اخبار داغ

لطفا عینک بزنید؛

سایه سنگین مالیات بر ارزش‌ افزوده بر بازار طلای سمنان/رکود، گریبان طلافروشان را گرفت

سایه سنگین مالیات بر ارزش‌ افزوده بر بازار طلای سمنان/رکود، گریبان طلافروشان را گرفت
نوسانات در بازار طلای سمنان چند وقتی است که داغ شده و رکودی عجیب در چندماهه اخیر دراین بازاررا رقم زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت ، چند وقتی است که نوسانات قیمت در بازار و گرانی سرسام آور محصولات و کالاها در همه صنوف نگرانی‌های جدی برای مصرف‌کنندگان پدید آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

نوسانات قیمت محصولات در بازارسمنان چند وقتی است که داغ شده و رکودی عجیب در چندماهه اخیر دراین بازاررا رقم زده است که دست اندرکاران ان ازاین وضعیت چندان دل خوشی ندارند.

,

غول تورم سال‌هاست به عنوان جزئی لاینفک با معیشت ملت همراه شده است این درحالی است که رییس جمهور از رشد تورم و خارج شدن از رکود صحبت می کند.

,

روحانی در روزهای اخیر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه  از خارج شدن رکود خبرداده و گفته است که "برخی در مساله رکود می گویند چیزی نمیبینند، خب عینک بزنید"

,

بهترین پاسخ در اثبات اینکه رکود در بازار وجود دارد را می توان به سخنان خود مسئولین مربوطه  و وضعیت موجود در بازارهای استان ها ارجاع داد.

,

براساس این گزارش، بازار طلا در سمنان با رکود عجیبی مواجه شده است که حتی به تعطیلی برخی از واحدهای طلافروشی در این شهر نیز منجر شده است.

,

طلافروشان سمنانی از روند کنونی مبالغ زیاد مالیات‌برارزش افزوده در این واحد صنفی ناراضی هستند طوری که مالیات این صنف را در اغمای عجیبی فرو برده و با رکود مواجه کرده است.

,

رکود بازار طلا، گریبان طلافروشان را گرفت

, رکود بازار طلا، گریبان طلافروشان را گرفت,

در همین خصوص؛ حسن اخلاقی رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به نوسانات قیمت در بازار طلا، گفت: نوسانات موجود در بازار طلا به قیمت جهانی مرتبط است که کاهش دلار و طلا مستقیم به بازار طلای ایران نیز تاثیر می گذارد.

, مرآت ,

اخلاقی با بیان اینکه مبنای قیمت گذاری طلا بازار بورس جهانی است، افزود: طلا در ایران با قیمت دلار محاسبه می شود.

,

وی با اشاره به اینکه  در 10 روز اخیر دلار افزایش پیدا کرد و به 4200 تومان هم رسید که این باعث کاهش قیمت طلا در بازار شد، بیان کرد: در چند روز اخیر دلار کاهش و طلا افزایش داشته است.

,

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان، رکود اقتصادی در سال های اخیر تاثیر بسزایی در بازار طلا گذاشته است.

,

اخلاقی، بالابودن نرخ ارزش افزوده کاهش تقاضا، کاهش قدرت خرید، کاهش نقدینگی عدم تزریق پول توسط دولت  را از دلایل رکود بازار عنوان کرد و گفت: بسیاری از طلافروشی ها هم به علت رکود موجود تعطیل شدند.

,

این زرگر سمنانی با انتقاد از اینکه در سال های اخیر کسی به حرف این اتحادیه توجه نکرد، افزود: واقعا رکود عجیبی در بازار طلا  حاکم است طوری که برخی از طلافروشان در یک هفته فقط یک فاکتور نوشته اند.

,

وی همچنین تصریح کرد: رکود اقتصادی در ایران مختص بازار طلا نیست بلکه کلیه صنوف دچار رکود شده اند و همه درگیر هستند.

,

سایه سنگین مالیات بر ارزش‌ افزوده بر سر بازار طلا

, سایه سنگین مالیات بر ارزش‌ افزوده بر سر بازار طلا,

رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده بر رونق بازار ایران تاثیر گذاشته است، گفت: نرخ ارزش افزوده در دوسال اخیر به علت اینکه کارشناسی نبوده باعث اعتراض طلا فروشان شده است.

,

اخلاقی با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده از سال 89 با نرخ 3 درصد شروع شد، افزود: سال به سال درصدی را بر آن اضافه کردند تا اینکه در سال 94 به بعد روی 9درصد باقی ماند.

,

این زرگر سمنانی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده برای طلا را همانند کالاهای دیگر در نظر گرفتند، تصریح کرد: سازندگان و توزیع کنندگان در مدت این 3 سال از نرخ 9درصدی مالیات بر ارزش افزوده لطمه دیدند.

,

وی با اشاره با اینکه خود اصل طلا مشمول ارزش افزوده نیست و باید حذف شود، بیان کرد: از روی طلا ارزش افزوده 3 درصد را در نظر گرفته اند که طلا فروشان اعتراض کردند که عادلانه نیست.

,

این زرگر سمنانی در ادامه افزود: شروع این قانون بدون کارشناسی بود که اجحاف بزرگی به خریداران طلا در سه سال اخیر شد.

,

وی با اشاره به اینکه طلا فروشان طبق مصوبه سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده  7 درصد سود می گیرند، گفت: این تصویب به 30 سال پیش بر می گردد که برای آنها با مالیات دادن چیزی باقی نمی ماند.

,

اخلاقی با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده برای مردم بیش از 9 درصد می باشد و به 20 درصد هم رسیده است، بیان کرد: این مالیات را یک بار از بنک دار می گیرند و بعد بنک دار از خرده فروش گرفته که روی اجرت اضافه شده است و خریدار نیز 20 درصد ارزش افزوده داده است.

,

رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان ادامه داد: وقتی که مردم مراجعه می کنند و بر دادن مالیات بر ارزش افزوده تمکین نمی کنند و می گویند ما مالیات نمی دهیم و به شهر دیگر می رویم طلافروشان نیز به علت کسادی بازار مجبور هستند که بدون مالیات به آنها بفروشند و سود خود را برای مالیات دهند.

,

وی با اشاره به اینکه در سال های  90 تا 92 برخی از طلافروشی ها مالیات نمی گرفتند، گفت: با فشاری که اداره دارایی بر طلافروشان وارد کردند دیگر مغازه دارها بدون مالیات نمی توانند بفروشند چراکه جریمه خواهند شد.

,

اخلاقی با بیان اینکه در اظهارنامه ای که خردادماه امسال دادند کاهشی در مالیات ها داده نشد بلکه در بخشی افزایش هم داده بودند، افزود: به ظاهر مبلغ سال گذشته بود اما به علت اینکه معافیت مالیاتی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده بود امسال هر واحد صنفی عملا 10 تا 12 درصد اضافه تر مالیات داده است.

,

رشد قارچ گونه واحدهای صنفی در سمنان

, رشد قارچ گونه واحدهای صنفی در سمنان,

اخلاقی با اشاره به اینکه دولت به تعدد مغازه ها توجهی نکره و در تمامی صنوف سقف صدور پروانه کسب آزاد است، گفت: هیچ محدودیتی برای هیچ صنفی نیست و دولت با هدف اشتغال زایی و کاهش آمار بیکاری گفت هرکس پروانه کسب خواست صادر کنید.

,

وی با بیان اینکه بیشترین واحد صنفی در استان سمنان می باشد طوریکه به ازای هر 20 نفر یک مغازه در سمنان موجود است، افزود: تعداد داروخانه در هر شهری بر اساس جمعیت تعیین می شود که این امر باید شامل بقیه مغازه ها هم شود و نباید بیش از اندازه مجوز صادر شود.

,

این زرگر سمنانی همچنین تصریح کرد: باید محدودیت هایی در کسب پروانه ها باشد که طوری نباشد طرف مغازه ای اجاره می کند و بعد از چندماه با توجه به کسادی بازار آن  را تعطیل کند.

,

اخلاقی با اشاره به فعالیت 65 واحد طلافروشی در سمنان گفت: بی تجربگی و عدم شناخت بازار مغازه اجاره می کنند که از آن طرف دچار مشکل می شوند و به تعطیلی می انجامد.

,

رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان همچنین افزود: وزرات صنعت و معدن متولی جواز کسب هستند که باید فکری به حال اصناف کنند که جلوی پیش روی بیش از اندازه اصناف را بگیرند.

,

این زرگر سمنانی با اشاره به اینکه ازدیاد روز افزون تعداد مغازه ها در سمنان نیز به شهرداری ها هم برمی گردد، گفت: شهرداری هم می خواهد پول بگیرد در هر کوچه فرعی تقاضا کنید به شما اجازه ساخت می دهند در صورتی که در کوچه های فرعی جای مغازه نیست.

,

وی با بیان اینکه ازدیاد واحدهای صنفی یک معضل است که کسی به فکر آن نیست و مانع از این اتفاق نمی شوند، تصریح کرد: هراتحادیه باید در طول سال یک تعداد خاص اجازه صدور پروانه کسب به آنها داده شود و بیش از آن نباید صورت گیرد.

,

نرخ طلا به صورت آنلاین داده می شود

, نرخ طلا به صورت آنلاین داده می شود,

اخلاقی با اشاره به دریافت قیمت طلا در روز گفت: نرخ نامه طلا نیز به صورت آنلاین در طلا فروشی ها در اختیار شهروندان و طلا فروشان قرار می گیرد.

,

رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان، هم‌اکنون قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون و 185هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: درحال حاضر یک گرم طلای 18 عیار در بازار به قیمت 114 هزار و960 تومان معامله می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه