اخبار داغ

خانه بدون سقف ماحصل فقر برای خانواده ای بی سرپرست/گرسنگی و بیماری گریبانگیر خانواده هیرمندی

خانه بدون سقف ماحصل فقر برای خانواده ای بی سرپرست/گرسنگی و بیماری گریبانگیر خانواده هیرمندی
در شمال استان سیستان و بلوچستان و در شهرستان هیرمند خانواده ای پنج نفره زندگی می کنند که سرپرست خانواده سالهاست به رحمت خدا رفته است ، مادر خانواده امروز سرپرستی فرزندان خود را بر عهده گرفته است و با جمع کردن هیزم روزگار می گذراند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از ندای هیرمند؛ فقر و خشکسالی دو مقوله مهم در سیستان است که امروزه گریبانگیر بسیاری از افراد حاشیه نشین مرز جنوب شرق شده است، سرپرست بسیاری از خانواده ها به دلیل عدم اشتغال در سیستان در وضعیت بد و اسف باری زندگی می کنند که از جمله عوامل به وجود آمدن پدیده فقر در این مناطق را  می توان خشکسالی نام برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند؛,

شغل اصلی سیستانیان را دامداری و کشاورزی تشکیل می دهد که امروزه این مشاغل به دلیل عدم آب رسانی کشور افغانستان به رود بین المللی هیرمند به اغما فرو رفته است و افراد بسیاری را خانه نشین کرده تا با فقر دست و پنجه نرم کنند.

,

خانواده ها در سیستان پر جمعیت هستند و فرزندان آنان به دلایل مذکور یا از مدارس بازمی مانند و یا دست کم تا سن تکلیف در بدترین شرایط، زنگی می کنند، فرزندان خانواده های سیستانی پس از رسیدن به سن تکلیف باید عزم رفتن را جزم کنند و در شهرهای بزرگتر به کارگری مشغول شوند.

,

این وضعیت،حال و روز امروز منطقه سیستان است، سیستانی که روزگاری میلیون ها تن گندم انبار می کرد تا کشور را از واردات گندم بی نیاز سازد امروزه به وضعیتی ناگوار دچار شده است و زندگی در آن با مشکلات سختی رو به رو است.

,

در شمال استان سیستان و بلوچستان و در شهرستان هیرمند خانواده ای پنج نفره زندگی می کنند که سرپرست خانواده سالهاست به رحمت خدا رفته است ، مادر خانواده امروز سرپرستی فرزندان خود را بر عهده گرفته است و با جمع کردن هیزم روزگار می گذراند.

,

دو دختر و دو پسر کوچک یادگار پدر برای این خانواده پنج نفره بوده، مادر این خانواده می گوید که یارانه آنها بیش از دوسال است که قطع گردیده و برای ادامه حیات محکوم به جمع کردن هیزم هستند تا آن را با قیمتی اندک به فروش برسانند.

,

, ,

 

,

, ,

بخشی از سقف خانه آنها چندین ماه قبل به دلیل فرسودگی فروریخته و آنها را به ترک اجباری خانه وادار ساخته است، مادر خانواده به خبرنگار هیرمند در این خصوص گفت: پس از ریزش سقف خانه به اجبار برای زندگی به خانه یکی از همسایگان که سال ها قبل به دلیل خشکسالی مهاجرت کرده بودند رفتیم ، اما با بازگشت آنان به روستا مجبور به ادامه زندگی در همان خانه بدون سقف شدیم.

,

وی تصریح کرد: با جمع آوری هیزم از دشت های اطراف و فروش آنها به مبلغ 500 تومان امورات زندگی را می گذرانیم ؛ هیزم ها در این فصل از سال به زحمت فروش می روند ،درآمد ما محدود است و نمی توانیم همانند دیگر افراد غذا و پوشاک خود را تهیه کنیم.

,

با نگاهی در خانه این خانواده می توان به وضوح مشاهده کرد که هیچ گونه وسایل زندگی در آن یافت نمی شود، خود اعضای خانواده می گویند که چند وعده را گرسنه هستند و به زحمت می توانند غذایی برای خود تهیه کنند.

,

مادر خانواده اذعان می کند: اگر تنها یک کیسه آرد در اختیار داشته باشیم میتوانیم به وسیله جمع آوری هیزم و تنور های گلی نان شب را خود تهیه کنیم و همان را به عنوان وعده غذایی مصرف کنیم.

,

آنها به همان قرص نان راضی بودند و ادعای غذاهای آنچنانی را نداشتند ، شاید مزه بسیاری از غذاها همانند گوشت و ... از ذهن آنها رفته بود.

,

, ,

, ,

بیماری یکی دیگر از معضلاتی است که گریبانگیر این خانواده محروم شده بود، هپاتیت یکی از فرزندان مادر خانواده را نگران کرده است به هر حال مادر است و عشق به فرزند حتی خواب  را از وی سلب کرده ، وی با بغضی در گلو حرف می زند دلش از روزگار درد داشت.

,

مسئول مرکز نیکوکاری ام المومنین خدیجه کبری(س) شهرستان هیرمند به ندای هیرمند گفت: با توجه به فرا رسیدن سرما و احتمال تخریب خانه برروی این خانواده اولویت این خانواده به ترتیب احداث خانه با امکانات حمام و دسشویی، کفش و تلویزیون  و همچنین فردی حامی که ماهیانه مبلغ ناچیزی به یکی از اعضای خانواده واریز نماید است.

,

وی اذعان داشت: خیرین و نیکوکاران می توانند جهت کمک به این خانواده بی سرپرست از راه های زیر اقدام نمایند:

,

 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی 6037691980002059

,

یا به صورت پرداخت آنلاین از لینک زیر پرداخت نمائید https://www.payping.ir/Sistan1395

,

سامانه پیامکی: 10009002

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه