اخبار داغ

مراسم تحلیف چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا؛

ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد/عصر ترامپ آغاز شد/ترامپ: از امروز آمریکا در اولویت خواهد بود

ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد/عصر ترامپ آغاز شد/ترامپ: از امروز آمریکا در اولویت خواهد بود
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا با حضور در صحن کنگره فدرال به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دونالد ترامپ» پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تا ساعاتی دیگر رسما قدرت را از «باراک اوباما» تحویل خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این میلیاردر نیویورکی چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود و با بسیاری از سیاست‌های دولت کنونی اعلام مخالفت کرده است. تشریفات انتقال قدرت به دولت جدید از شب گذشته آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.
مرحله اصلی انتقال قدرت، مراسم ادای سوگند است که امروز ساعت 8 شب در کاخ سفید برگزار می‌شود.

,
,

برنامه کلی مراسم تحلیف، با اهدای گل و ادای احترام ترامپ به نظامیان کشته شده این کشور در قبرستان ملی «ایرلینگتون» در ساعت 3:30 عصر به وقت واشنگتن (یک بامداد به وقت تهران) قبل از آغاز مراسم «خوشآمد گویی» آغاز خواهد شد.

,

مراسم خوشآمد گویی شامل دو بخش خواهد بود. «صدای مردم» که طی آن گروه‌هایی که از قبل برای شرکت ثبت نام کرده‌اند، ساعت 7 شب پنجشنبه در تشریفات این مراسم حاضر خواهند شد. این مرحله با بخش دوم به نام «آمریکا را دوباره قدرتمند کنید» دنبال خواهد شد که از ساعت 12:30 تا 2:30 بامداد جمعه ادامه خواهد داشت. این بخش «اظهارات تاریخی» ترامپ و «حضورهای خاص» او را در جامعه آمریکا را به تصویر خواهد کشید.

,

قبل از آغاز مراسم سوگند خوردن ترامپ، درب‌های امنیتی در ساعت 14:30 جمعه (به وقت تهران) به روی عموم بازخواهد شد تا کسانی که بلیت خریداری کرده‌اند بر اساس رنگ بلیت خود، وارد شش منطقه در مقابل ساختمان کنگره خواهند شد.

,

باراک و میشل اوباما، بیل و هیلاری کلینتون، جورج و لورا بوش، جیمی کارتر، نایجال فاریج (رهبر حزب استقلال انگلستان) و شماری از رهبران مذهبی آمریکا از جمله مهمانان این مراسم خواهند بود.

,

از مجموع 194 عضو دموکرات مجلس نمایندگان، 69 نفر گفته‌اند که در این مراسم شرکت نمی‌کنند. در نزدیکی محل برگزاری مراسم هم تظاهرات علیه ترامپ در جریان است.

,

پس از ادای سوگند، مراسم رژه تحلیف برگزار می‌شود. در این رژه، بیش از 8 هزار نفر از 40 موسسه دانشگاهی و مدرسه‌ای ترامپ و خانواده‌اش را تا کاخ سفید بدرقه می‌کنند.

,

پیش از ترامپ، «مایک پنس» به عنوان معاون رئیس‌جمهور سوگند یاد می‌کند.

,

در ادامه پوشش زنده روند انتقال قدرت در آمریکا آمده است:

,

*************

,

20:39: ترامپ در مراسم تحلیف گفت: «ما از مرزهای کشورهای دیگر دفاع کرده‌ایم، در حالی که از مرزهای  خودمان دفاع نکرده‌ایم. از امروز، آمریکا در اولویت خواهد بود.»

,

 اکنون قدرت را نه از یک رئیس‌جمهور به رئیس‌جمهوری دیگر، یا حزبی به حزبی دیگر، بلکه از واشنگتن دی‌سی به شما مردم منتقل می‌کنیم.

,


امروز روز شما است. امروز به عنوان روزی به یاد خواهند ماند که قدرت بار دیگر به مردم بازگردانده شد، به مردان و زنانی که فراموش شده‌اند.

,
,


سالهاست به ارتش دیگران کمک کرده‌ایم،اما اجازه داده‌ایم ارتش خودمان تضعیف شود. از مرزهای دیگران دفاع کرده‌ایم و مرزهای خود را رها کرده‌ایم.

,
,


 از امروز به بعد این‌ها تمام می‌شود. از حالا نگاهمان به آینده است. از امروز به بعد،فقط آمریکا در وهله اول است.

,
,


ما یک شعار ساده خواهیم داشت: آمریکایی بخر و نیروی آمریکایی استخدام کن.

,
,


ما ائتلافهای قدیمی را تقویت کرده و ائتلاف‌های جدیدی می‌سازیم. ما جهان متمدن را علیه افراط‌گرایی اسلامی متحد کرده و آن را نابود میکنیم.

,
,

 

,

20:31: دونالد ترامپ سوگند یاد کرد و چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا شد.

,

 

,

20:25: مایک پنس به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.

,

 

,

20:12: رهبران مذهبی در حال خواندن دعا پیش از آغاز مراسم ادای سوگند هستند.

,

 

,

20:04: ترامپ وارد جایگاه ویژه شد.

,

 

,

19:53: ترامپ هم وارد محل برگزاری مراسم ادای سوگند شد. وی تا دقایقی دیگر رسما رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

,

 

,

19:47: خبرنگاران حاضر در مراسم تحلیف می‌گویند جمعیت شرکت‌کنندگان در مقایسه با تحلیف اوباما و جورج بوش به مراتب کمتر است.

,

 

,

19:36: اوباما و ترامپ وارد ساختمان کنگره شدند.

,

 

,

19:28: اوباما و ترامپ با لیموزین ریاست‌جمهوری آمریکا راهی ساختمان کنگره شدند.

,

 

,

19:08 در نزدیکی محل تحلیف معترضان با پلیس درگیر شده‌اند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد شیشه  چندین مغازه شکسته است.

,

19:00  «شلدون ادلسون» میلیاردر یهودی و حامی مالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا و حزب لیکود اسرائیل، برای شرکت در مراسم تحلیف وارد ساختمان کنگره شد.

,

18:50  «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات به همراه همسرش  بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین این کشور برای شرکت در مراسم تحلیف ترامپ، وارد ساختمان کنگره شد.

,

18:20  «جورج بوش» پسر، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای دیدار با ترامپ وارد کاخ سفید شد.

,

18:10  دونالد ترامپ به همراه همسر خود «ملانیا» و تیم امنیتی گسترده وارد کاخ سفید شده و از سوی شخص «باراک اوباما» و همسرش «میشل» استقبال شد. آنها بعد از صرف قهوه و گفت‌وگویی کوتاه راهی حیاط غربی ساختمان کنگره خواهد شد.

,

18:10  «مایک پنس» معاون ترامپ وارد کاخ سفید شده و مورد استقبال «جو بایدن» معاون اوباما قرار گرفت.

,

18:00  وی بعد از بجا آوردن آیین‌های مذهبی، کمتر از نیم ساعت دیگر برای دیدار با اوباما وارد کاخ سفید  شده و سپس راهی مراسم تحلیف می‌شود. «باراک اوباما» برای تحویل کاخ سفید آماده می‌شود.

,

17:35  ترامپ در آغاز تشریفات مراسم ادای سوگند و به رسم روسای جمهور سابق برای دعا به همراه همسرش در کلیسای سنت جان حضور پیدا کرده است.

,

17:00  مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا امروز جمعه 20 ژانویه (1 بهمن) در شهر واشنگتن پایتخت ایالات متحده آغاز شد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه