اخبار داغ

معاون جهاد کشاورزی شهرضا:

خشکسالی‌های ۸ ساله، سطح زیر کشت در شهرضا را نصف کرده است

خشکسالی‌های ۸ ساله، سطح زیر کشت در شهرضا را نصف کرده است
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: با توجه به خشکسالی‌های ۸ سال اخیر در شهرضا سطح زیر کشت نصف شده اما تولید محصولات کاهش پیدا نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر نادری در گفت‌وگو با شهرضانیوز با تأکید بر اینکه حفظ اشتغال موجود در بخش کشاورزی مهمترین اولویت جهاد کشاورزی شهرضا است، اظهارداشت: با توجه به خشکسالی‌های ۸ سال اخیر در شهرضا سطح زیر کشت نصف شده اما تولید محصولات کاهش پیدا نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

وی افزود: یکی از علت‌های عدم کاهش سطح زیرکشت محصولات در شهرستان، استقبال کشاورزان از انواع روش‌های آبیاری و توسعه روش‌های کاشتمکانیزه محصولات در مزارع است.

,

معاون جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به آفت کرم گلوگاه انار، گفت: با وجود خسارت بالای کرم گلوگاه انار در شهرضا، از مهرماه تاکنون انار تازه شهرضا در سطح مغازه‌ها مشاهده می‌شود.

,

وی با بیان اینکه تولید محصول سالم به موازات افزایش کمی و کیفی عملکرد از اهداف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است، بیان کرد: در حال حاضر شهرستان شهرضا از لحاظ سطح زیر کشت انار سومین شهرستان استان است و ۱۶ درصد سطح کشت و ۲۳ درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است.

,

نادری افزود: امسال با وجود خسارت سرمازدگی به بخشی از باغ‌های انار، حدود ۱۷هزار تن محصول از باغات برداشت شد که نسبت به سال زراعی گذشته حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است.

,

وی با اشاره به کشت زعفران در شهرضا، گفت: با توجه به تداوم خشکسالی و شرایط کم آبی حاکم در شهرستان شهرضا، در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی- باغی و به منظور افزایش بهره‌وری و اشتغال‌زایی بیشتر، کشت زعفران با نیاز آبی کم، در برنامه کشت محصولات زراعی شهرستان قرار گرفته است.

,

معاون جهاد کشاورزی شهرضا در سال زراعی گذشته ۹۵-۹۴ حدود ۱٫۵ هکتار اراضی مستعد مناطق تحت پوشش به کشت زعفران اختصاص یافته و در سال زراعی امسال کشت این محصول ۲ هکتار دیگر توسعه یافته است.

,

وی اظهارداشت: با توجه به فصل برداشت طلای سرخ پیش‌بینی می‌شود از ۳٫۵ هکتار سطح زعفران کاری شده شهرستان ۱۴ کیلوگرم زعفران برداشت شود.

,

نادری گفت: امید است با اجرای برنامه مدیریتی برکاشت و داشت و برداشت این محصول و افزایش دانش فنی و تجربه کشاورزان شاهد افزایش کمی وکیفی این محصول در سال‌های آتی در این شهرستان باشیم.

,

وی با بیان اینکه دهه فجر امسال ۲۲ طرح کشاورزی و دامداری با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود، تصریح کرد: طرح هایی که در دهه فجرامسال به بهره برداری می‌رسد زمینه اشتغال ۶۸ نفر و برخورداری ۱۹۹ خانوار را فراهم می‌کند.

,

معاون جهاد کشاورزی شهرضا افزود: تعهد اداره جهاد کشاورزی شهرضا در زمینه ایجاد اشتغال ۵۱۰ فرصت شغلی بوده که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰ درصد این سهمیه با ایجاد  ۵۲۲ فرصت شغلی محقق شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه