اخبار داغ

انتقاد جهادگر عرصه اقتصاد مقاومتی از مسئولان دولتی؛

مسئولین، تولید کنندگان را با بهانه جویی دلسرد نکنند

مسئولین، تولید کنندگان را با بهانه جویی دلسرد نکنند
یکی از فعالین عرصه اقتصاد مقاومتی که یک واحد تولید عسل طبیعی در قم دارد از بهانه جویی برای مسئولین استانی انتقاد کرد و گفت: مسئولین با این بهانه جویی ها در شروع و ادامه راه تولیدکنندگان، آنها را دلسرد می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است اما در این میان فعالان این عرصه با مشکلات زیادی روبرو هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سیدمهدی طباطبایی یکی از تولید کنندگان عسل طبیعی در قم در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با اشاره به اینکه از سال 90 به صورت مستمر وارد این عرصه شده است، اظهار داشت: قبل از سال 90 هم به صورت پراکنده در این عرصه حضور داشتم ولی بعد از سال 90 بصورت جدی وارد این عرصه شدم.

, فرهنگ نگار,

وی افزود: از این سال بود که با بسیج سازندگی ارتباط گیری کردیم و ازآنها راهنمایی گرفتیم.

,

این تولید کننده عسل با اشاره به اینکه مدرک کارشناسی ارشد دارد، بیان داشت: سرمایه اولیه ما برای شروع کار خیلی کم بود به همین دلیل به صورت گروهی این عرصه را شروع کردیم.

,

وی ادامه داد: در ابتدای شروع این مجموعه 10نفر از دوستان بودیم که به صورت شراکتی مشغول کار شدیم ، البته در ادامه کار به دلیل کم بودن سود و در آمد، برخی از دوستان مجموعه را ترک کردند ولی مابقی ماندیم و به کار خود ادامه دادیم.

,

طباطبایی با اشاره به اینکه به صورت میانگین سالیانه 50 الی 60 میلیون تومان آورده دارد، گفت: سرمایه اولیه ما در زمان شروع کار حدود 80 میلیون تومان بود.

,

وی بیان داشت: یکی از مهمترین مراحل این شغل بازاریابی آن می باشد و کسی باید این مسئولیت را بر عهده بگیرد که دارای فن بیان و ارتباط گیری قوی باشد و در این خصوص آموزش دیده باشد.

,

این تولید کننده عسل طبیعی بااشاره به اینکه کار کردن در این عرصه سخت است، افزود:کیفیت محصول یکی از مهمترین قسمت های  برند شدن و ماندن در این شغل می باشد به طوری که این مهم می تواند مشتریان بیشتری را برای شما جذب کند چراکه در تولیدعسل طبیعی ، عسل تقلبی بسیار زیاد می باشد که همین امر موجب بی اعتماد مردم می باشد.

,

, ,

وی ادامه داد: ما محصول خود را به غیر از استان قم به شهرهای اطراف هم صادر می کنیم و خود را فقط محدود به قم نمی دانیم.

,

طباطبائی با اشاره به اینکه برخی مسئولین به جای کمک کردن اگر سنگ اندازی نکنند برای تولید کنندگان بهتر می باشد، خاطرنشان شد: در خصوص شروع کار بسیار سخت گیری می شود مخصوصا روی گرفتن مجوزها و یا اینکه نامه های اداری که بسیار وقت گیر و زمانبر می باشد.

,

وی ادامه داد: هر تولید کننده ای که می خواهد استارت کاری را بزند و موفق باشد روی کمک هیچ مسئول و اداره ای حساب نکند.

,

این تولید کننده با اشاره به اینکه هیچ مسئول و سازمانی در این عرصه ما را کمک و حمایت نکرد، گفت:  تنها عاملی که ما توانستیم در حال حاضر مجموعه خودمان را فعال نگهداریم پویا و فعال بودن خودمان به همراه اجرای برنامه های تنظیم شده از قبل بود.

,

وی به حمایت های بسیج سازندگی نیز اشاره کرد و بیان داشت: بسیج سازندگی نسبت به دیگر ارگان حمایت های بیشتر و موثری کرد مانندبازاریابی، نمایشگاه مواد غذایی، وام و...

,

مناسب سازی شهر برای معلولین و جانبازان از سیاست های شوراست/

,

طباطبائی در پایان به اداره کل جهاد کشاورزی قم اشاره کرد و ادامه داد: جهاد کشاورزی یکی از اداراتی است که بیشترین سنگ اندازی را در خصوص شروع این عرصه دارد که همین امر موجب دلسرد شدن افراد می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه