اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

وجود حاشیه امن برای مدیران نجومی غیردولتی/هیچ عزمی برای مبارزه با حقوق‌های نجومی نیست

وجود حاشیه امن برای مدیران نجومی غیردولتی/هیچ عزمی برای مبارزه با حقوق‌های نجومی نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بررسی این حقوق های نامتعارف فقط در حوزه دولت اتفاق افتاد در حالی که این حقوق های دریافتی نامتعارف در بخشهایی که مالکیت عمومی بر آنها مترتب هست اما دولتی نیستند، نیز رخ داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسینی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به حقوق های نجومی گفت: نبود قوانین خاص و نظارت سبب شد تا پرداختهای حقوق های نامتعارف و برخوداری مدیران از مزایای خاص اتفاق بیفتد و حقوق های دریافتی برخی از مدیران در این شرایط اقتصادی کشور غیر قانونی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

وی افزود: برخی از این پرداخت های نامتعارف در پوشش قانون اتفاق افتاده و تعداد اندکی از قوانین عدول کرده اند و دستگاه های نظارتی این موارد را بررسی کرده و در دستور کار خود دارد.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: موج این پدیده در کشور، فاصله های طبقاتی را رقم زد و علی رغم شعارهایی که مسئولان مبنی بر کاهش فاصله طبقاتی می دادند، فاصله بین دهک ها کم نشده است.

,

حسینی با اشاره به فرمایشات رهبری اظهار کرد: این مبالغ بالای دریافتی برخی مدیران را رهبری با عنوان حقوق نامتعارف می کند و ایشان هم معتقد بودند که حقوق مدیران مسلمان ایرانی باید با مشروعیت و منطق عقلی پرداخت شود.

,

بخشنامه عجولانه دولت پیرامون فیش های حقوقی نجومی

, بخشنامه عجولانه دولت پیرامون فیش های حقوقی نجومی, بخشنامه عجولانه دولت پیرامون فیش های حقوقی نجومی,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: با افشای حقوق های نامتعارف از سوی رسانه ها و سرو صدای مردم، دولت بخشنامه ای را در این خصوص صادر کرد که این بخشنامه عجولانه بود و پس از افشای مرحله اول این فیش های نامتعارف، متاسفانه این افشای فیش های حقوقی نامتعارف ادامه دارد.

,

وی با بیان اینکه دولت باید سریع این موضوع را سرو سامان دهد، گفت: طبق مصوبه دولت برای کنترل حقوق های نامتعارف، مبنای حقوق ۲۰ میلیون تومان اعلام شد، اینکه این ۲۰ میلیون از کجا آمد و چه مبانی حقوقی دنبال آن هست، مشخص نیست، اما باز هم فاصله اجتماعی در این مصوبه رعایت نشد، چرا که هنوز مدیری یک میلیون حقوق دریافت می کند و مدیری دیگر ۲۰ میلیون دریافت کند، این فاصله چطور قابل توجیه است؟

,

حسینی اظهار کرد: این بخشنامه ملاک دستگاههای نظارتی شد و دریافتی مدیران نسبت به این ۲۰ میلیون تومان سنجیده شد و حقوق های بالاتر از این مبلغ به عنوان حقوق های نامتعارف مطرح شد، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات هر کدام محاسبات خاص خود را دارند، دیوان محاسبات از ۹ هزار پرونده حدود ۳۹۵ پرونده را با حقوق های بیش از ۲۰ میلیون را شناسایی کرد و که مبلغ حقوق های نامتعارف طبق بررسی های دیوان عالی محاسبات، به مقدار ۲۳ میلیارد تومان با آنچه دولت اعلام کرده است؛ تفاوت دارد.

,

نادیده گرفتن دریافتی مدیران غیردولتی در روند بررسی حقوق های نجومی

, نادیده گرفتن دریافتی مدیران غیردولتی در روند بررسی حقوق های نجومی, نادیده گرفتن دریافتی مدیران غیردولتی در روند بررسی حقوق های نجومی, نادیده ,

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان با اشاره به اینکه رسیدگی به اتهام حقوق های نجومی  ادامه دارد، گفت: پرونده ها در روند رسیدگی در دیوان محاسبات و قوه قضاییه قرار دارد که با برگردان اضافه دریافت این مدیران، باز هم به تخلف آنها رسیدگی می شود.

,

وی افزود: بررسی این حقوق های نامتعارف فقط در حوزه دولت اتفاق افتاد در حالی که این حقوق های دریافتی نامتعارف در بخشهایی که مالکیت عمومی بر آنها مترتب هست اما دولتی نیستند، نیز رخ داده است. بخش هایی از جمله هلال احمر، شهرداری ها، تامین اجتماعی، برخی از شرکت های نفتی و همچنین شرکت هایی که سهامشان در سهام عدالت واگذار شد از زمره نهادهایی است که دستگاه های نظارتی نمی توانند در آن ها ورود پیدا کنند. ممکن است که در این بخش ها و شرکت ها حقوق های نامتعارف مدیران هم باشد اما در چهارچوب نظارتی دولت نمی گنجد.

,

هیچ عزمی برای ساماندهی حقوق های نامتعارف در کشور وجود ندارد

, هیچ عزمی برای ساماندهی حقوق های نامتعارف در کشور وجود ندارد, هیچ عزمی برای ساماندهی حقوق های نامتعارف در کشور وجود ندارد,

حسینی ادامه داد: فروشگاهای رفاه هم در زمره بخش هایی هست که مالکیت عمومی بر آنها قرار دارد و با این شرایط باز هم افشای فیش های حقوقی نامتعارف ادامه دارد و هیچ عزمی برای ساماندهی این حقوق های نامتعارف در کشور وجود ندارد و قانونی جامع هم برای پیگیری نیست.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نمایندگان دغدغه مردم را دارند، گفت: در قانون بررسی برنامه ششم، مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه حداکثر دریافتی در حدود ۱۴ میلیون است و بر مبنای این مصوبه مجموع دریافتی مدیر و کارکنان نباید دو برابر حداکثر دریافتی باشد و همچنین مجموع مزایا از جمله پاداش، حق جلسات، حق تحقیقات نیز نباید بیش از این رقم باشد.

,

وی تصریح کرد: همچنین مصوب شد، تمام دریافت های دستگاه های اجرایی در سامانه ای که دولت مشخص می کند، ثبت شود تا شفافیت ایجاد شود. این دو مصوبه را دولت باید در سال آینده اجرایی کند و مجلس هم پیگیری می کند.

,

حسینی افزود: بررسی و افشای حقوق های نجومی فقط در حیطه مدیران بود در حالی که در همین ادارات هم کارکنانی بودند که از مزایایی برخودار بودند و حقوق های آنها تفاوت چندانی با حقوق های نجومی مدیران نداشت و اینها هم بررسی نشد.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: رسانه ها به رسالت خود در خصوص حقوق ها و فیش های غیر نامتعارف ادامه بدهند، باید این مسائل را دنبال کنند تا لاپوشانی نشود و به فراموشی سپرده نشود.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه