اخبار داغ

برگزاری مراسم جشن تکلیف 200 نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد در قروه/ همه خدمات کمیته امداد پیوست فرهنگی دارد

برگزاری مراسم جشن تکلیف 200 نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد در قروه/ همه خدمات کمیته امداد پیوست فرهنگی دارد
با همکاری و مشارکت موسسه خیریه حضرت رقیه(س) جشن تکلیف و عبادت 200 نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد شهرستان قروه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، علیرضا خوشبیخت مدیر کمیته امداد شهرستان قروه عنوان کرد: این مراسم برای 200 نفر از دختران 9 تا 10 سال نیازمند این شهرستان و با هدف آشنایی با مسائل فرهنگی و فرائض دینی مذهبی برای دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند برگزار شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


خوشبخت گفت: برای این مراسم و تهیه بسته های فرهنگی 18 میلیون تومان هزینه شده است که 11 میلیون تومان آن از طرف موسسه خیریه حضرت رقیه(س)  و مابقی از محل اعتبارات کمیته امداد بوده است.

,
,


به گفته وی: این موسسه خیریه در بحث اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی و همچنین کمک به ازدواج دختران و نیازمندان تحت حمایت و اجرای برنامه های فرهنگی  این نهاد همکاری می کند.

,
,


خوشبخت گفت: با مشارکت موسسه حضرت رقیه (س) 200 نفر از دانش آموزان  تحت حمایت کمیته امداد کردستان سال گذشته به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند و همچنین تعداد 40 فقره جهیزیه هر کدام به ارزش پنج میلیون تومان برای دختران نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان توسط این موسسه تامین و اهدا شد.

,
,


وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و 240 دختر تحت حمایت کمیته امداد قروه هستند، افزود: از جمعیت هفت هزار و 500 نفری مددجویان این شهرستان پنج هزار و 340 نفر و قریب به 55درصد جزو زنان سرپرست خانوار هستند.

,
,


مدیر کمیته امداد قروه گفت:این نهاد به مسائل فرهنگی خانواده های تحت حمایت توجه ویژه ای دارد و همه خدمات این نهاد پیوست فرهنگی دارد.

,
,


وی افزود: هدف بر این است در کنار خدمات مادی و توانمندسازی اقتصادی به مسائل فرهنگی و معنوی مددجویان نیز توجه شود و با اجرای برنامه های مختلف فرهگی شاهد آثار آن در میان مددجویان باشیم.

,
,


خوشبخت با بیان اینکه برنامه های فرهنگی این نهاد با هدف تقویت بنیه اعتقادی و دینی و کاهش آسیب های اجتماعی  خانواده های تحت حمایت انجام می شود عنوان کرد: اجرای کلاس های آموزشی، دوره های مشاوره و راهنمایی، مشاوره های تحصیلی، کلاس های مهارت آموزی، کلاس های دینی وقرآنی و سایر برنامه های فرهنگی این نهاد با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی میان خانوده های تحت حمایت این نهاد اجرا می شود.

,
,


وی در ادامه عنوان کرد: اعزام اردوی های زیارتی از دیگر برنامه های فرهنگی این نهاد است که در این جهت در سال جاری 220 نفر از زنان، دختران بازمانده از تحصیل و دانشجویان دختر تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان به اردوی زیارتی مشهد مقدس  و 56 نفر نیز به کربلای معلی اعزام شدند.

,
,


مدیر کمیته امداد قروه همچنین از اعزام 80 نفر دیگر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این شهرستان در هفته آینده خبر داد و افزود: با هدف تقویت بنیه اعتقادی این خانواده ها اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی در این اردوها پیش بینی شده است.

,
,


وی در ادامه افزود: با همکاری و مشارکت خیران و اعتبارات این نهاد 223 فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به دختران تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان در سال جاری پرداخت شده است و هم اکنون هیچ مددجوی پشت نوبت دریافت  کمک هزینه ازدواج باقی نمانده است.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه