اخبار داغ

در دیدار دادستان زاهدان با بزرگان طوایف عنوان شد؛

به هیچ عنوان جناح و مذهب در قضاوت ملاک نیست/درگیریهای طایفه ای موجب از بین رفتن سرمایه می شود

به هیچ عنوان جناح و مذهب در قضاوت ملاک نیست/درگیریهای طایفه ای موجب از بین رفتن سرمایه می شود
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین چیز در مقوله خدمت، توجه به انسانیت است و ما در بحث قضاوت و تصمیم گیری کاری به جناح و مذهب نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دادمردان، حجت الاسلام علی موحدی راد در دیدار با جمعی از سران طوایف، بزرگان و  علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مردمان این استان، مردمانی فهیم، صبور، قانع و لایق خدمات هستند و بنده نیز برای برای جهاد و خدمت شبانه روزی به این استان آمده ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دادمردان,

وی افزود: مهمترین چیز در مقوله خدمت، توجه به انسانیت است و ما در بحث قضاوت و تصمیم گیری کاری به جناح و مذهب نداریم، زیرا قاضی باید مجتهد باشد و اگر مجتهد نیست با اجازه رهبری اذن پیدا می‌کند تا در امور مردم قضاوت کند.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ادامه داد: امروز دوران خشنونت و جاهلیت تمام شده و وقتی کسی با سلاح اقدام به قتل افراد بیگناه می‌کند با توجه به فضای رسانه ای عصر امروز، خبر آن در ابعاد مختلف منتشر و  این خود بر ایجاد ناامنی می‌افزاید.

,

وی با تاکید بر اینکه اقداماتی نظیر درگیری‌های طایفه ای موجب از بین رفتن سرمایه و فرار سرمایه گذار از استان خواهد شد، گفت: امروز باید از توان و ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان طوایف نهایت استفاده را داشته باشیم و پرونده‌ها را با استفاده از حضور این افراد تاثیر گذار حل و فصل کنیم.

,

موحدی راد تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا اختلاف طولانی بین دو طایفه گمشادزهی و شهنوازی را با استفاده از حضور بزرگان و ریش سفیدان، همکارنمان در سپاه و نقش موثر و اثر گذار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مسجد مکی زاهدان حل و به سازش منتهی کنیم.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه وحدت بین اقوام نیز گفت: ایشان تاکید فراوانی به موضوع وحدت بین شیعه و سنی و تقویت حس برادری و برابری در بین مسلمانان دارند بنابراین اگر خلاف منویات رهبری معظم نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل  و یا بر اساس هوای نفس تصمیم گیری کنیم این اقدامات خلاف قانون و خلاف شرع خواهد بود.

,

موحدی راد یادآور شد: در بحث حل مشکلات سیستان و بلوچستان خود را یک زاهدانی، یک سیستانی و یک بلوچستان می‌دانم این یعنی در اتخاذ تصمیماتم قومیت افراد هیچ فرقی برایم نخواهند داشت و امیدواریم خداوند متعال در این مسیر مرا همراهی کند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه