اخبار داغ

شب‌های سرد زمستانی در ۲۸ روستای بدون گاز تفرش

«فرسمانه» هنوز با نفت گرم می شود+عکس

«فرسمانه» هنوز با نفت گرم می شود+عکس
با اینکه یک سال از آغاز عملیات گازرسانی به روستای فرسمانه می گذرد، اما هنوز اهالی این روستا با نفت و کپسول های گازی که از روستای مجاور تامین می شود، خانه های خود را گرم نگه می دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ندای تفرش، طرح گازرسانی به شهرستان تفرش از سال ۷۹ آغاز شده است. ساکنان شهر تفرش به صورت ۱۰۰ درصد از پوشش گاز بهره مند هستند ولی پوشش گازرسانی به روستاها از تعداد ۷۰ روستای حائز شرایط گازرسانی در تفرش، ۳۵ درصد از روستاها با ۵۹ درصد خانوار بهره مند از گاز طبیعی هستند. و از سال گذشته طرح گازرسانی به ۱۵ روستای تفرش آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

, ,

شهریور سال گذشته شرکت گاز استان مرکزی اعلام کرد که عملیات گازرسانی به ۱۵ روستای شهرستان تفرش آغاز شده است. هرچند نام روستای فرسمانه در لیست قرار دارد اما هنوز اهالی این روستا از طریق تامین نفت از روستاهای مجاور و کپسولهای گاز و یا بخاری نفتی و هیزم زمستان را سپری می کنند.

,

صالحی دهیار روستای فرسمانه تفرش در گفتگو با ندای تفرش، دراین باره گفت: مسئولان می گویند به خاطر صعب العبور بودن مسیر این روستا امکان دارد از طریق تانکر گازرسانی شود.

, ندای تفرش, ندای تفرش,

وی در خصوص عدم وجود عامل فروش نفت در روستای فرسمانه گفت: مسیر جاده روستا کوهستانی است و دست انداز زیاد دارد و این مسیر برای عبور و مرور تانکرهای نفت کش سخت است. از طرفی هم تا ۲ سال پیش عامل فروش در روستا داشتیم که به دلیل بدهکاری، دیگر نفت توزیع نمی کند.

,

دهیار روستای فرسمانه تفرش افزود: ساکنانی که توانایی مالی بیشتر و می توانند به ساوه رفت و آمد داشته باشند، از کپسول گاز برای امورات زندگی نظیر پخت و پز و استحمام استفاده می کنند. چراکه تهیه و انتقال هر کپسول حدود ۵۰ هزار تومان هزینه دربردارد.

,

 

,

, ,

جواد مهندس، مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش، گفت: عملیات گازرسانی به ۲ روستای گزاوند و کهلوسفلی به اتمام رسیده و اکنون از نعمت گاز بهره مند هستند. عملیات گازرسانی به ۶ روستای دیگر به اتمام رسیده و در دهه فجر افتتاح می شود. همچنین به ۶ روستای دیگر نیز تا پایان امسال گازرسانی می شود.

, ندای تفرش, ندای تفرش,

مهندس در خصوص علت به طول انجامیدن این طرح اظهار کرد: وجود معارض سبب طول کشیدن عملیات گازرسانی به برخی از روستاها شده است. اما به لحاظ اعتباری هیچ مشکلی در گازرسانی به روستاها نداریم.

,

مهندس در خصوص روستای فرسمانه گفت: فرسمانه از جمله روستاهایی است که مسیر آنها صعب العبور است و امکان لوله گذاری در مسیر این روستا به دلیل این که یک طرف جاده کوه و یک طرف جاده هم پستی است، کم است. البته اداره راه هم اجازه برش جاده را نمی دهد.

,

 

,

, ,

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی اضافه کرد: گازرسانی از طریق تانکر cnc در مسیرهایی انجام می شود که جاده جهت تردد تانکر مناسب باشد.

,

مهندس خاطر نشان کرد: پیگیریهای دیگری انجام می شود تابتوان از طریق لوله کشی به روستای فرسمانه عملیات گازرسانی انجام شود.

,

وی ادامه داد: لوله گذاری باید در جایی انجام شود که اگر بعدا مشکلی پیش بیاید بتوان در سریع ترین زمان ممکم حفاری انجام و تعمیرات انجام شود.

,

در شهرستان تفرش، ۲۸ روستا از نفت استفاده می کنند؛ در این روستاها ۲۰ عامل فروش نفت وجود دارد و ۸ روستا نیز از طریق روستاهای هم جوار، نفت سهمیه خود را تهیه می کنند.

,

روستای فرسمانه در ۵۰ کیلومتری شهر تفرش قرار دارد که دارای ۳۰ خانواده و ۹۰ نفر جمعیت است.فاصله روستای فرسمانه تا روستای جلایر حدود ۵ کیلومتر است و ساکنین از طریق حیوانات و ماشین، نفت را به روستای خود منتقل می کنند که برای هر بار حمل با ماشین، حدقل ۲۰ هزار تومان کرایه می پردازند.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه