اخبار داغ

یک متخصص آسیب‌شناسی سلولی:

تغییر ذائقه غذایی به سبک غربی، افزایش احتمال ابتلا به بیماری های زنانگی را بیشتر می کند/ تنظیم هرمون‌های زنانه با گیاه رازیانه

تغییر ذائقه غذایی به سبک غربی، افزایش احتمال ابتلا به بیماری های زنانگی را بیشتر می کند/ تنظیم هرمون‌های زنانه با گیاه رازیانه
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مصرف روزانه یک لیوان عرق رازیانه مرغوب برای تمامی سنین در خانم‌ها بسیار می‌تواند در بهبود وضعیت زنانه و مشکلات هورمونی کمک کننده باشد و حتی آن دسته از خانم‌هایی که از سرد مزاجی رنج می‌برند توصیه ما این است که حتما از عرق رازیانه روزانه یک لیوان مصرف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، به خاصیت بالای گیاه رازیانه در کنترل هورمون‌های زنانه اشاره کرد و افزود: گیاه رازیانه با طبیعت گرم و خشک یکی از پیشنهادی ترین گیاهان دارویی ما به خانم‌های ایرانی است که هم باعث دفع رطوبت بدن خانم‌ها می‌شود و هم تنظیم کننده خوبی برای وضعیت هورمونی بانوان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس سابق بخش آسیب شناسی بیمارستان بقیه الله ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل سرد زمستان قرار داریم مصرف این گیاه دارویی پرخاصیت به علت طبع گرم و خشکی که دارد بسیار برای بانوان توصیه می‌شود.

,

این محقق طب ایرانی و اسلامی، تغذیه غلط بانوان به سمت غربی شدن را عاملی برای مشکلات زنانگی خانم‌ها دانست و اظهار کرد: امروزه به علت جابجایی غلط تغذیه ای در جامعه ما از طب اسلامی- ایرانی به سمت طب غربی و تغذیه غربی، بانوان جامعه از مشکلات بسیاری رنج می‌برند که می‌توان به  نامنظم بودن و دردهای دوران عادت ماهیانه، لک بینی، عفونت‌های مکرر زنان و اختلالات هورمونی در پرولاوکتین اشاره کرد.

,

درمان سردمزاجی خانم‌ها با گیاه رازیانه

, درمان سردمزاجی خانم‌ها با گیاه رازیانه,

این استادیار دانشگاه به خواص فوق العاده رازیانه  اشاره کرد و گفت: مصرف روزانه یک لیوان عرق رازیانه مرغوب برای تمامی سنین در خانم‌ها بسیار می‌تواند در بهبود وضعیت زنانه و مشکلات هورمونی کمک کننده باشد و حتی آن دسته از خانم‌هایی که از سرد مزاجی رنج می‌برند توصیه ما این است که حتما از عرق رازیانه روزانه یک لیوان مصرف کنند.

,

این پزشک نخبه بسیجی تصریح کرد: بعضی‌ها معتقدند در دوران قادگی باید مصرف رازیانه را قطع کرد اما به اعتقاد من ادامه مصرف رازیانه در دوران عادت ماهیانه به شرطی که مشکلی ایجاد نکند بلامانع و بستگی به شرایط بیمار دارد.

,

این متخصص آسیب شناسی سلولی رازیانه را درمانگر خوبی برای مشکلات پوستی خانم‌ها دانست و گفت: رازیانه به علت داشتن استروژن و طبع گرم اثرات خیلی خوبی را بر رویی شادابی و رفع چین و چروک پوست خانم‌ها می‌گذارد و به علت خاصیت ضد بلغمی که دارد موجب از بین رفتن کیسه‌های زیر چشم‌های آنان می‌شود.

,

وی ادامه داد: اگر عرق رازیانه با گلاب و روغن بنفشه و کمی پودر زعفران مخلوط شود خانم‌ها می‌توانند به عنوان ماسک شب‌ها بر روی پوست خود قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه