اخبار داغ

رئیس انجمن صنفی شرکتهای ساختمانی استان اردبیل خبر داد؛

حمایت از پیمانکاران بومی با اختصاص 15 امتیاز مثبت در زمان برگزاری مناقصات /پیمانکاران برای اخذ رتبه های بالاتر تلاش کنند

حمایت از پیمانکاران بومی با اختصاص 15 امتیاز مثبت در زمان برگزاری مناقصات /پیمانکاران برای اخذ رتبه های بالاتر تلاش کنند
رئیس انجمن صنفی شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی استان اردبیل در راستای حمایت از پیمانکاران بومی از تصویب اختصاص 15 امتیاز مثبت به این پیمانکاران در زمان برگزاری مناقصات برای انجام پروژه های عمرانی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، عزیز بیرون بر فنحی رئیس انجمن شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی استان اردبیل از تصویب اختصاص 15 امتیاز مثبت به پیمانکاران بومی در زمان برگزاری مناقصات برای انجام پروژه های عمرانی در جلسه شورای فنی استان خبر داد و گفت: این مصوبه در راستای  حمایت از پیمانکاران بومی صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه ظرفیت پیمانکاران در اجرای پروژه ها با رتبه مشخص می شود گفت: اگر رتبه پیمانکار در شرایطی باشد که بتواند در مناقصه شرکت کند، 15 امتیاز می تواند کمک حال او در برنده شدن مناقصه باشد.

,

بیرون بر فتحی تصریح کرد:ممکن است برخی پیمانکاران بومی از نظر سرمایه یا دانش فنی و...، نسبت به پیمانکار غیر بومی ضعیف باشد که این 15 امتیاز می تواند کمک حال پیمانکاران در فرایند شرکت در مناقصه باشد؛ لازمه شرکت در مناقصه پروژه های بزرگ، رتبه پیمانکار است.

,

وی با بیان اینکه انجمن صنفی پیمانکاران استان برای مصوب کردن این موضوع تلاش شبانه روزی داشت گفت: حمایت از پیمانکاران بومی می تواند از جنبه های مختلف اقتصادی، اشتغال و ...، موثر باشد.

,

رئیس انجمن صنفی شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی استان با اشاره به 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در پروژه های عمرانی و اهمیت استفاده از پیمانکاران بومی اظهار کرد: 3 درصد از از ارزش افزوده سهم شهرداری است و 6 درصد آن اختصاص به اداره مالیات دارد؛ و نکته جالب اینکه این 9 درصد به استانی اختصاص پیدا می کند که دفتر پیمانکار مجری پروژه در آن استان مستقر باشد.

,

وی با بیان اینکه اداره آب منطقه ای استان تا پایان سال 96 نزدیک به 3 هزار میلیارد ریال در خصوص پروژه های مختلف آبی هزینه می کند گفت: اگر در این پروژه ها تنها سهم 9 درصد ارزش افزوده را محاسبه کنیم، رقم قابل توجهی به شهرداری ها و ادره مالیات تزریق می شود؛ بنابر این حمایت از پیمانکار بومی از هر نظر منافع زیادی برای استان دارد.

,

رئیس انجمن صنفی شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی استان ضمن تقدیر از حمایت های استاندار محترم از پیمانکاران بومی گفت: البته لازم است پیمانکارن نیز فعالیت های عمرانی خود را گسترش داده و برای کسب رتبه های بالا تلاش کنند.

,

وی اظهار کرد: اکثر پیمانکاران ما رتبه های 3 و پایین تر را دریافت کرده اند و نیاز است با گسترش فعالیت های خود برای کسب رتبه 2 و 1 اقدام کنند تا بتوانند در مناقصات پروژه های عمرانی بزرگ شرکت کنند.

,

بیرون بر فتحی با بیان اینکه انجمن آمایش پرونده های پیمانکاران تا رتبه 3 را انجام می دهد گفت: پیمانکاران اگر تا این مرحله مشکلی دارند می توانند با مراجعه به انجمن آنها را رفع کنند.

,

وی اظهار کرد: هرچند پیمانکاران دارای رتبه 3 نیز شرایط نسبتا خوبی داشته و در مناقصات تا سقف 40 میلیارد تومان می توانند شرکت کنند اما لازم است که برای کسب رتبه های بالاتر فعالیت های خود را گسترش دهند.

,

رئیس انجمن صنفی شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی استان در خصوص اینکه چه تعداد شرکت ها توانسته اند رتبه های 1 و 2 را کسب کنند گفت: آمار این شرکتها بسیار ضعیف است بطوریکه در سطح استان هیچ پیمانکاری نتوانسته رتبه یک را دریافت کند.

,

فتحی در ادامه با اشاره به پروژه های مختلف عمرانی در سطح استان از جمله پروژه راه آهن، کانال خداآفرین، راههای روستایی و ابنیه های مختلف گفت: قطعا حمایت از پیمانکاران بومی نتایج مطلوبی برای استان به همراه خواهد داشت.

,

وی در پایان در خصوص فعالیت های انجمن پیمانکاران نیز اظهار کرد: اخیرا انجمن تعامل خوبی با بانکهای مختلف بویژه بانک تجارت داشته است و امیدواریم روز به روز این تعاملات در راستای حمایت از پیمانکاران و البته توسعه استان افزایش یابد.

,

فتحی همچنین اظهار کرد: امروز نمایندگان انجمن در تمام کمیسیون های اداره دارایی حضور دارند که این موضوع با توجه به تخصصی بودن خواسته های پیمانکارن دارای اهمیت است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه