اخبار داغ

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری

تاکنون در چهارمحال و بختیاری آنفلوآنزای فوق حاد پردنگان دیده نشده است

تاکنون در چهارمحال و بختیاری آنفلوآنزای فوق حاد پردنگان دیده نشده است
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۲ استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده و با توجه به اینکه استان همجوار( اصفهان) نیز درگیر این بیماری است باید اقدامات شدید پیشگیرانه را اعمال و برنامه ریزی هایی را انجام دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز، بیماری آنفلوانزای پرندگان از طریق ترشحات بدن پرنده آلوده به ویروس این بیماری منتقل می شود بنابراین مهمترین اقدام برای پیشگیری از این بیماری خودداری از دست زدن به بدن پرنده آلوده به این بیماری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,


بیماری آنفلوانزای پرندگان انواع مختلفی دارد که اکثر آنها فقط در میان پرندگان قابل انتقال است فقط نوع فوق حاد آنفلوانزای پرندگان با عنوان آنفلوانزایH۵N۱ بین انسان و پرندگان مشترک است و امکان انتقال این بیماری از پرندگان به انسان وجود دارد.

ویروس آنفلوانزای پرندگان از طریق ترشحات بدن پرنده آلوده به ویروس این بیماری ممکن است به انسان منتقل شودبه همین علت پزشکان توصیه می کنند در صورتی که با جسد یک پرنده مرده مواجه شدید به هیچوجه به آن دست نزنید چون ممکن است علت مرگ آن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشد و لمس آن موجب انتقال این بیماری می شود.

بیماری آنفلوانزای پرندگان به علت ماهیت آن بیشتر یک بیماری شغلی محسوب می شود و بیشتر شکارچیان و افرادی که در مرغداریها کار می کنند در معرض خطر این بیماری قرار دارند، این افراد باید حتما آموزشهای لازم را برای پیشگیری از این بیماری ببینند، حتما باید هنگام لمس پرندگان دستکش به دست داشته باشند و دهان و بینی خود را بپوشانند.

مهمترین توصیه پزشکان به مردم عادی به خصوص کودکان برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان این است که به هیچوجه به پرندگان مرده دست نزنند و در صورت لمس هر پرنده‌ای بلافاصله دستهای خود را آب و صابون بشویند.

محمد اسدی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز اظهارکرد: تاکنون ۱۲ استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده و با توجه به اینکه استان همجوار( اصفهان) نیز درگیر این بیماری است باید اقدامات شدید پیشگیرانه را اعمال و برنامه ریزی هایی را انجام دهیم.

اسدی گفت: ماهیت آنفلوانزا تغییرات آنتی ژنیکی می باشد که علت اپیدمی هایی که در دنیا وجود دارد همین تغییر ماهیت ویروس است.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به شرایط ویژه که در استان اصفهان بوجود آمده هماهنگی هایی برای آنچه رخ خواهد داد باید انجام دهیم.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه