اخبار داغ

آیت الله کعبی:

آمریکایی ها مذاکره با ایران را پلی برای نفوذ و استحاله نظام قرار داده اند/ تیم مذاکره کننده کشورمان شجاعانه اشتباهات خود را اعلام کند

آمریکایی ها مذاکره با ایران را پلی برای نفوذ و استحاله نظام قرار داده اند/ تیم مذاکره کننده کشورمان شجاعانه اشتباهات خود را اعلام کند
آیت الله کعبی با اشاره به اینکه مذاکره باید از موضع قدرت باشد نه ضعف،گفت: آمریکایی ها مذاکره با ایران را پلی برای نفوذ و تهدید و استحاله جمهوری اسلامی قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از فرهنگ نگار، آیت الله عباس کعبی  در همایش مذاکره با دشمن در سیره اهلبیت(ع) که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به یک جمله کلیدی در ابتدای سخنان خود، اظهار داشت: مذاکرات 1+5 و ایران اسلامی در شرایط حاضر از لحاظ ماهیت نه از لحاظ کلامی، فقهی و تاریخی نمی تواند برای آن شاهد مثال آورد از آنچه که در سیره اهل‌بیت(ع) وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار,

 وی افزود: دشمن را می توان از لحاظی به دو دسته دشمن بیرونی یعنی بیرون از امت و دشمن درونی یعنی درون امت تقسیم بندی کرد که دشمن بیرونی هم به دو دسته دشمن اصلی و شماره یک و دشمن فرعی تقسیم بندی کرد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری به دسته های دشمن درونی هم اشاره کرد و گفت: یکی از این دسته ها بقات می باشند یعنی آنهایی که علیه حاکمیت اسلامی بقع کردند،  بقات به صریح بحث فقهی جهاد با بقات واجب است و مذاکره هم برای تمکین بقع و باقی ماندن امام است نه امتیاز دادن به بقع که اگر اینگونه باشد نظام مسلمین مختل خواهد شد.

,

وی ادامه داد: در بحث بقا، تن دادن به حاکمیت اسلامی است  و اگر صلح و مذاکره ای انجام شود برای حفظ و توسعه حاکمیت اسلامی است و یا برای حفظ جان و امنیت و کیان مسلمین است که در این مواقع باید مبنای صلح عدالت باشد مانند آنچه که در صلح امام حسن(ع) اتفاق افتاد.

,

آیت الله کعبی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از دشمنان داخلی همان دشمنان فرعی هستند، بیان داشت:مخالفان درونی دولت اسلامی که مخلان به امنیت جامعه هستند و تشویش افکار عمومی را دنبال می کنند که در سیره اهلبیت(ع) هدف جذب این دسته افراد و تبیین شبهه و حل مشکل برای این‌هاست.

,

وی ضمن اشاره به اینکه واژه مذاکره در حقوق بین الملل در بین کشورها برای حل اختلاف بکار برده می شود، ابراز داشت: دشمن اصلی در تاریخ اسلام که در زمان پیامبر(ص) بود مشرکین قریش بود که هدف نهایی در مقابل مشرکین قریش فتح مکه بود.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمن اصلی امروز ایران اسلامی که مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بعد از انقلاب توطئه های بی‌شماری علیه این نظام داشته است آمریکا می باشد که امام خمینی(ره) از آن‌ها شیطان بزرگ یاد کرد و مقام معظم رهبری هم آمریکا را طاغوت اکبر نامید.

,

وی اضافه کرد: آمریکایی ها مذاکره با ایران را پلی برای نفوذ و تهدید و استحاله جمهوری اسلامی قرار داده است چرا که نتوانست در تحریم و تهدید های این چند ساله به هدف خود برسد که با روشنگری و تبیین رهبری، تمام برنامه های آمریکا با شکست مواجه شد.

,

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه برجام تبدیل شد به تجربه، گفت: این تجربه نشان می دهد که نباید با دشمن اصلی و طاغوت اکبر مذاکره کنیم.

,

وی با اشاره به انواع مذاکرات در حقوق سیاسی، بیان داشت: یکی از انواع مذاکرات برد-برد می باشد که در این نوع مذاکرات هدف تامین مصلحت هر دو طرف می باشد که ما نمی توانیم با آمریکا مذاکره برد-برد داشته باشیم چرا که باید از ارزش های خود کوتاه بیاییم و سازش کنیم.

,

عضو  خبرگان رهبری ادامه داد: نوع بعدی مذاکره برد-شکست می باشد که در این نوع هدف پیروزی کشور قدرتمند است که این نوع مذاکره دقیقاً هدف آمریکا در مذاکرات با ما می باشد.

,

وی افزود: انواع دیگر مذاکرات شناخت توانمندی طرف مقابل از نقشه، پرهیز از حالت جنگ، تاثیرگذاری بر طرف سوم، مذاکره با طرف واسطه و عادی سازی روابط و تغییر اوضاع می باشد.

,

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه آمریکا اعلام می کند که تغییر رفتار ملت ایران برای تغییر نظام از اهداف ما می باشد، گفت: زمان پایان تحریم ها و عادی سازی برنامه ها در برخی برنامه 12 سال یا 20سال در نظر گرفته اند تا نظام دچار فرسایش شود.

,

وی اضافه کرد: آمریکا به دنبال این است که جمهوری اسلامی بدلی که وابسته به غرب باشد به وجود بیاورد.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه  این نوع مذاکره مساوی نیست و نمی توان شاهدی از سیره اهلبیت(ع) در تاریخ برای آن آورد، ادامه داد:آمریکا ژاندارم جهان شده است.

,

وی گفت: آمریکایی ها معاهدات بشری را پلی برای تهدید کشورها و امنیت آن‌ها قرار می دهند؛ برخی خوشبین ها  فکر می کنند با اعتماد به آمریکا و دادن تضمین عینی که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم آمریکا با ما رفتار خوبی پیدا می کند.

,

آیت الله کعبی خاطرنشان شد:تیم مذاکره کننده باید مطالعه کند و راه برون رفتی در پایه تقویت اسلام و عزت مسلمین به دست آورد و شجاعانه در هر مرحله از مذاکرات اشتباه کرده است اعلام کند و مذاکره باید از موضع قدرت باشد نه از موضع ضعف انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه