اخبار داغ

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی:

نرخ رشد جمعیت آذربایجان شرقی نگران کننده است / به‌جای مدرسه‌سازی، خانه‌های سالمندان احداث کنیم!!

نرخ رشد جمعیت آذربایجان شرقی نگران کننده است / به‌جای مدرسه‌سازی، خانه‌های سالمندان احداث کنیم!!
مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نرخ ۱.۲ دهم درصدی رشد جمعیت استان نگران‌کننده است، گفت: در حال حاضر جمعیت استان آذربایجان شرقی رفته‌رفته به‌سوی پیری پیش می‌رود که تا ۳۰ سال آینده بایستی به‌جای مدرسه‌سازی، خانه‌های سالمندان احداث کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناخبر، احدجودی در جلسه شورای ثبت احوال استان گفت: ۱۰۰ درصد وقایع چهارگانه را ثبت می کنیم و در رابطه با اختلافات آماری طلاق و ازدواج، سامانه ای توسط اداره ثبت اسناد راه اندازی شده و اختلافات آماری را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کل ثبت احوال استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: افرادی که در سنین پایین‌تر و به عنوان مثال قبل از دانشگاه ازدواج کرده‌اند، ازدواج های موفق تری داشته‌اند.

,

به گفته جودی؛ در۹  ماه نخست سالجاری در استان آذربایجان شرقی، ۵۲ هزار و ۹۶۴ واقعه ولادت در استان ثبت شده که ۷۱ درصد مربوط به مناطق شهری و ۲۹ درصد مربوط به مناطق روستایی است که از این تعداد ۲۷ هزار و ۴۸۶ مورد از ولادت ها در استان پسر بودو نرخ ولادت در استان با ۱۸٫۵ درصد پایین تر از نرخ کشوری است.

,

وی تصریح کرد: بر اساس آمار سال ۹۴، نرخ ولادت استان کمتر از متوسط کشوری بود و استان آذربایجان شرقی رتبه ۲۱ کشوری را کسب کرد.

,

جودی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سالجاری نیز ۱۶ هزار و ۳۵۴ واقعه فوت در استان ثبت شده که ۷۰  درصد از این میزان، مربوط به مناطق شهری است و ۵۵ درصد از مجموع فوتی ها در این بازه زمانی؛ مربوط به مردان است.

,

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سالجاری، ۲۶ هزار و ۹۶۸ ازدواج در استان انجام شده است تصریح کرد: ۸۹ درصد ازدواج ها مربوط به شهرها و بقیه مربوط به روستاها می باشد.

,

وی میانگین سنی ازدواج آقایان در استان را ۲۷ سال اعلام کرد و ادامه داد: میانگین سن ازدواج آقایان تبریزی در حدود ۲۸٫۵ سال و بیشتر از میانگین استانی است و میانگین سنی ازدواج دختران نیز ۲۲ سال است.

,

جودی تصریح کرد: در همین بازه زمانی نیز شش هزار و ۷۳۷ طلاق در استان وجود داشته که بیش از ۹۰درصد آن ها مربوط به مناطق شهری است.

,

به گفته وی، میانگین نسبت طلاق به ازدواج در استان، چهار به یک است و بیشترین ازدواج دختران ۱۵ تا ۱۹ سال و بیشترین سن طلاق در بین زنان ۲۵ تا ۲۹ سال است.

,

جودی ادامه داد: در ۹ ماهه نسخت سالجاری، شش هزار و ۷۳۴ طلاق در استان ثبت شده و در سال ۹۴، میزان طلاق در این استان، کمتر از متوسط کشوری بود.

,

وی افزود: در حدود ۵۰ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی مشترک زوجین اتفاق می‌افتد و برای پیشگیری از طلاق نیاز به آموزش های زندگی از همان دوران مدرسه است .

,

وی ادامه داد: در زمان حاضر۷۰ درصد جمعیت کشور جمعیت فعال است که اگر در این خصوص بی توجهی شود این رقم سی سال بعد به جمعیت پیر تبدیل می شود و باید از اکنون به فکر افزایش خانه های سالمندی باشیم.

,

وی همچنین صدور کارت هوشمند ملی را یکی از مهم ترین اولویت های اداره کل ثبت احوال استان دانست و اظهار کرد: امسال تاکنون ۵۴۵ هزار و ۷۲۹ کارت ملی هوشمند در استان برای افراد بالای ۱۵ سال صادر شده است.

,

جودی با بیان اینکه در مجموع  از ابتدای سال ۹۱ تا کنون، ۹۵۵ هزار و ۸۲ مورد کارت هوشمند صادر شده است.

,

وی بیشترین فراوانی اسامی نوزادان تازه متولد شده را برای پسران ابوالفضل، علی و امیر علی و برای دختران زهرا، فاطمه و یسنا عنوان کرد.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه