اخبار داغ

معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار شهرستان شهرکرد خبر داد:

جمعیت سالمندان در شهرستان شهرکرد روبه افزایش است

جمعیت سالمندان در شهرستان شهرکرد روبه افزایش است
معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: جمعیت سالمندان در شهرستان شهرکرد روبه افزایش است و لازم است به این مقوله توجه خاصی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  بام ایران خبر؛نوذر حیدری معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار شهرستان شهرکرد  اظهار کرد: فراهم کردن امکانات و تداوم حضور سالمندان در جامعه، تاکید بر رفع حداقل نیازهای این قشر، تاکید بر حفظ شأن، حرمت و جایگاه سالمندان در خانواده و فراهم کردن شرایط برای بهره‌مندی از تجارب آن‌ها از اهداف اساسی تشکیل این شورا است.

وی با اشاره به اینکه سن سالمندی ۶۰ سال به بالا تلقی می‌شود، بیان کرد: در شهرستان شهرکرد ۲ مرکز شبانه روزی سالمندان برای بانوان وجود دارد که ظرفیت اسمی هر کدام از آن ها ۵۰ نفر است.

حیدری افزود: در مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان تیم‌های سیار فعال است که تا ظرفیت ۵۰ را تحت پوشش قرار داده و با مراجعه به منازل سالمندان خدمات توان‌پزشکی به آن‌ها ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری شورای سالمندان تصریح کرد: با توجه به اینکه منحنی جمعیتی به طرف سالمندی بوده و در سال ۷۵، ۶.۶ درصد، در سال ۸۵، ۷.۳ درصد جمعیت سالمند بوده و این روند روبه افزایش است باید به این مقوله توجه خاص داشته باشیم.
 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه