اخبار داغ

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

پنهان کردن واقعیت های جامعه با ایجاد فضای دو قطبی/ ادبیات برخی دولتمردان تنش آفرین است

پنهان کردن واقعیت های جامعه با ایجاد فضای دو قطبی/ ادبیات برخی دولتمردان تنش آفرین است
حاجیان گفت: ایجاد فضای دوقطبی در جامعه علاوه بر اینکه مقاصد عده ای را برآورده می کند، می تواند پلکانی برای باقی نگه داشتن برخی مسئولان در قدرت بوده و واقعیت های جامعه را به نفع گروه و جناحی خاص، پنهان کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه پروژه دولت در زمان کنونی، ایجاد فضای دوقطبی در جامعه است، گفت: دولت با توجه به عدم محقق شدن وعده ها و خالی بودن کارنامه اش طی چهارسال گذشته بر این بارو است که برای بقاء، جامعه را به سمت فضای دوقطبی سوق دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق,

حاجیان اظهار کرد: نظریه پردازان و مشاورانی که به دولت مشاوره می دهند، بهترین گزینه را برای پیروزی در انتخابات ۹۶، دوقطبی کردن فضای عمومی کشور می دانند لذا خطری که امروز وجود دارد این است که جریاناتی بخواهند با رادیکالی کردن فضای سیاسی کشور و جبهه بندی، به گونه ای فضای کشور را ترسیم کنند که واقعیت های موجود گُم شود.

,

*دوقطبی کردن جامعه به ضرر مردم است

, *دوقطبی کردن جامعه به ضرر مردم است,

وی افزود: ایجاد فضای دوقطبی در جامعه علاوه بر اینکه مقاصد عده ای را برآورده می کند، می تواند پلکانی برای باقی نگه داشتن برخی مسئولان در قدرت بوده و واقعیت های جامعه را به نفع گروه و جناحی خاص، پنهان کند.

,

کارشناس مسائل سیاسی، بزرگنمایی کاذب از اوضاع جامعه را از دیگر اهداف دوقطبی کردن فضای کنونی جامعه عنوان کرد و گفت: در فضای جناحی و دوقطبی، مردم احساس می کنند که دست هایی در پنهان، اجازه کارکردن به دولت را نمی دهند و به نوعی فضای هیجانی را برای مردم ایجاد می کند تا در انتخاب خود واقعیت ها را نادیده بگیرند.

,

وی با اشاره به اینکه واقعیت ها آنگونه که بود برای مردم بازگو نشد، تصریح کرد: پنهان کردن واقعیت ها به نفع مردم نیست ولی عده ای از آن سود می برند برای مثال آیا تورم جامعه ۸ درصد بوده و برجام و توافق هسته ای بُرد بُرد برای کشور ایران طی مذاکرات رقم خورد، که به شکل خلاف واقع بر روی آن مانور خبری داده شد.

,

حاجیان تنها رقیب دولت در انتخابات ۹۶ را شعارهای دولت و همچنین وعده های محقق نشده برخی دولتمردان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مسئولان زمانی که دیدند، سفره مردم خالی و کارنامه مورد قبولی را برای دفاع ندارند فضا را به سمت قطبی بندی تغییر داده تا واقعیت های موجود، از چشم مردم محو شود و مردم با حرکت هیجانی و احساسی، آینده ای به دور از واقعیت را برای خود انتخاب کنند.

,

وی با اشاره به اینکه مردم از جناح بندی ها خسته شده و در تلاش هستند که به سمت گفتمان هایی بروند که پاسخ خواسته هایشان را بدهد، تاکید کرد: قطعا مردم، مسئولی را می خواهند که اهل عمل و حرکت انقلابی باشد و بتواند نیازهای مغفول مانده را مرتفع کند و این با وجود گفتمانی برگرفته از انقلاب و خط مشی امام و رهبری محقق خواهد شد.

,

*جایگاه اصلاح طلبان بعد از فتنه ۸۸ کمرنگ شد

, *جایگاه اصلاح طلبان بعد از فتنه ۸۸ کمرنگ شد,

کارشناس مربوطه با بیان این مطلب که بعد از فتنه ۸۸ و مواضع بدی که برخی اصلاح طلبان در حمایت از فتنه انجام دادند، پایگاه اجتماعی اصلاحات تا حدودی از دست رفت، افزود: ورود به قدرت با تحت تاثیر قرار گرفتن پایگاه نفوذشان، کمی سخت تر شد و به این واسطه خود را پشت سر اعتدال معرفی کرده و همان فتح سنگر به سنگر که استراتژی قدیمی بود را دنبال کردند ولی باید این نکته را مد نظر قرار داد که اصلاحات تا حمایت کامل دولت اعتدال از آنها، فضا را به نفع دولت روحانی دنبال می کند وگرنه فرد دیگری را در کنار روحانی قرار خواهند داد.

,

وی در ادامه موارد مذکور اظهار کرد: با فوت آقای هاشمی و از دست رفتن قدرت چانه زنی که آقای هاشمی با نظام داشت، فضای اصلاحات عوض شده و تحولات جدیدی شکل خواهد گرفت زیرا برخی اصلاحات توانستند پشت سر آقای هاشمی سنگر گرفته و به جمع بندی برسند.

,

حاجیان ادامه داد: در این زمان اگر اصلاحات احساس کرد که ریزش رای روحانی بالاست و دولت اعتدال توان رساندن آنها به قدرت را ندارد، پروژه عبور از روحانی را مطرح و مسلما جایگزین روحانی را مد نظر قرار می دهند و این زمینه ایجاد اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان را فراهم خواهد کرد.

,

*ادبیات برخی دولتمردان به جای آرامش، تنش آفرین است

, *ادبیات برخی دولتمردان به جای آرامش، تنش آفرین است,

وی با تاکید بر اینکه ادبیات برخی دولتمردان و رسانه های حامی دولت به گونه ای است که به جای ایجاد آرامش، تنش موجود را افزایش خواهد داد، اظهار کرد: قطبی بندی کردن جامعه در مقابل ایجاد فضای آرام سیاسی توسط دولت در حال ایجاد است و نشان می دهد که این خط مشی ترسیم شده با هدف بقای دولت در اینده مد نظر قرار گرفته ولی باید به این نکته توجه کرد که اگر فردی طرفدار حقوق شهروندی است، نباید به سرعت موضع تند نسبت به صدای مخالف و منتقد نشان داده و موضع تفکر منتقد را تحمل نکند.

,

*اجماع بین اصولگرایان، وظیفه اصلی است

, *اجماع بین اصولگرایان، وظیفه اصلی است,

حاجیان در بخش پایانی صحبت خود با اشاره به اینکه فضا برای وحدت جریان اصولگرایی فراهم بوده و رقابت در میان اصولگرایان، زدن گُل به خودی است، اذعان کرد: اجماع بین جریان اصولگرایی و گفتمان سازی بر محور خط و حرکت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، دو وظیفه اصلی اصولگرایان برای دستیابی به برگ برنده و پیروزی در انتخابات ۹۶ است که باید به خوبی دنبال شود.

,

وی خاطرنشان کرد: نظام به دنبال ایجاد فضای آرام در جامعه است و اگر مردم احساس کردند که جریانی با حرکت انقلاب حرکت کرده و حل مشکلات داخل کشور مد نظر جریانی است، به سمت گفتمان حاکم می روند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه