اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران ایران:

کردستان، اقدامات مطلوبی در راستای مدیریت بحران آب انجام داده است

کردستان، اقدامات مطلوبی در راستای مدیریت بحران آب انجام داده است
وضعیت منابع آب کشور، شرایط خاص و حساسی است و مدیریت جدی بحران را می طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران طی بازدید از سد قشلاق سنندج و جلسه چهارساعته با مدیران و اعضای کمیته مدیریت بحران شرکت ضمن اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته در این راستا و تقدیر از آن گفت ظرفیت مدیریتی- اجرایی و فنی-مهندسی در شرکت آب منطقه ای کردستان از سطح بالایی برخوردار بوده و طی این بازدید و نشست دیدگاه من به کردستان بسیار عوض شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

سیف اله آقابیگی گفت: شرایط آب کشور شرایط خاص و حساسی است و باتوجه به کاهش محسوس بازندگی ها و نزولات جوی و تغییر شرایط اقلیمی و همچنین افزایش مصرف منابع آب، نیاز است مدیریت بحران بصورت جدی در این عرصه اعمال گردد.

,

 

,

وی اظهار داشت علاوه بر شرایط اقلیمی، کمبود منابع مالی و اعتباری هم مانند سایر بخش ها متوجه بخش آب کشور شده و شرایط را حادتر نموده و چنین شرایطی در بخش آب تا به حال نداشته ایم لذا علاوه بر همدلی و همفکری، مدیران بخش آب بایستی بصورت جدی و مستمر پیش بینی و پیشگیری و مدیریت در عرصه بحران را در نظر داشته باشند.

,

 

,

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این نشست همچنین گفت در بخش نظام نامه سیلاب در کردستان اقدامات خوبی صورت گرفته و شایسته تقدیر است و باید اطلاع رسانی سریع بمنظور انجام هماهنگی لازم فراسازمانی به دستگاه های مرتبط در مدیریت بحران صورت بگیرد تا مخاطرات سیلاب کمتر شود.

,

 

,

وی اظهار داشت باتوجه به اینکه متاسفانه در بخش وقوع سیل در آسیا رتبه چهارم و در دنیا در جایگاه دهم هستیم گفت می طلبد سامانه های هشدار سیلاب در کشور نصب و اطلاع رسانی گسترده و لازم صورت گیرد تا خطرات و پیامدهای آن به حداقل ممکن رسد لذا در این راستا نظام نامه جامع سیلاب تدوین شده تا خسارت کمتری متوجه کشور گردد.

,

 

,

آقابیگی همچنین گفت باتوجه به حساسیت و اهمیت منابع آبی، لازم است در کلیه طرح های دردست بهره برداری و در دست اجرا الزامات پدافندغیرعامل لحاظ گردد.

,

 

,

وی همچنین خواستار تشویق و جذب سرمایه گذاری بخش خصوص در طرح های سدسازی، آبرسانی به شهرها و شبکه های پایاب سدها گردید.

,

 

,

در ابتدای این جلسه اقبال شانظری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان ضمن اشاره و تشریح اقدامات صورت گرفته در جریان بحران پیش آمده و کمبود منابع آبی در سال گذشته برای شهر سنندج، بر اهمیت مدیریت بحران بویژه در بخش آب تأکید کرد و گفت کاهش بارندگی و شرایط اقلیمی اهمیت مدیریت در این عرصه را مضاعف می کند.

,

 

,

شانظری گفت در بحث مدیریت بحران منابع آبی با توجه به برنامه ریزی ها صورت گرفته بنا براین بوده که منابع آب جایگزین یا مطمئن و پایدار برای شهرهای استان تأمین نماییم تا درمواقع بحران، این عرصه با چالش کمتری مواجه شود.

,

 

,

رئیس گروه مدیریت بحران شرکت نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد این بخش در سال گذشته به موضوع واژگونی تانکرها در حاشیه منابع آب استان بویژه سد قشلاق اشاره کرد و گفت بعد از بحران MTBE در سال81 تاکنون بالغ بر 70 مورد تانکر در این مسیر واژگون شده و لازم است برای این موضوع چاره ای اندیشیده شود.

,

 

,

عرفان مؤمن پور همچنین به اقدامات صورت گرفته جهت تأمین پایدار آب شرب شهرهای استان اشاره نمود.

,

 

,

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت نیز گفت در بحث مدیریت بحران، در قالب شورای حفاظت منابع آب به ریاست استاندار، سه کارگروه سیاسی- امنیتی ، فنی- اجرایی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تشکیل گردیده و اقدامات خوبی در این عرصه صورت گرفته است.

,

 

,

آرش آریانژاد همچنین درخواست نمود اعتبارات طرح احیاء و تعادل بخشی بصورت مستمر تخصیص یافته تا فعالیت در این عرصه با توقف همراه نشود.

,

 

,

وی گفت در این راستا در سال های 94 و 95 تاکنون 1200 مورد از متخلفین و متصرفین حریم و بستر رودخانه ها شناسایی و 193 هکتار از اراضی مذکور بمنظور کاهش مخاطرات سیلاب و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و دولت آزادسازی شده است.

,

 

,

تشریح اقدامات صورت گرفته در بحث نظام نامه سیلاب، وضعیت افت آبخوان در دشت های شرقی استان، درخواست تأمین اعتیار طرح های آبرسانی و شبکه های پایاب سدهای استان و اهمیت اطلاع سانی در این عرصه از جمله سایر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه