اخبار داغ

پس از 32 روز آلودگی هوا در کلانشهر تبریز؛

محیط زیست: هوای کلانشهر تبریز، همچنان ناسالم/ هواشناسی: وضعیت جوی ناپایدار و بارش‌های پراکنده در استان

محیط زیست: هوای کلانشهر تبریز، همچنان ناسالم/ هواشناسی: وضعیت جوی ناپایدار و بارش‌های پراکنده در استان
سی‌ودومین روز از آلودگی هوای تبریز در حالی ناسالم طی می شود که هواشناسی پایان هفته ای با وضعیت جوی هوای ناپایدار و بارش های پراکنده برای استان پیش بینی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،در حالی کلانشهر تبریز سی‌ودومین روز از آلودگی هوا را طی می‌کند که در این مدت تنها در روز 22 دی ماه هوا در وضعیت سالم قرار گرفت. بنا بر اظهار کارشناسان علت سالم بودن هوا در آن تاریخ عبور و مرور کمتر خودروهای تک سرنشین در روز جمعه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج،,

وارنگی هوا در روزهای سرد زمستان پدیده‌‌ای طبیعی است و زمانی که رخ می‌‌دهد لایه‌‌ای از هوای گرم بالای هوای سرد مجاورت زمین قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی پایداری هوا ایجاد می‌شود و به جای آنکه با افزایش ارتفاع کاهش دما داشته باشیم با افزایش ارتفاع افزایش دما خواهیم داشت. عدم رعایت نکات زیست محیطی و ورود آلاینده‌ها به هوای محبوس شده منجر به آلودگی هوا می‌گردد که با تداوم پایدار بودن وضعیت جوی این آلودگی تشدید می‌شود.

,

داود قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج اظهار داشت: با توجه به وضعیت آلاینده‌های جوی همچنان آلودگی هوا وجود دارد و برای گروه‌های حساس ناسالم می‌باشد.

,

وی افزود: با توجه به اعلام هواشناسی استان که در روزهای آینده، جوی پایدار و سردسیر برای استان اعلام‌گردیده، امکان دارد به نسبت آلاینده‌های جوی در روزهای آتی نیز افزایش یابد.

, .,

روابط عمومی محیط زیست استان خاطر نشان کرد: اگر وضعیت آب‌وهوا در روزهای آتی نسبتا گرم و ناپایدار باشد، این آلاینده‌ها کاهش خواهد یافت و روزبه‌روز شاهد بهبود وضعیت آب و هوایی کشور خواهیم بود.

, .,

قاسم‌‍زاده یادآور شد: بر اساس شاخض AQI (شاخص کیفی هوا) آلودگی هوای تبریز (میانگین 24 ساعت گذشته) بر اساس پارامتر ذرات کمتر از 2.5 میکرون برابر 130 و  وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس می‌باشد، این عدد نسبت به ۴۸ ساعت گذشته مقداری کاهش‌یافته و ممکن است در روزهای آینده نیز از این میزان نیز کاسته شود.

, AQI ,

محمد اشجعی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آناج اظهار داشت: شهرستان سراب با دما ۱۱- درجه سانتی‌گراد و عجب‌شیر با ۲- درجه سانتی‌گراد سردترین و گرم‌ترین شهرستان آذربایجان شرقی اعلام‌شده است.

,

وی با اشاره به وضعیت نامناسب هوا برای گروه‌های حساس، اذعان داشت: با توجه به شرایط هوای نامناسب، سالمندان، کودکان و بیماران تنفسی باید از عبور مرور در خیابان‌ها و معابر در صورت امکان خودداری کنند.

, .,

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان شرقی افزود: بارش‌هایی برای استان در طی روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد که اصلی‌ترین بارش روز یکشنبه روی خواهد داد.

, .,

وی اضافه کرد: تا روز دشنبه وضعیت هوا ناپایدار خواهد بود و از عصر دوشنبه تا اوایل روز چهارشنبه کاهش نسبی دما روی خواهد داد.

,

گفتنی است شاخص آلودگی از 0 تا 50 هوای پاک، از 50 تا 100 هوای سالم، از 100 الی 150 هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و همچنین از 150 الی 200 نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از 200 نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

, .]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه