اخبار داغ

رکاب زنی دوچرخه سوار کردستانی به یاد همرزم شهیدش

رکاب زنی دوچرخه سوار کردستانی به یاد همرزم شهیدش
دوچرخه سوار کردستانی: به مناسبت ایام الله دهه فجر قصد دارم به یاد و نام شهید گرانقدر محمدرضا سلوکی مسیری را رکاب بزنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، ورزشکاران بسیجی همواره برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای گرانقدر در صحنه حضور داشته اند و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مراسمات مختلف حضور داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

دوچرخه سوار کردستانی نعمت الله یاریان از ورزشکاران بسیجی استان که همه ساله برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای ایران اسلامی، بدون هیچ گونه چشم داشتی و تنها به یاد همرزمان شهیدش، مسافت های طولانی را رکاب زده است و نام و یاد شهدای عزیز را زنده نگاه داشته است. به همین منظور پیشمرگ روح الله به گفت و گو با این ورزشکار بی ادعا نشسته است.

,

 

,

پیشمرگ روح الله: آقای یاریان چگونه و چه زمانی ورزش را شروع کردید؟

,

 

,

ابتدا به خاطر تفریح ورزش را شروع کردم و در قدم اول ورزش کوه نوردی را انتخاب کردم. ولی بعد از مدتی احساس کردم من برای این ورزش ساخته نشده ام، به همین دلیل یک دوچرخه خریداری کردم و شروع کردم به دوچرخه سواری در سطح شهر سنندج؛ آن هم رکاب زدن در جاده کوه آبیدر، جاده کامیاران و گردنه صلوات آباد. بعد از مدتی احساس کردم این ورزش را بدون هدف انجام می دهم، به همین خاطر سه ماه مانده به سالروز برگزاری یادمان شهدای حلبچه تمریناتم را به صورت تخصصی تر ادامه دادم تا اینکه از طریق تربیت بدنی با تعدادی از دوچرخه سواران مریوانی، بانه ای و سقزی که قصد رکاب زنی و حضور در یادمان شهدای حلبچه را داشتند آشنا شدم و در آن جمع حضور پیدا کردم.

,

 

,

 گـــزارشی از سفـرهای داخلی و بــرون مـرزی که نعمت الله یاریان ورزشکار کردستانی تا به امــروز رکاب زده اند:

,

 

,

1: تاریخ 23/12/1392 حضور در یامان شهدای حلبچه و بازگشت به سنندج.

,

2: تاریخ 2/3/1393 شهدای نیـروی انتطامی و سالیاد شهادت دوست عزیزم پرویز حیـدری؛ مسیر سنندج ـ قروه ـ سریش آباد ـ بیجار ـ دیواندره ـ سنندج

,

3: تاریخ 3/3/1393 به مناسبت یاد و خاطره آزادمردان شهدای خرمشهر؛ مسیر: سنندج ـ کامیاران ـ روانسر ـ پاوه ـ نودشه ـ ارتفاعات گردنه تته ـ دزلی ـ سروآباد ـ نگل و سنندج.

,

4: تاریخ 25/3/1393 یاد و خاطره شهدای غزه به همراهی دکتر فـریدی، مسیر: ارتفاعات آوالان و بازگشت به سنندج.

,

5: 7/7/1393 یاد شهدای حصر آبادان، مسیر:  سنندج ـ دهگلان ـ بلبان آباد ـ موچش و سنندج.

,

6: 17/7/1393 یاد شهدای انتظامی مبارزه  با مواد مخدر و روز جهانی کودک، مسیر: دهیاری نران (ســراج الدین ) و بازگشت به سنندج.

,

7: 1/8/1393 روز ورزش به همـراه دکتـر فریدی، مسیر: کامیاران قلعه و قیسوند ـ لون کهنه ـ لون سادات و بازگشت به سنندج.

,

8: 12/8/1393 به یاد شهدای سرزمین مادری ام (آونگان ) ـ دهگلان ـ قــروه و بازگشت به سنندج.

,

9: 5/12/1393 به مناسبت روز پـرستار و یاد شهدای تنگه مرصاد به مقصد کربلای معلا و نجف اشرف، که  تا مـرز مهران رکاب زدم ولی متاسفانه به علت عدم حمایت مسئولین نتوانستم از مرز عبور کنم.

,

10: 3/3/1394: سالگرد آزادی خرمشهر قهرمان. مسیـر: قــروه ـ همدان ـ تهران ـ البرز ـ  قزوین ـ ابهر ـ قیدارـ شیرین سو ـ بیجار ـ دیواندره ـ سقز ـ بانه و بازگشت به سقز ـ مریوان ـ قلعه گاه ( قلعه جی) و دروازه قرآن روستای نگل نقطه پایانی این مسیر بود.

,

 

,

همزمان با برگزاری جشنواره فیلم مردمی عمار، به یاد یکی از همرزمانم به نام شهید محمدرضا سلوکی افتادم. در شب عملیات نصر 1 در تیپ 39 بیت المقدس، گردان حمزه سید الشهدا در کنار شهید سلوکی بودم. آن شب من یک پتو داشتم و خودم را میان پتو پیچیده بودم که شهید سلوکی به کنارم آمد و گفت: اگر اجازه دهی من هم کنارت بخوابم. آن شب من و شهید سلوکی کنار هم خوابیدیم و روز بعد شهید سلوکی به شهادت رسید.

,

 

,

من با شهید سلوکی رفاقت خوبی داشتم، ولی متأسفانه به یاد ندارم که ایشان از کدام شهر عازم جبهه های حق علیه باطل شده بود. امسال به مناسبت ایام الله دهه فجر قصد دارم به یاد و نام این شهید گرانقدر یک مسیر را رکاب بزنم. البته خیلی دوست داشتم خانواده این شهید گرانقدر در این مراسم حضور داشته باشند و زمان و مسیر حرکت بنده را مشخص نمایند، ولی متأسفانه هیچ اطلاعی از این شهید عزیز ندارم.

,

 

,

 پیشمرگ روح الله از کلیه مخاطبین خود درخواست دارد، در صورت شناسایی خانواده شهید محمدرضا سلوکی، مسئولین این سایت را در جریان بگذارند.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه