اخبار داغ

کره‌شمالی‌برای‌آزمایش‌موشکی‌جدید‌آماده‌می‌شود

کره‌شمالی‌برای‌آزمایش‌موشکی‌جدید‌آماده‌می‌شود
مقامات آمریکایی و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی در تدارک یک آزمایش موشکی جدید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آمریکا اعلام کرد که شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش موشکی جدیدی است و این اقدام در روزها و یا هفته‌های آتی رخ خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی با اشاره به اطلاعاتی که سرویس‌های اطلاعاتی در دست دارند اعلام کردند که پیونگ‌یانگ احتمالا برای آزمایش موشکی جدیدی خود را آماده می‌کند و این آزمایش نمونه‌ای از یک موشک بالستیک ارتقا یافته محسوب می شود که احتمالا برای روز جمعه یعنی زمان تحلیف «دونالد ترامپ» برنامه‌ریزی شده است.

,

یکی از مقامات آمریکایی که نامش فاش نشد به خبرگزاری رویترز گفت که تا این حد اطلاعات دقیقی درباره چنین اقدامی در دست ندارد اما این واقعه امکان دارد رخ دهد. وی افزود: «اگر آنها چنین کاری بکنند، این اقدام بیشتر نوعی آزمایش برای ترامپ خواهد بود تا نوعی آزمایش برای چنین ساختاری و امکان دارد که بخواهند ببیند واکنش‌ها در این زمینه چه خواهد بود. و حتی اگر کوچک باشد و آنها بخواهند این کار را انجام دهند، به صورت درست آن را انجام دهند.»

,

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در جریان سخنرانی سال نو گفت که کشورش به زودی یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش خواهد کرد. کارشناسان هم اجرایی شدن چنین آزمایشی را امکان‌پذیر دانسته‌اند.

,

انتهای‌پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه