ادامه داد:این افراد می گفتند که با این توافق آمریکا را به انزوا کشیدیم.درصورتی که آمریکا صدها هزار نفر را در بمب اندازی به هیروشیما از بین برد و هواپیمای ما را در خلیج فارس سرنگون کرد اما منزوی نشد. حال آمریکا با یک قرارداد عمل نکرده منزوی می شود؟

,

وی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به پیش بینی های  صحیح و متدبرانه مقام معظم رهبری درخصوص بدعهدی آمریکا، توجیه خیانت این کشور قابل پوشش نیست و نباید با سهل اندیشی، منافع ملی را به خطر انداخت.

,

***

,

امام جمعه باشتبا صراحت میگویم برجام نافرجام بوده است/مردم همه چیز را می فهمند به آنها دروغ نگویید

, امام جمعه باشت, با صراحت میگویم برجام نافرجام بوده است/مردم همه چیز را می فهمند به آنها دروغ نگویید,

امام جمعه باشت اظهار کرد:مردم اخبار را رصد میکنند چرا با مردم روراست نیستید و حقیقت را نمی گویید،با صراحت میگویم برجام نافرجام بوده است،قرار بود هم سانتیفیوژ ها بچرخد و هم اقتصاد مردم ولی هیچ کدام درست نشد،این شجاعت را داشته باشید و به مردم بگویید که آمریکا بدعهدی کرده و عذرخواهی کنید.

,
حجت السلام عبدالرحیم عبودی در خطبه های نماز جمعه این هفته باشت افزود: دیروز اآقای استاندار به شهرستان باشت سفر داشته اند و از پروژه ها بازدید کردند،خوش آمد می گوییم،آقای استاندار که به ما کاری ندارند و مارا بیگانه می دانند،اما جمله ای خطاب به استاندار میگویم تابه حال ۳مرتبه به باشت سفر داشته اید شما استاندار هستید و باید همه پروژه ها را ببینید.
,
 
,
عبودی گفت:شما از بیمارستان بازدید داشته اید که هم از شما،نماینده محترم و پیمانکار پروژه تشکر میکنیم بخاطر پیشرفت سریع آن و از این بابت خیلی خوشحال هستیم،ولی یک پروژه دیگر هم در این شهرستان به اسم مصلی نماز جمعه است،اگر یادتان رفته میخواهم یادتان بیاورم ،یاهم شاید مسئولین فراموش کرده اند،انسان تا کی میتواند خوش بین باشد و مسائل را خوش بینانه ببیند.
,
 
,
امام جمعه باشت اظهار کرد:شما استاندار نظام جمهوری اسلامی،یک فرد مسلمان و شیعه هستید،مصلی محل اقامه نماز مردم است،این هم یک پروژه است،چرا به آن سر نمی زنید؟؟شما اشتباه میکنید این پروژه مال عبودی نیست،این پروژه مال مردم باشت و عمومی است.
,
 
,
وی افزود؛پروژه ای ۸۰درصد پیشرفت داشته است،و شعار شما این بوده که پروژه هایی که ۶۰-۷۰درصد پیشرفت دارند باید تکمیل شوند،از مسئول بسیج سازندگی استان گزارش گرفته ام،از بهمن سال۹۴تا کنون حتی یک ریال بودجه برای تکمیل مصلی نداده اید.
,
 
,
عبودی اظهار کرد:چون شما با امام جمعه خوب نیستید پروژه مردم را زمین میگذارید،ولی برادر من ما دشمنی شخصی باهم نداریم،مصلی نماز جمعه برای مردم است و وظیفه شمااست آن را تکمیل کنی،بنده حرفم را رک میزنم و ترسی از کسی ندارم.
,
 
,
امام جمعه باشت گفت:اگر شما بخشی از هزینه کرایه اتوبوس هایی که برای جمع کردن مسئولان کردید برای استقبال از رئیس جمهور آن را خرج مصلی ها میکردید خیلی از آن ها الان تکمیل بودند.این بی تفاوتی ها تا کی ادامه دارد،ما حرف زیاد داریم ولی حرمت نگه میداریم.
,
وی افزود:شما به گلزار شهدا رفتید ولی باید تفکر شهدا را در پیش بگیرید تفکر شهدا نماز بوده است،مصلی نماز جمعه را باید بسازید و وظیفه تان هم است.
,
اساس توافق برجام این بود همه تحریم ها برداشته شود،و همه مردم می دانند و تیم مزاکره کننده هم گفتند که تحریم ها برداشته نشد،برجام یک مسئله ملی است،بی عهدی های آمریکا طبیعی است و لازم نیست خیلی مانور بدهیم.
 
عبودی گفت:آمریکا ۱۰۰ تا ۲۰۰سال است با ایران دشمنی می کند ،جان کری در اخرین روزهای مسئولیتش وصیت کرده است که راه نورانی من را ادامه دهید ،که راه نورانی آنها فشار بر ایران و تحریم ها است،امیدواریم بعضی ها به این نتیجه رسیده باشند که آمریکا کشور بدعهدی است.
 
امام جمعه باشت اظهار کرد:مردم اخبار را رصد میکنند چرا با مردم روراست نیستید و حقیقت را نمی گویید،با صراحت میگویم برجام نافرجام بوده است،قرار بود هم سانتیفیوژ ها بچرخد و هم اقتصاد مردم ولی هیچ کدام درست نشد،این شجاعت را داشته باشید و به مردم بگویید که آمریکا بدعهدی کرده و عذرخواهی کنید.
 
وی افزود:میگویند برجام برکاتی داشته است از این تعداد برکات دو مورد را برای ما بگویید مردم همه چیز را می فهمند به آنها دروغ نگویید.
 
***
,
اساس توافق برجام این بود همه تحریم ها برداشته شود،و همه مردم می دانند و تیم مزاکره کننده هم گفتند که تحریم ها برداشته نشد،برجام یک مسئله ملی است،بی عهدی های آمریکا طبیعی است و لازم نیست خیلی مانور بدهیم.
,
 
,
عبودی گفت:آمریکا ۱۰۰ تا ۲۰۰سال است با ایران دشمنی می کند ،جان کری در اخرین روزهای مسئولیتش وصیت کرده است که راه نورانی من را ادامه دهید ،که راه نورانی آنها فشار بر ایران و تحریم ها است،امیدواریم بعضی ها به این نتیجه رسیده باشند که آمریکا کشور بدعهدی است.
,
 
,
امام جمعه باشت اظهار کرد:مردم اخبار را رصد میکنند چرا با مردم روراست نیستید و حقیقت را نمی گویید،با صراحت میگویم برجام نافرجام بوده است،قرار بود هم سانتیفیوژ ها بچرخد و هم اقتصاد مردم ولی هیچ کدام درست نشد،این شجاعت را داشته باشید و به مردم بگویید که آمریکا بدعهدی کرده و عذرخواهی کنید.
,
 
,
وی افزود:میگویند برجام برکاتی داشته است از این تعداد برکات دو مورد را برای ما بگویید مردم همه چیز را می فهمند به آنها دروغ نگویید.
,
 
,
***
,

امام جمعه سی سخت:هیچ اعتبار و اعتمادی به مجامع حقوق بشری دنیا برای نجات مظلومان جهان وجود ندارد

, امام جمعه سی سخت, هیچ اعتبار و اعتمادی به مجامع حقوق بشری دنیا برای نجات مظلومان جهان وجود ندارد,

امام جمعه سی سخت در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سی سخت با اشاره به قتل عام مردم مظلوم یمن و بحرین گفت:از مجامع حقوق بشری هیچ اعتمادی به رهایی ملل مسلمان وجود ندارد و رسانه ها و فطرت پاک مسلمانان جهان باید به پا خیزند.

,

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد خطیب جمعه  سی سخت در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر سی سخت از جمله راههای رسیدن به تقوا به موضوع رعایت عدالت بر اساس آیات شریفه قرآن اشاره کرد و گفت :قرآن خارج نشدن از دایره عدالت را شرط رسیدن به تقوا می داند که موجب سرشار شدن انسان از ترس از خداوند می شود.

,

مصباح نژاد در ادامه سلسله مباحث پیشین خود به شاکیان دادگاه عدل الهی به شکایت حضرت محمد (ص)به عنوان یکی از شاکیان انسانها در قیامت اشاره کرد و گفت :ما در این دنیا چنان رفتار ناصحیحی در قبال قرآن داشتیم که پیامبر اکرم در قیامت زبان به شکایت از قوم خود می گشاید.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسول الله تاکید کرده که قرآن را رها نکنید گفت :قرآن باید منشور سعادت جامعه باشد و با تدبر و تفکر و بهره مندی از این آیات به قرآن عمل کرد،وی تاکید کرد: اگر سیاست ،مدیریت و تصمیم گیری ها مبنای قرآنی داشته باشند جامعه نجات می یابد و سعادت جامعه رقم میخورد.

,

خطیب جمعه سی سخت در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز قیام مردم آمل با همراهی علما اشاره و ابراز کرد: پیام این حادثه این است که جوانان انقلابی طاقت تحمل ظلم و تبعیض و فساد را ندارند و با هر گونه فسادی مبارزه می کنند.

,

امام جمعه سی سخت بیان کرد: جریان نفاق ابتدا خود را با گروههای مبارز همراه کرد و با ورود به توده های مردم قصد انحراف داشتند که از همان ابتدا با تیز بینی علما و روشنفکران حوزه این اقدامات برملا و نقشه منافقین نقش بر آب شد.

,

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: باید همیشه از مردم آمل تقدیر کرد ،وی ابراز کرد:اگر آن خونها نبود اکنون معلوم نبود حرکت انقلاب به کدام سو میرفت و منافقین چه ضرباتی به کشور وارد میکردند.

,

مصباح نژاد با اشاره به نامه سیاستمداران به رییس جمهور آمریکا برای حمایت از گروهک منافقین ابراز کرد :این لکه ننگ به سوابق ننگین آمریکای جنایتکار اضافه شد.

,

خطیب جمعه سی سخت در ادامه به فاجعه انسانی در کشور یمن و بحرین به علت حمله ال سعود که موجب قحطی و آوارگی مردم این کشورها شده پرداخت و تصریح کرد:امروز وظیفه حق طلبان و رسانه های حامی جهان اسلام روشنگری برای نجات این ملتهای مسلمان است.

,

وی تصریح:هیچ اعتباری و اعتمادی به مراکز علمی دنیا برای نجات مظلومان جهان نیست. امام جمعه سی سخت در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه همگان در مقابل مقابل هوای سالم و پاک وظیفه دارندتاکید کرد:همه باید حامی محیط زیست باشند و از هر اقدامی که موجب تقویت محیط زیست می شود کوتاهی نکنند.

,

***

,

امام جمعه موقت لنده:مهمترین دلیل حمله با قوه قضائیه برخورد با مفاسد اقتصادی است

, امام جمعه موقت لنده, مهمترین دلیل حمله با قوه قضائیه برخورد با مفاسد اقتصادی است,

امام جمعه موقت شهرستان لنده گفت: مهمترین دلیل حمله با قوه قضائیه برخورد با مفاسد اقتصادی است که این قوه با حمایت قاطع مردمی باید نسبت به برخورد با عوامل این پدیده شوم کوتاهی نکند.

,

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا امام جمعه  موقت شهرستان لنده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده ضمن اشاره به حملات گسترده دشمنان خارجی و برخی چهره های داخلی به قوه قضائیه اظهارکرد: برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی در جامعه یکی از مهمترین وظایف قوه قضائیه در کشور است.

,

وی افزود:برخورد با فیش های نجومی از مهمترین مطالبات مردمی و مقام معظم رهبری است که قوه قضائیه و مجریه وظیفه رسیدگی و برخورد با این پدیده را برعهده دارند.

,

امام جمعه موقت شهرستان لنده تصریح کرد: ملت ایران خواستار برقراری عدالت اجتماعی در پدیده حقوق های نجومی موجود در کشور هستند.

,

وی تاکیدکرد: مهمترین دلیل حمله با قوه قضائیه برخورد با مفاسد اقتصادی است که این قوه با حمایت قاطع مردمی باید نسبت به برخورد با عوامل این پدیده شوم کوتاهی نکند.

,

الهی نیا در ادامه بهمن ماه را ماه پیروزی انقلاب اسلامی و ماه به ثمر نشستن خون جوانان ایران اسلامی در مقابله با رژیم ستم شاهی دانست.

,

خطیب جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: همه ادارات و نهاد ها باید تلاش کنند برنامه های دهه مبارک فجر که نماد طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی است را به بهترین شکل ممکن در سطح شهرستان لنده برگزار کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی شاهد کشتار بی رحمانه عوامل ضدانقلاب و گروهک منافقین در سطوح مختلف کشور بوده ایم که هنوز هم کینه توزی و رابطه منافقین با دشمنان برای اهداف مختلف نیز ادامه دارد.

,

مسئول شورای هماهنگی تبلغات اسلامی شهرستان لنده گفت: تلاش های زیادی تیم مذاکره کننده ما در مسئله هسته ای متحمل شدند ولی همه امروز به این نتیجه رسیده اند که دشمن هرگز به تعهدات خود پای بند نیست و تنها راه علاج مشکلات کشور تکیه بر اقتصاد مقاومتی است.

,

وی گفت: استفاده از استعدادهای جوانان انقلاب و بومی کردن دانش علمی کشور می تواند در اجرای راهبرد های مختلف کشور موثر باشد.

,

الهی نیا به هفته سرطان در کشور اشاره کرد و گفت: سلامتی جسم و تن از مهمترین برنامه های انسان برای حیات در جامعه است.

,

وی افزود: شیوع انواع مختلف سرطان در جامعه ناشی از عدم رعایت الگوی های سلامت در جامعه است که کشیدن سیگار، عدم کنترل رژیم غذایی و عدم توجه به توصیه پزشکان مهمترین دلیل ابتلا به سرطان است.

,

خطیب جمعه شهرستان لنده با قدردانی از زحمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده در برپایی ایستگاه سلامت در سطح شهرلنده گفت: برپایی ایستگاه سلامت به منظور آشنایی هرچه بهتر مردم با بیماری سرطان می تواند نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری در جامعه داشته باشد.

,

الهی نیا در ادامه با ابراز تاسف از حادثه تخریب ساختمان پلاسکوی تهران و شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار گفت: حادثه تلخ تخریب ساختمان پلاسکوی تهران یکی از تلخ ترین حوادث برای جان باختن و به شهادت رسیدن جمعی از آتش نشان است که قلب ملت ایران را به دلیل عمق فاجه به درد آورد.

,

وی اظهارکرد: آتش نشان انسان های هستند که با به خطر انداختن جان خویش جان انسان های زیرآوار و آتش را نجات می دهند تا حیات و ممات انسان ها را تداعی ببخشند.

,

امام جمعه موقت شهرستان لنده در ادامه با بیان گلایه از عدم خدمات رسانی ادارت به شهرک سرآسیاب گفت: رفتن به روستاهای فاقد امکانات بهتر است تا رفتن به شهرک سرآسیابی که در کمتر از یک کلیرمتر شهر لنده قراردارد.

,

وی گفت: اعتراض و گلایه مردم در خصوص مسائل و خدمات حوزه ی شهری به حق است و انتظار می رود مسئولان حوزه خدمات شهری و ادارات خدمات رسان نسبت به خدمات رسانی کوتاهی نداشته باشندچرا که وضعیت کنونی این شهرک زیبنده شهر نیست.

,

****

,

امام جمعه بهمئی:نقد غیر منصفانه علیه دستگاه قضا منافقانه است

, امام جمعه بهمئی, نقد غیر منصفانه علیه دستگاه قضا منافقانه است,

امام جمعه بهمئی در بخش دیگری از خطبه های امروز به هجمه های اخیر علیه دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی باید دستگاه قضا حمایت شود و نباید بعضی از دیگر قوا به قوه قضائیه حمله کنند.

,

نماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در مسجد صاحب الزمان(عج) اقامه شد.

افروغی در خطبه های امروز با تبریک بمناسبت آغاز ماه بهمن، به برکات انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی(ره) پرداخت.

وی گفت:ماه بهمن نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای شیعیان و مستضعفان جهان ماهی نوید بخش و مبارکی است.

افروغی افزود:این ماه ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماهی است که در آن اتفاقات تلخ و شیرینی رخ داد که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با اشاره به برکات زیاد انقلاب اسلامی برای ایران و جهان، گفت:اگر بخواهیم برکات و دستاوردهای انقلاب ایران را به ایران محدود کنیم، اشتباه است.

افروغی افزود: در شرایطی که فلاسفه شرق و غرب خدا را زایده ذهن بشر قلمداد می کردند و تکنولوژی را به جای خدا به اثبات می رساندند، امام راحل(ره) با تفکری الهی مقابل همه این تفکرات ایستاد که در واقع همه ادیان الهی مدیون امام خمینی(ره) هستند.

خطیب نماز جمعه بهمئی خاطرنشان کرد:در زمان گذشته علما و فقهای زیادی برای احیای احکام تعطیل الهی تلاش کردند اما هیچکدام توفیق تشکیل چنین انقلابی را نداشتند و امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی ایران توانست اصل ولایت فقیه را زنده کند.

وی گفت:هر چند نقدهایی به شرایط کنونی کشور وجود دارد اما برکات انقلاب اسلامی ایران با حکومت های قبل قابل مقایسه نیست.

افروغی افزود:زمانی که بیشتر مردم ایران از امکانات اولیه زندگی محروم بوده و حتی میوه ها را نمی شناختند، جشن ها 2500ساله برگزار میشد که نشان از اختلاف طبقاتی زیاد در کشور بود اما در حال حاضر با تمامی مشکلاتی که داریم، پیشرفت خوبی در برقراری عدالت نسبت به گذشته داشتیم.

امام جمعه بهمئی در بخش دیگری از خطبه های امروز به هجمه های اخیر علیه دستگاه قضا اشاره کرد و  گفت: در شرایط کنونی باید دستگاه قضا حمایت شود و نباید بعضی از دیگر قوا به قوه قضائیه حمله کنند.

افروغی در ادامه گفت:یکی از عواملی که منجربه هجمه علیه دستگاه قضا شد، پیگیری جدی پرونده های فساد مالی در کشور است که دانه درشتها دارند مقاومت می کنند و به همین خاطر دستگاه قضا را تحت فشار قرار می دهند.

وی افزود:همانطور که در برهه ای از زمان هجمه های زیادی علیه شورای نگهبان و خبرگان رهبری و دیگر نهادهای انقلابی وارد شد، اکنون قوه قضائیه مورد هجمه قرار گرفت که باید مسئولان کشور مراقب باشند.

افروغی هجمه ها و نقد های غیر منصفانه علیه دستگاه قضا را منافقانه دانست و گفت:باید مراقب باشیم که دشمن از این هجمه ها علیه ما سوء استفاده می کند.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: هر چند این حادثه دلخراش دل مردم ایران را به درد آورد اما همکاری و تعامل مسئولان در مدیریت بحران و فداکاری و جانفشانی آتش نشانها زیبا و قابل تقدیر بود.

,

نماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در مسجد صاحب الزمان(عج) اقامه شد.

افروغی در خطبه های امروز با تبریک بمناسبت آغاز ماه بهمن، به برکات انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی(ره) پرداخت.

وی گفت:ماه بهمن نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای شیعیان و مستضعفان جهان ماهی نوید بخش و مبارکی است.

افروغی افزود:این ماه ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماهی است که در آن اتفاقات تلخ و شیرینی رخ داد که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با اشاره به برکات زیاد انقلاب اسلامی برای ایران و جهان، گفت:اگر بخواهیم برکات و دستاوردهای انقلاب ایران را به ایران محدود کنیم، اشتباه است.

افروغی افزود: در شرایطی که فلاسفه شرق و غرب خدا را زایده ذهن بشر قلمداد می کردند و تکنولوژی را به جای خدا به اثبات می رساندند، امام راحل(ره) با تفکری الهی مقابل همه این تفکرات ایستاد که در واقع همه ادیان الهی مدیون امام خمینی(ره) هستند.

خطیب نماز جمعه بهمئی خاطرنشان کرد:در زمان گذشته علما و فقهای زیادی برای احیای احکام تعطیل الهی تلاش کردند اما هیچکدام توفیق تشکیل چنین انقلابی را نداشتند و امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی ایران توانست اصل ولایت فقیه را زنده کند.

وی گفت:هر چند نقدهایی به شرایط کنونی کشور وجود دارد اما برکات انقلاب اسلامی ایران با حکومت های قبل قابل مقایسه نیست.

افروغی افزود:زمانی که بیشتر مردم ایران از امکانات اولیه زندگی محروم بوده و حتی میوه ها را نمی شناختند، جشن ها 2500ساله برگزار میشد که نشان از اختلاف طبقاتی زیاد در کشور بود اما در حال حاضر با تمامی مشکلاتی که داریم، پیشرفت خوبی در برقراری عدالت نسبت به گذشته داشتیم.

امام جمعه بهمئی در بخش دیگری از خطبه های امروز به هجمه های اخیر علیه دستگاه قضا اشاره کرد و  گفت: در شرایط کنونی باید دستگاه قضا حمایت شود و نباید بعضی از دیگر قوا به قوه قضائیه حمله کنند.

افروغی در ادامه گفت:یکی از عواملی که منجربه هجمه علیه دستگاه قضا شد، پیگیری جدی پرونده های فساد مالی در کشور است که دانه درشتها دارند مقاومت می کنند و به همین خاطر دستگاه قضا را تحت فشار قرار می دهند.

وی افزود:همانطور که در برهه ای از زمان هجمه های زیادی علیه شورای نگهبان و خبرگان رهبری و دیگر نهادهای انقلابی وارد شد، اکنون قوه قضائیه مورد هجمه قرار گرفت که باید مسئولان کشور مراقب باشند.

افروغی هجمه ها و نقد های غیر منصفانه علیه دستگاه قضا را منافقانه دانست و گفت:باید مراقب باشیم که دشمن از این هجمه ها علیه ما سوء استفاده می کند.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: هر چند این حادثه دلخراش دل مردم ایران را به درد آورد اما همکاری و تعامل مسئولان در مدیریت بحران و فداکاری و جانفشانی آتش نشانها زیبا و قابل تقدیر بود.

,

نماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در مسجد صاحب الزمان(عج) اقامه شد.

افروغی در خطبه های امروز با تبریک بمناسبت آغاز ماه بهمن، به برکات انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی(ره) پرداخت.

وی گفت:ماه بهمن نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای شیعیان و مستضعفان جهان ماهی نوید بخش و مبارکی است.

افروغی افزود:این ماه ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماهی است که در آن اتفاقات تلخ و شیرینی رخ داد که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با اشاره به برکات زیاد انقلاب اسلامی برای ایران و جهان، گفت:اگر بخواهیم برکات و دستاوردهای انقلاب ایران را به ایران محدود کنیم، اشتباه است.

افروغی افزود: در شرایطی که فلاسفه شرق و غرب خدا را زایده ذهن بشر قلمداد می کردند و تکنولوژی را به جای خدا به اثبات می رساندند، امام راحل(ره) با تفکری الهی مقابل همه این تفکرات ایستاد که در واقع همه ادیان الهی مدیون امام خمینی(ره) هستند.

خطیب نماز جمعه بهمئی خاطرنشان کرد:در زمان گذشته علما و فقهای زیادی برای احیای احکام تعطیل الهی تلاش کردند اما هیچکدام توفیق تشکیل چنین انقلابی را نداشتند و امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی ایران توانست اصل ولایت فقیه را زنده کند.

وی گفت:هر چند نقدهایی به شرایط کنونی کشور وجود دارد اما برکات انقلاب اسلامی ایران با حکومت های قبل قابل مقایسه نیست.

افروغی افزود:زمانی که بیشتر مردم ایران از امکانات اولیه زندگی محروم بوده و حتی میوه ها را نمی شناختند، جشن ها 2500ساله برگزار میشد که نشان از اختلاف طبقاتی زیاد در کشور بود اما در حال حاضر با تمامی مشکلاتی که داریم، پیشرفت خوبی در برقراری عدالت نسبت به گذشته داشتیم.

امام جمعه بهمئی در بخش دیگری از خطبه های امروز به هجمه های اخیر علیه دستگاه قضا اشاره کرد و  گفت: در شرایط کنونی باید دستگاه قضا حمایت شود و نباید بعضی از دیگر قوا به قوه قضائیه حمله کنند.

افروغی در ادامه گفت:یکی از عواملی که منجربه هجمه علیه دستگاه قضا شد، پیگیری جدی پرونده های فساد مالی در کشور است که دانه درشتها دارند مقاومت می کنند و به همین خاطر دستگاه قضا را تحت فشار قرار می دهند.

وی افزود:همانطور که در برهه ای از زمان هجمه های زیادی علیه شورای نگهبان و خبرگان رهبری و دیگر نهادهای انقلابی وارد شد، اکنون قوه قضائیه مورد هجمه قرار گرفت که باید مسئولان کشور مراقب باشند.

افروغی هجمه ها و نقد های غیر منصفانه علیه دستگاه قضا را منافقانه دانست و گفت:باید مراقب باشیم که دشمن از این هجمه ها علیه ما سوء استفاده می کند.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: هر چند این حادثه دلخراش دل مردم ایران را به درد آورد اما همکاری و تعامل مسئولان در مدیریت بحران و فداکاری و جانفشانی آتش نشانها زیبا و قابل تقدیر بود.

,

نماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در مسجد صاحب الزمان(عج) اقامه شد.

افروغی در خطبه های امروز با تبریک بمناسبت آغاز ماه بهمن، به برکات انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی(ره) پرداخت.

وی گفت:ماه بهمن نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای شیعیان و مستضعفان جهان ماهی نوید بخش و مبارکی است.

افروغی افزود:این ماه ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماهی است که در آن اتفاقات تلخ و شیرینی رخ داد که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با اشاره به برکات زیاد انقلاب اسلامی برای ایران و جهان، گفت:اگر بخواهیم برکات و دستاوردهای انقلاب ایران را به ایران محدود کنیم، اشتباه است.

افروغی افزود: در شرایطی که فلاسفه شرق و غرب خدا را زایده ذهن بشر قلمداد می کردند و تکنولوژی را به جای خدا به اثبات می رساندند، امام راحل(ره) با تفکری الهی مقابل همه این تفکرات ایستاد که در واقع همه ادیان الهی مدیون امام خمینی(ره) هستند.

خطیب نماز جمعه بهمئی خاطرنشان کرد:در زمان گذشته علما و فقهای زیادی برای احیای احکام تعطیل الهی تلاش کردند اما هیچکدام توفیق تشکیل چنین انقلابی را نداشتند و امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی ایران توانست اصل ولایت فقیه را زنده کند.

وی گفت:هر چند نقدهایی به شرایط کنونی کشور وجود دارد اما برکات انقلاب اسلامی ایران با حکومت های قبل قابل مقایسه نیست.

افروغی افزود:زمانی که بیشتر مردم ایران از امکانات اولیه زندگی محروم بوده و حتی میوه ها را نمی شناختند، جشن ها 2500ساله برگزار میشد که نشان از اختلاف طبقاتی زیاد در کشور بود اما در حال حاضر با تمامی مشکلاتی که داریم، پیشرفت خوبی در برقراری عدالت نسبت به گذشته داشتیم.

امام جمعه بهمئی در بخش دیگری از خطبه های امروز به هجمه های اخیر علیه دستگاه قضا اشاره کرد و  گفت: در شرایط کنونی باید دستگاه قضا حمایت شود و نباید بعضی از دیگر قوا به قوه قضائیه حمله کنند.

افروغی در ادامه گفت:یکی از عواملی که منجربه هجمه علیه دستگاه قضا شد، پیگیری جدی پرونده های فساد مالی در کشور است که دانه درشتها دارند مقاومت می کنند و به همین خاطر دستگاه قضا را تحت فشار قرار می دهند.

وی افزود:همانطور که در برهه ای از زمان هجمه های زیادی علیه شورای نگهبان و خبرگان رهبری و دیگر نهادهای انقلابی وارد شد، اکنون قوه قضائیه مورد هجمه قرار گرفت که باید مسئولان کشور مراقب باشند.

افروغی هجمه ها و نقد های غیر منصفانه علیه دستگاه قضا را منافقانه دانست و گفت:باید مراقب باشیم که دشمن از این هجمه ها علیه ما سوء استفاده می کند.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: هر چند این حادثه دلخراش دل مردم ایران را به درد آورد اما همکاری و تعامل مسئولان در مدیریت بحران و فداکاری و جانفشانی آتش نشانها زیبا و قابل تقدیر بود.

,

نماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در مسجد صاحب الزمان(عج) اقامه شد.

,

افروغی در خطبه های امروز با تبریک بمناسبت آغاز ماه بهمن، به برکات انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی(ره) پرداخت.

,

وی گفت:ماه بهمن نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای شیعیان و مستضعفان جهان ماهی نوید بخش و مبارکی است.

, .,

افروغی افزود:این ماه ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماهی است که در آن اتفاقات تلخ و شیرینی رخ داد که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

,

وی با اشاره به برکات زیاد انقلاب اسلامی برای ایران و جهان، گفت:اگر بخواهیم برکات و دستاوردهای انقلاب ایران را به ایران محدود کنیم، اشتباه است.

,

افروغی افزود: در شرایطی که فلاسفه شرق و غرب خدا را زایده ذهن بشر قلمداد می کردند و تکنولوژی را به جای خدا به اثبات می رساندند، امام راحل(ره) با تفکری الهی مقابل همه این تفکرات ایستاد که در واقع همه ادیان الهی مدیون امام خمینی(ره) هستند.

,

خطیب نماز جمعه بهمئی خاطرنشان کرد:در زمان گذشته علما و فقهای زیادی برای احیای احکام تعطیل الهی تلاش کردند اما هیچکدام توفیق تشکیل چنین انقلابی را نداشتند و امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی ایران توانست اصل ولایت فقیه را زنده کند.

,

وی گفت:هر چند نقدهایی به شرایط کنونی کشور وجود دارد اما برکات انقلاب اسلامی ایران با حکومت های قبل قابل مقایسه نیست.

,

افروغی افزود:زمانی که بیشتر مردم ایران از امکانات اولیه زندگی محروم بوده و حتی میوه ها را نمی شناختند، جشن ها 2500ساله برگزار میشد که نشان از اختلاف طبقاتی زیاد در کشور بود اما در حال حاضر با تمامی مشکلاتی که داریم، پیشرفت خوبی در برقراری عدالت نسبت به گذشته داشتیم.

,

امام جمعه بهمئی در بخش دیگری از خطبه های امروز به هجمه های اخیر علیه دستگاه قضا اشاره کرد و  گفت: در شرایط کنونی باید دستگاه قضا حمایت شود و نباید بعضی از دیگر قوا به قوه قضائیه حمله کنند.

,

افروغی در ادامه گفت:یکی از عواملی که منجربه هجمه علیه دستگاه قضا شد، پیگیری جدی پرونده های فساد مالی در کشور است که دانه درشتها دارند مقاومت می کنند و به همین خاطر دستگاه قضا را تحت فشار قرار می دهند.

,

وی افزود:همانطور که در برهه ای از زمان هجمه های زیادی علیه شورای نگهبان و خبرگان رهبری و دیگر نهادهای انقلابی وارد شد، اکنون قوه قضائیه مورد هجمه قرار گرفت که باید مسئولان کشور مراقب باشند.

,

افروغی هجمه ها و نقد های غیر منصفانه علیه دستگاه قضا را منافقانه دانست و گفت:باید مراقب باشیم که دشمن از این هجمه ها علیه ما سوء استفاده می کند.

,

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: هر چند این حادثه دلخراش دل مردم ایران را به درد آورد اما همکاری و تعامل مسئولان در مدیریت بحران و فداکاری و جانفشانی آتش نشانها زیبا و قابل تقدیر بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه