اخبار داغ

گزارش اختصاصی/

در و دیوار شهر بیلبورد تبلیغاتی نیست / چرا مسئولین با خاطیان برخورد نمی کنند؟!

در و دیوار شهر بیلبورد تبلیغاتی نیست / چرا مسئولین با خاطیان برخورد نمی کنند؟!
برخی برچسب ها و دیوار نوشته های تبلیغاتی هستند که در دل سیاهی شب، دیوارها تا درهای منازل را می پوشانند و با بالا آمدن آفتاب صدای هر صاحب خانه و شهروندی را در می آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گولان سقز، لوله بازکنی فاضلاب، ام دی اف کاری، گاز رسانی، قالیشویی، وانت بار و آژانس های تلفنی، تدریس خصوصی، اعلامیه های ترحیم و ... برچسب ها و دیوار نوشته های تبلیغاتی هستند که در دل سیاهی شب، دیوارها تا درهای منازل را می پوشانند و با بالا آمدن آفتاب صدای هر صاحب خانه و شهروندی را در می آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گولان سقز,

 این اقدام به مشکلی اساسی و جدی در سیمای شهر تبدیل شده که در کنار گرافیک شهری بی سامانی شهر ما، به لحاظ سیما و منظره دوچندان شده و جز کلافگی و خستگی چیزی نصیب چشمان ما نمی شود. هنوز رد پای آگهی دیوار محو نشده دوباره برچسبی تازه چسبانده می‌شود و گویا کسی هم توان مقابله با آنها را ندارد!

,

تبلیغات، برچسب، تدریس خصوصی، آگهی، تبلیغات کاغذی، دست نوشته، زغال سیاه، نماکاری ساختمان، تبلیغات در سقز

, تبلیغات، برچسب، تدریس خصوصی، آگهی، تبلیغات کاغذی، دست نوشته، زغال سیاه، نماکاری ساختمان، تبلیغات در سقز,

در این راستا تعدادی از شهروندان سقزی در گفتگوهای جداگانه ضمن گلایه از این موضوع گفتند: چند روز پس از نماکاری ساختمان مسکونی ما نگذشته بود که متاسفانه شاهد وجود چندین برچسب نامناسب بر روی در و دیوار خانه بودیم.

,

شهروندی دیگر اضافه کرد: جدای از آگهی های که چسبانده می شود وجود دست نوشته هایی با زغال سیاه روی درب منازل از سوی ادارات گاز، برق، شبکه بهداشت و درمان و... بیشتر از همه به چشم می خورد. آیا فرهنگ شهرنشینی و احترام به حقوق شهروندی را فرا گرفته ایم؟ آیا ارگان یا نهادی در این شهر وجود ندارد تا با این موضوع و خاطیان آن برخورد کند؟!

,

دیوارهای اکثر خیابان های سطح شهر: در جمهوری  روبروی پژوهنده و جنب بانک رفاه و همچنین سه راه مسجد جامع به سمت میدان 22بهمن و ...تبلیغات برای آموزشگاه های تدریس زبان و کامپیوتر تا بستنی های... و دوره تضمینی آمادگی کنکور در سقز این روزها، در و دیوارهای خیابان های سطح شهر را مخدوش و نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

,

تبلیغات، برچسب، تدریس خصوصی، آگهی، تبلیغات کاغذی، دست نوشته، زغال سیاه، نماکاری ساختمان، تبلیغات در سقز

, تبلیغات، برچسب، تدریس خصوصی، آگهی، تبلیغات کاغذی، دست نوشته، زغال سیاه، نماکاری ساختمان، تبلیغات در سقز,

بی شک تبلیغات افسار گسیخته، محدودترین فضاهای قابل استفاده شهرها را نیز در سیطره خود گرفته و دیوارهای شهر، صندوق پستی و حتی دیوارهایی که عبارت «نصب هرگونه آگهی پیگرد قانونی دارد» بر پیکر آنها حک شده، نیز از هجوم برچسب تبلیغاتی در امان نمانده است.

,

به رغم گسترش این معضل و اعتراض شهروندان درخصوص تبلیغات مزاحم، شهرداری ها و سازمان زیباسازی تاکنون نتوانسته اند برای ساماندهی یا کنترل این معضل، اقدامی اساسی یا مقطعی تاثیرگذار انجام دهند.

,

بر اساس ماده 92 قانون شهرداری‌ها تبلیغات روی معابر شهر بجز در اماکنی که شهرداری آنها را مجاز شناخته ممنوع است و متخلفان تعدی‌کننده به حقوق عمومی و قانون محسوب می‌شوند.

,

مهم ترین گام برای زیباسازی سیمای شهری مشارکت مردم به ویژه شرکت های خدمات رسان و آموزشگاه ها است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه