اخبار داغ

دادستان رودان مطرح کرد:

نبود روشنایی در مسکن مهر عامل ایجاد انگیزه در ارتکاب جرایم/ رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش مهمی دارند

نبود روشنایی در مسکن مهر عامل ایجاد انگیزه در ارتکاب جرایم/ رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش مهمی دارند
دادستان رودان با اشاره به نبود روشنایی کافی در مسکن مهر این شهرستان اظهار کرد: در برخی از موارد عدم روشنایی در مسکن مهر عامل ایجاد انگیزه در ارتکاب جرایم و باعث افزایش ورودی پرونده به دادسرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رضا صفایی، دادستان  در گفت و گو با رودان نیوز؛رسانه‌ها را همکاران اصلی دستگاه قضایی در فرهنگ سازی برای کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودان نیوز,

 

,

وی در ادامه افزود: از تمامی عزیزیان اصحاب رسانه شهرستان رودان درخواست دارم که در این مورد حساسیت  لازم و بیشتری را به خرج بدهند چرا که آموزش همگانی تنها از طریق رسانه ها امکان پذیر است.

,

 

,

دادستان رودان تصریح کرد: درمواردی از جمله تصادفات رانندگی که متاسفانه در این شهرستان موجب از دست دادن عزیزان زیادی شده وچندین خانواده را داغدار نموده است وهمچنین در راستای فرهنگ سازی در استفاده صحیح از انواع وسیله نقلیه به خصوص موتور سیکلت و همچنین بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی درجهت کاهش آسیب های اجتماعی می توانند به ما کمک شایانی داشته باشند.

,

 

,

رضا صفایی با اشاره به مزاحمت های تلفنی که ازسوی برخی برای مردم ایجاد می شود، عنوان کرد: رسانه ها با آگاه سازی مردم در خصوص مجازات های این جرایم و استفاده صحیح و عدم انجام کارها ی غیر اخلاقی در کاهش این تخلفات نقش مهمی را ایفا کنند.

,


وی روشنایی معابر در شهرستان به خصوص مسکن مهر را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: در خصوص روشنایی معابر کارهای خوبی انجام شده است اما کافی نبوده و در بعضی از موارد عدم روشنایی در مسکن مهر سبب ایجاد انگیزه در ارتکاب جرایم شده و خود موجب افزایش ورودی پرونده به دادسرا می‌شود.

,
,


دادستان رودان عقد ازدواج هایی که به صورت عادی منعقد می گردد را خطرناک توصیف و اضافه کرد: در بیشتر این موارد زوجین از انجام آزمایش های پیش از ازدواج خودداری نموده که از لحاظ بهداشتی دچار مشکل خواهند شد و حتی در برخی موارد موجب انتقال بیماریهای واگیردار به همدیگر می شوند،ضمن اینکه عدم ثبت واقعه ازدواج برابر ماده ۴۹ قانون حمایت خانواده جرم است  که راه اندازی مراکز آموزش مهارت های زندگی قبل از ازدواج بایستی اولویت یک مسئولین امر در این زمینه باشد.

,
,

 

,

صفایی در پایان به حوزه تصرفات غیرقانونی اراضی دولتی  توسط برخی افراد سود جو و فرصت طلب اشاره و خاطر نشان کرد: رسانه‌های محلی  با تعامل با دادستانی شهرستان نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع اینگونه جرایم را خواهند داشت که دادستانی همواره تعامل مستمر و پویا را با رسانه‌های متعهد ودلسوز برقرار کرده و اصحاب رسانه  انشاالله بیش از پیش در امر پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان ما را یاری نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه