اخبار داغ

گزارشی از تعویق چهار ماهه حقوق کارکنان آتشنشانی زابل؛

عدم پرداخت حقوق کارکنان آتشنشانی زابل به چهارمین ماه رسید/ بی پولی کمر ۸۰ آتشنشان را شکست

عدم پرداخت حقوق کارکنان آتشنشانی زابل به چهارمین ماه رسید/ بی پولی کمر ۸۰ آتشنشان را شکست
آتشنشانی از جمله مشاغل مهم و حساس محسوب می شود که در این راستا در زمره مشاغل سخت به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اوشیدا؛ آتشنشانان مردان بزرگ و بی ادعایی هستند که با از خودگذشتگی کامل جان خود را در طبق اخلاص جهت رفع مشکلات مردم در حوادث سخت و ناگوار و نجات جان آنان قرار داده اند و در این راستا از هیچ کوششی دست برنخواهند داشت.

به دلیل سختی شغل آتشنشانان انتظار می رود این قشر از حقوق و مزایای بالایی برخوردار باشند اما نه تنها حقوق و مزایای بالایی ندارند بلکه از حدود چهار ماه قبل ۸۰ آتشنشان زابل هیچ گونه حقوقی دریافت نکرده و حتی اضافه کار هم سال هاست برای آنان به آرزو دست نیافتنی مبدل شده است.

صاحبخانه حکم به تخلیه خانه داده است

یکی از آتشنشانان شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا ابراز داشت: از چهار سال قبل نه تنها من بلکه تمام همکارانم هیچ گونه اضافه کاری دریافت نکردیم در حالی که تمامی کارکنان آتشنشانی زابل با جان و دل کار کرده و دست از تلاش برنداشته اند.

محمد افزود: از چهار ماه قبل هیچ گونه حقوق و مزایایی دریافت نکرده ام و این موضوع به شدت زندگیم را تحت تاثیر قرار داده چرا که به دلیل تاهل هزینه های زندگی چندین نفر بر دوشم قرار دارد اما با این حال هرشب با دست خالی به دیدن خانواده ام می روم.

وی تصریح کرد: اجاره نشین هستم و کرایه خانه ام به دلیل عدم پرداخت حقوق عقب افتاده که این موضوع اعتراض صاحبخانه ام را دربرداشته و حتی در طی این مدت چندین بار موضوع تخلیه خانه را بر زبان آورده است.

محمد خاطرنشان کرد: همانگونه که می دانید هزینه های زندگی بالاست و در این روزگار هر کس دل مشغولی های خود را دارد پس چگونه می توانم دست نیاز به سوی سایرین دراز و از آنان مبلغی قرض کنم در حالی که خودم زحمت میکشم و نباید محتاج کسی باشم.

از پرداخت هزینه های تحصیل فرزندانم عاجزم

علی یکی دیگر از کارکنان آتشنشانی زابل است که دارای چهار فرزند می باشد که در این راستا تمامی فرزندانش در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند که در این راستا به خبرنگار اوشیدا گفت: فرزندانم به دلیل تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی از هزینه های بالایی برخوردار هستتد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم پرداخت حقوق چهار ماهه توانایی پاسخ هزینه های فرزندانم را ندارم و این امر سبب ناراحتی آنان شده است به طوری که حتی توانایی خرید جزیی ترین وسایل تحصیلی آنان را نیز دارا نیستم.

علی ادامه داد: همانگونه که می دانید هزینه تحصیل هرکدام از فرزندان به ویژه قشر دانشجو بالاست و ندادن حقوق کارکنان کمر آتشنشانان را شکسته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور تامین مایحتاج زندگی از افراد زیادی قرض کرده ام که در این راستا بقالی سرکوچه مان گواه این مطلب است بنابراین دیگر روی قرض گرفتن از دیگران را ندارم چرا که هر کس باید هزینه های زندگی خود را تامین کند و توانایی قرض دادن بیشتر از این را به من ندارند.

علی تاکید کرد: به دلیل شرایط خاص در زابل در هر خانواده ای به طور حتم یک بیمار وجود دارد چرا که آلودگی هوا سبب تضعیف قوای جسمانی مردم شده است بنابراین عدم پرداخت حقوق سبب تاخیر در معالجه بیماری ها و در نتیجه ریشه دار شدن این بیماری ها می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
, صاحبخانه حکم به تخلیه خانه داده است, صاحبخانه حکم به تخلیه خانه داده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, از پرداخت هزینه های تحصیل فرزندانم عاجزم, از پرداخت هزینه های تحصیل فرزندانم عاجزم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه