اخبار داغ

آمادگی خراسان شمالی برای صادرات آرد و رب گوجه فرنگی به عراق

آمادگی خراسان شمالی برای صادرات آرد و رب گوجه فرنگی به عراق
کشور عراق در سال های اخیر همواره جز مقاصد اصلی محصولات ایران بوده است، نزدیکی جغرافیایی و همچنین قرابت فرهنگی باعث شده تولید کنندگان ایرانی بتوانند وارد بازار این کشور شوند و محصولات خود را به فروش برسانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک،براساس آمار گمرگ جمهوری اسلامی ایران ازتجارت خارجی کشور در سال 94 در حدود 6.2 میلیارد دلار کالا به عراق صادر شده است که بیشترین کالای صادر شده مربوط به گروه مواد غذایی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک،, براساس آمار گمرگ جمهوری اسلامی ایران ازتجارت خارجی کشور در سال 94 در حدود 6.2 میلیارد دلار کالا به عراق صادر شده است که بیشترین کالای صادر شده مربوط به گروه مواد غذایی بوده است.,

درحالی که برخی  مدعی هستند ایران بازار عراق را از دست داده است که آمار وارقام  موجود دلیل بر حرکت خوب و روند رو به رشد و تبادل تجاری موفق ایران با کشور عراق است. 
عراق با حفظ سهم 17 درصدی خود از صادرات غیر نفتی ایران در سال 94 همچنان در جایگاه دومین شریک صادراتی  کشور قرار دارد و ارزش کالا های صادراتی ایران به عراق 15 درصد افزایش یافته است.
برهمین اساس باتوجه به ظرفیت های خوب ایران وعراق از لحاظ اقتصادی برای افزایش  همکاری تجاری و رونق وتوسعه اقتصادی بین دو کشور بایستی بیش از پیش تلاش شود.

,
,
,

صادرات رب گوجه فرنگی و آرد به عراق 
دراین رابطه حمید جیاد الابیض، رئیس انجمن دوستی عراق وایران در سفر یک روزه به بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، گفت: این سفر در راستای تبادل وتوسعه  معاملات تجاری و بازرگانی کشور عراق و ایران در استان خراسان شمالی انجام شد. 
وی به تنوع محصولات و کالاهای مرغوب استان خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: برهمین اساس درخصوص ورود محصولاتی از جمله رب گوجه فرنگی، روغن نباتی و آرد به کشور عراق به ایران و استان خراسان شمالی سفر کردیم.
جیاد الابیض، کشور ایران را از جمله کشورهای قدرتمند در حوزه اقتصادی در جهان و منطقه دانست و اظهارداشت: متاسفانه امروزه  انبوه واردات کالاهای ترکیه ی به عراق  بازار این کشور را اشباع کرده است.
وی تصریح کرد: وجود کثرت کالاهای ترکیه ای درعراق باعث شده انجمن دوستی ایران وعراق به این فکر بیفتد این تهاجم اقتصادی را مهار کند و کالاهایی که از کشور ترکیه وارد عراق می شود را به طور ویژه از ایران وارد عراق کند.
وی افزود: این مسائل سبب شد کمیته ای بزرگ از تجار  و بازرگانان تشکیل دهیم  تا کالاهای مورد نیاز عراق را به طور خاص فقط  از ایران وارد کنیم.
وی ادامه داد: بعد از بازدید میدانی ازکارخانجات ایران و خراسان شمالی و شناسایی و بررسی ظرفیت های این استان  مقرر شد کمیته ای متشکل از 12 تاجر و بارزگان طی 10 الی 12 روز آینده برای روابط وتبادل معاملات تجاری و بازرگانی به ایران واستان خراسان شمالی سفر کنند.
رئیس انجمن دوستی ایران وعراق گفت: تمامی صادرات و واردات طی انعقاد تفاهم نامه از طریق اتاق بازرگانی ایران و خراسان شمالی با اتاق بازرگانی عراق انجام خواهد شد.
وی ازتمامی کارخانه داران و واحدهای تولیدی خراسان شمالی خواست جهت شناسایی وبررسی بهتر محصولات یک نمونه از محصول  خود را به صورت کاتالوگ به هیات تجاری عراق ارائه دهند تا ارتباط اقتصادی روز به روز پیشرفته تر و وسیع تر و در راستای کمک بین دو کشور انجام شود.

, صادرات رب گوجه فرنگی و آرد به عراق , صادرات رب گوجه فرنگی و آرد به عراق ,
,
,
,
,
,
,
,
,

صادرات آرد ایران به صورت اختصاصی  به کشور عراق
یکی ازتجار کشور عراق نیز به پیامد خوب این سفر اشاره کرد وگفت: درسفر تجاری به ایران و استان خراسان شمالی خیلی جدی هستیم امیدواریم روابط تجاری به ایران در رونق اقتصادی و تجاری بین دوکشور موثر باشد.
رحیم ثجیل جیر به کیفیت کارخانه های آرد ایران و خراسان شمالی اشاره واز صادرات آرد ایران به صورت اختصاصی  به کشور عراق خبرداد وگفت: دراین خصوص عراق درصدد است یک کارخانه بزرگ آرد درعراق تاسیس کند که بیش از 600 تن ظرفیت دارد و شرکت سویسی ساخت آن دردست دارد.
وی افزود: دراین رابطه تاجران خراسان شمالی نیز می توانند از طریق شرکت سهامی با ما مشارکت داشته باشند و سایر محصولات خود را وارد عراق کنند.

, صادرات آرد ایران به صورت اختصاصی  به کشور عراق, صادرات آرد ایران به صورت اختصاصی  به کشور عراق,
,
,
,

ایران کشوری فعال در زمینه صادرات و واردات است
یکی دیگر ازتجارعراقی که درزمینه مواد غذایی به ویژه رب گوجه فرنگی تخصص دارد به روابط خوب ایران با عراق طی سالیان گذشته تا کنون اشاره کرد وگفت: طی 30 سال گذشته متاسفانه با ورود حکومت های مختلف زیربناهای این کشور ضعیف شده است و ما نیاز به کمک ایرانیان درتمام زمینه ها داریم.
عادل قاسم عگیل با اعلام این که هم اکنون بازارهای عراق پراز محصولات ترکیه، اردونی، عربستانی و... است، گفت: بازارهای عراق ظرفیت خیلی بالایی دارد به خاطر همین در تلاشیم بین دوکشور ایران و عراق روابط تجاری وبازرگانی بیش از گذشته برقرار شود.
وی با بیان این که ایران کشوری فعال در زمینه صادرات  و واردات است،  گفت: بنابراین سیاست انجمن دوستی ایران و عراق درتلاش است روز به روز بتواند واردات ایران به عراق رابیشتر کند.
قاسم عگیل حداقل میزان تبادلات تجاری ایران و عراق را در حال حاضر 6 میلیارد دلار اعلام کرد و اظهارداشت: درحال حاضر مبادلات تجاری عراق با ترکیه 12 میلیارد دلار است که در تلاشیم میزان معاملات تجاری ایران به عراق را از میزان مبادلات تجاری ترکیه به این کشور افزایش دهیم.
وی اظهارکرد: باتوجه حمایت های ترکیه از داعش در تهیه سلاح و تجهیزات نظامی و نقش مخرب این حمایت  برای عراق، درصدد هستیم روابط تجاری مان را با کشور ترکیه ضعیف کنیم و با ایران به جهت این که  بارها در حمایت از کشور عراق کمک کرده افزایش دهیم.

, ایران کشوری فعال در زمینه صادرات و واردات است, ایران کشوری فعال در زمینه صادرات و واردات است,
,
,
,
,
,

آمادگی خراسان شمالی برای صادرات آرد و رب گوجه فرنگی به عراق
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز به460 کارخانه تولیدی در این استان اشاره کرد و گفت: از این تعدادکارخانه 71 نوع کالا تولید می شود که تاکنون به  22 کشور دنیا صادر شده است.
محمد صمدی از قابلیت بالای استان خراسان شمالی در زمینه محصولات کشاورزی خبرداد وافزود: این استان به جهت شرایط اقلیمی در بخش کشاورزی دارای تنوع زیادی از محصولات باغی و زراعی است که جزء محصولات پاک و ارکانیگ محسوب می شود و قابلیت صادرات به کشورهای مختلف کشور را دارد.
 وی همچنین به 6 کارخانه آرد در استان خراسان شمالی اشاره کرد وگفت: این کارخانه ها آمادگی دارند با کیفیت بالا آرد تولید کنند.
وی افزود: همچنین کارخانجات رب این استان بیش از 80 تن محصولات خود را به کشورهای خارجی صادر می کند بنابراین استان خراسان شمالی دراین دو محصول (آرد و رب گوجه فرنگی ) آمادگی کامل دارند.
 صمدی با اعلام این که حدود 15 درصد صادرات محصولات بجنورد به کشور عراق انجام می شود، گفت: استان خراسان شمالی درزمینه محصولات لبنی، ماکارونی، شکر، نوشیدنی ها، بتن سبک در ساخت وساز و خدمات فنی و مهندسی در ساخت و ساز آمادگی صادرات به کشور عراق را دارد.
گفتنی است  باتوجه به فعالیت هیات تجاری بازاریابی عراق در زمینه مواد غذایی، محصولات کشاورزی، این سفر در راستای سرمایه گذاری مشترک و صادرات و واردات به استان خراسان شمالی انجام شد.

, آمادگی خراسان شمالی برای صادرات آرد و رب گوجه فرنگی به عراق, آمادگی خراسان شمالی برای صادرات آرد و رب گوجه فرنگی به عراق,
,
,
,
,
,
,


 انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه