اخبار داغ

گزارش تحلیلی تاثیرات فضای مجازی بر سیاست؛

تاثیر شبکه های اجتماعی بر بحران سوریه/ فضای مجازی عاملی برای افزایش مهاجرت

تاثیر شبکه های اجتماعی بر بحران سوریه/ فضای مجازی عاملی برای افزایش مهاجرت
گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی روی جنگ و بحران پناهندگی سوریه تاثیر برجسته ای گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از «تیتریک»، گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی روی جنگ و بحران پناهندگی سوریه تاثیر شگرف گذاشته است؛ آمارها نشان می دهد تعداد بسیار زیادی صفحه در شبکه های اجتماعی به امر مهاجرت به اروپا اختصاص یافته است، این شبکه ها با ارائه اطلاعات مورد نیاز پناهجویان در همه زمینه ها سهولت کار آنها را بالا می برند. در این مطالب مسیرهای سفر، نقشه ها، نشانی دلالان و قاچاق چیان، هزینه سفر، اردوگاه ها، هتل های ارزان، قوانین مربوطه، شرایط جذب و پذیرش، آموزش زبان، ارتباط با کسانی که موفق به اخذ پناهندگی شدند و... مطرح و بحث های طولانی و جزئی درباره هرکدام خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

سال 2012 ریان دکر و گادفرید انگبرسن در مقاله ای نوشتند: شبکه های اجتماعی با در ارتباط نگه داشتن اعضای خانواده از سویی شدت ورود مهاجران به اروپا را بالا برده و از سوی دیگر با تجهیز نوعی مقاومت خاموش در برابر قوانین و ضوابط محدود مهاجرت رژیم ها روند مهاجرت را برای همه پناهندگان در دسترس گذاشته است.

,

ژوئن 2013 ابوعمر مرد 31 ساله سوری گروه پناهندگان و مهاجرت بدون قاچاق را در فیس بوک راه انداخت. این گروه تا سال 2015 بیش از 60 هزار عضو پیدا کرد، او در خصوص معضلات مهاجرت و تبعات و مخاطرات سفر قاچاق مطالبی به روز و سریع در اختیار مخاطبان قرار می داد و در بررسی هایش مسیر هایی را پیدا می کند که هزینه و وقت کمتری می برد و نقشه هایی را که حاشیه نویسی کرده به اشتراک می گذارد.

,

جوئل میلمان سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت می گوید: وقتی سوری ها به ایتالیا و یا یونان می رسند بلافاصله در اسکله غیبشان می زند، آنها سراغ فیس بوکشان می روند و در آنجا میابند که به کجا باید بروند.(سالنامه شرق،1395)

,

مارک زاکربرگ، موسس شبکه اجتماعی فیسبوک طرح هایی را برای کمک به تجهیز اردوگاههای پناهجویان سازمان ملل به شبکه اینترنت ارائه کرده است. وی که در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صحبت می کرد، گفت که وجود اینترنت به پناهجویان در دسترسی به کمک ها و حفظ ارتباط میان اعضای خانواده ها کمک خواهد کرد. (سایت فرارو، fararu.com)

,

جی جانسون وزیر امنیت داخلی آمریکا با اشاره به بررسی هویت مهاجران قبل از ورود آنها به آمریکا گفت برای اطمینان بیشتر هویت آنها در فضای مجازی نیز بررسی خواهد شد. (رویترز، reuters.com)

,

تاثیر شبکه های اجتماعی بر بحران سوریه/ فضای مجازی عاملی برای افزایش مهاجرت

, تاثیر شبکه های اجتماعی بر بحران سوریه/ فضای مجازی عاملی برای افزایش مهاجرت,

یکی از عوامل و علل مهاجرت، کاهش ترس از مخاطرات و اتفاقاتی است که احتمال وقوع آنها طی مسیر وجود دارد، شبکه های اجتماعی و محیط وب در اطلاع رسانی و بهبود تجربه داوطلبان بسیار موثر است. از طرفی بیان تجربیات و سابقه کسانی که این راه را رفته اند و به نتیجه مطلوب رسیده اند برای کسانی که در مرحله تصمیم گیری قرار دارند موثر و با اهمیت است؛ برای ترغیب فردی که در سوریه تحت فشار قرار دارد اطلاع از زندگی کسی که در آلمان به عنوان پناهنده پذیرفته شده و دارای حقوق و امکانات و امنیت است آن هم از طریق ابزار های گوناکون تصویری و آنلاین و... می تواند سرنوشت ساز باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه