اخبار داغ

روستازاده قائمشهری فعل "خواستن" را به زیبایی صرف کرد

یک تولیدکننده گل و گیاه زینتی: عدم نظارت بر واردات باعث مظلوم ماندن تولیدات داخلی شده است

یک تولیدکننده گل و گیاه زینتی: عدم نظارت بر واردات باعث مظلوم ماندن تولیدات داخلی شده است
تولید کننده گل و گیاه زینتی شمال کشور گفت: عدم نظارت درست بر واردات باعث مظلوم ماندن تولیدات داخلی شده و جایگاه فروش محصولات کشاورزی را دچار چالش بسیار بالایی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کهگیلویه و بویراحمد؛‌ جابر مهدی‌نیاافرا متولد ۱۸ تیر ۱۳۶۵ شهرستان قائم شهر استان مازندران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در روستایی از توابع این شهرستان به نام روستای فندری انجام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او ضمن اینکه کشاورز زاده بوده؛ به دلیل علاقه وافر به کشاورزی، برای ادامه تحصیلات متوسطه به هنرستان کشاورزی ساری رفته و تحصیلات خود را در این مقطع از سال ۸۲ شروع کرد،که مصادف با تاسیس گلخانه تولید گل و گیاه در مقیاس ۵۰۰ متر مربع بود.

,

در سال ۸۴ بعد از فارغ التحصیلی بلافاصله در رشته تولیدات گیاهی مقطع کاردانی پذیرفته شد و در همین شرایط با گسترش سطح تولیدی گل و گیاه همراه بود که مساحت تولیدی خود را با آگاهی بالاتر به ۱۰۰۰ مترمربع رساند و شروع به تولید گیاهان درون خانه ای و گل های فضای سبز کرد.

,

بعد از گذشت دو سال تحصیل در این مقطع و قبولی در مقطع کارشناسی مهندسی تولیدات گیاهی در سال ۸۶، گسترش کار تولیدی خود را در فضایی با مساحتی ۳۰۰۰ متر با تولید گل های مارچوبه زینتی ۳۲۰۰ بوته و ۲۵۰۰ بوته گیاه لیندا و همچنین ۱۰۰۰ بوته در اسینا و ۱۲۰۰ بوته کردیلین که به صورت شاخه بریده و برگی مورد استفاده گل فروشی ها می شود وگل های فضای باز ۵۰۰۰ بوته گیاه عبایی و ۱۲ گونه سرو و کاج های جنگلی به تعداد ۱۰۰۰۰۰هزار درختچه و انواع و گل و گیاه فضای سبز ادامه داد.

,

مهدی‌نیا افرا در گفت و گوی با این پایگاه اطلاع رسانی به دلایل موفقیت خود در این زمینه اشاره کرد و گفت: با ایجاد نمایشگاه های فصلی فروش محصولات تولیدی و زمینه صادرات محصولات تولیدی خود را فراهم کردم.

,

وی ادامه داد: بعد از دوسال با گسترش فضای تولیدی و گذراندن این مقطع تحصیلی به فکر آموزش اندوخته های تجربی خود بودم که در سال ۱۳۸۸ با قبولی در مقطع کارشناسی ارشد وارد هنرستان فنی و حرفه ای کشاورزی شدم و شروع به آموزش تولیدات و نحوه بازاریابی محصولات کشاورزی کردم.

,

این تولیدکننده گل و گیاه زینتی شمال کشور تصریح کرد: در این مدت تولیدات گل و گیاه را به صورت نمایشگاه دایمی راه اندازی کرده ام تا راه شناخت در بازار های داخلی را کاملاً هموار کنم.

,

مهدی نیا افرا افزود: با توجه به اینکه همچنان با تلاش همکارانم در این عرصه بی ثباتی در قیمت به دلیل عدم نظارت دولت وجود دارد و شکافی بزرگ در فروش محصولات تولیدی بر پیکره فروش محصول کشاورزی سایه انداخته است همچنان در این زمینه تلاش های بسیاری در حال انجام است ولی عدم نظارت درست بر واردات باعث مظلوم ماندن تولیدات داخلی شد و جایگاه فروش محصولات کشاورزی را دچار چالش بزرگی کرده است.

,

وی با اتمام مقطع ارشد بلافاصله با وجود پژوهش های گسترده ای که در محیط گلخانه خود و مزراع و باغ تولیدی داشته توانسته مقطع دکتری را در سال ۹۲ شروع کند و به تدریس در دانشکده های فنی دانشگاه فنی حرفه ای استان می پردازد تا این شاخه کار آفرینی و تجربه به دست آمده را به علاقمندان این عرصه انتقال دهد.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قبل از سال ۹۲ و بعد از آن همچنان فضای تولیدی کشاورزی من هم مرکزی برای پژوهش دانشجویانی است که کارهای تحقیقاتی انجام می دهند و هم محلی برای تولید محصولات بود.
این تولید کننده گل و گیاه زینتی شمال کشور ابراز داشت: در سال های ۹۳ و ۹۴ با رویکرد جدید به کودهای ارگانیک مرکز بسته بندی کودهای ارگانیک به مساحت ۶۰۰ متر انبار سرپوشیده با تجهیزات بسته بندی که با حمایت بسیج سازندگی همراه بود راه اندازی کردم و شروع به ترویج و تشویق کشاورزان از کودهای ارگانیک تا هم اکنون مشغول کار در زمینه فروش کودهای ارگانیک هستم.

,
,

وی بیان کرد: پیشنهاد من به دوستان و جوانان هم مسیر در این عرصه این است که چالش های بسیار زیادی امکان دارد در مسیر کار برایشان ایجاد شود ولی تنها راه موفقیت در این عرصه عدم فکر کردن به شکست است.

,

مهدی نیا افرا پشتکار را فرمولی موثر بر چیره شدن بر مشکلات در مسیر سخت ایجاد شغل و حرفه مورد علاقه دانست و افزود: البته در اینجا حمایت دولت یک بخش غیر قابل انکار است تا بستر مناسب برای کاربرد ایده های مؤثر و توانای جوانان این مرز و بوم فراهم شود که خود موجب شکوفایی رونق اقتصادی و ایجاد جامعه ای پویا می شود.

,

وی تأکید کرد: اشتغال یک بخش بسیار مهم و حیاتی در تمام نقاط جهان محسوب می شود که می تواند تمام بخش های کلیدی یک جامعه را تحت پوشش قرار دهد،ضعف در این بخش از ناهنجاری اجتماعی تا پیامدهای رکود اقتصادی و حتی کاهش میزان زاد ولد یک کشور را می تواند رقم بزند.

,

این تولیدکننده گل و گیاه زینتی کشور در پایان گفت:از مسولین و دولت مردان خواستارم به این امر مهم اندیشه کنند تا فکر و روح جوانان ما در گسترش کشور و توسعه و بالندگی تاثیر بیشتری داشته باشد و بتوان از این پتانسیل ارزشمند که حتی از نفت و گاز و تمامی ذخایر پایان پذیرمان با ارزش تر است استفاده مفید در رشد کشور داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه