اخبار داغ

یادداشتی در باب برخورد با بحران آوار پلاسکو؛

اولویت اکنون و سدهایی از جنس حرف و حدیث

اولویت اکنون و سدهایی از جنس حرف و حدیث
پلاسکو در آتش می سوزد و هنوز نفس های آتش نشانهای ما در زیر آوارهایی از فولاد و سنگ شنیده می شود، هر لحظه خبری از این واقعه منتشر می شود و تلاشهای آتش نشانها برای نجات همکاران قهرمانشان ستودنی است ولی این میان گفتن چند نکته حائز اهمیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، برخی از هر موقعیتی برای بالا رفتن از نردبان استفاده می کنند و سعی دارند با ضمیمه کردن خود به وقایع، بالا بروند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه,

عده ای هم با آوردن چرایی وچگونگی در همان مرحله اول و نگاه مهندسانه به موضوع در پی مطرح کردن آن هستند که  چه چیز سبب شده تا این واقعه رخ دهد؟ و تلاش می کنند آنی و در همان لحظه  فرهنگ سازی کنند، بله اینها مهم است و نباید فراموش کرد ولی در حال حاضر قطعا اولویت نیست.

,

آنچه اولویت است آن اقدام مجاهدانه آتشنشانی است که در آتش فرو رفت و جان خود را فدا کرد و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید کردند و در مرحلۀ بعد پیگیریِ سبب و علت آن باید مد نظر قرار بگیرد.

,

برخی متاسفانه سریع وارد مرحلۀ دوم شدند و با تحلیل های خود نگاه به نجات،فداکاری و جانفشانی آتشنشانهایی که جان خود را از دست داده و مجروح شده اند را ناخودآگاه و یا خودآگاه به حاشیه برده اند و مصداق بارز دامن زدن به این حرف و حدیث های هستند.

,

حال در ابتدای امر نیاز است که با حرکت رسانه ای از اقدام بزرگ آتشنشان ها یاد شود و آنچه امروز نباید رسانه ها فراموش کنند بزرگی فداکاری آنهاست که هر چه گفته شود کم است.

,

نگاه دوباره به پیام رهبری هم در این مسئله ملموس است که در انتهای آن مطرح می کنند که "مسئولین حرف و حدیث ها را کنار بگذارند."

,

متاسفانه عده ای از هر مسئله ای پتکی می سازند تا بر سر بقیه فرود بیاورند، آنچه بارز و شاخص این ماجراست  مجاهدت و تلاش های آتش نشانهایی است که با عشق در میان شعله های آتش فرو رفتند.

,

رهبرمعظم انقلاب بی تردید جزء افرادی است که پیامهایشان در وسعت بیشمار رسانه های خارجی و داخلی دست به دست می شود وهر پیام محتوا و تحولی نو در بدنه ایجاد می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه