اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی نکا مطرح کرد؛

سهم بیش از ۱۰ هزار هکتاری گندم و جو از کشاورزی نکا/ ۲ هزار تن پرتقال خریداری شد

سهم بیش از ۱۰ هزار هکتاری گندم و جو از کشاورزی نکا/ ۲ هزار تن پرتقال خریداری شد
مدیر جهاد کشاورزی نکا با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کشت محصولاتی مانند گندم و جو، رقم حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتاری را سهم سطح زیر کشت این دو محصول در شهرستان عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پیک نکا، با اشاره به سطح کشت محصولات گندم و جو در نکا، اظهار کرد: سطح کشت نهایی گندم آبی رقمی معادل 3 هزار و 750 هکتار و گندم دیم عدد 6 هزار و 850 هکتار برآورد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک نکا,

وی افزود: همچنین سطح کاشت محصول جو آبی در شهرستان نکا 400 هکتار و برای نوع دیم این محصول سطح کشت معادل 3 هزار 700 هکتار ثبت شده است که اقدامات لازم برای دست یافتن به محصول مرغوب و با کمیت بالا صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی نکا با اشاره به توزیع انواع کود و بذر گندم و جو در شهرستان، خاطرنشان کرد: به منظور کشت گندم آبی و دیم در مجموع یک هزار و 99 تن کود شیمیایی اوره و پتاس به همراه یک هزار و 250 تن فسفات توزیع شده است.

این مسؤول اضافه کرد: در همین راستا برای کشت مناسب محصول جو آبی و دیم نیز در مجموع 10 تن بذر و 320 تن کود شیمیایی نیز در میان بهره‌برداران توزیع شد.

طاهری در ادامه با اشاره به صدور و تمدید پروانه دامداری روستایی در مدت 9 ماه ابتدایی امسال، اظهار کرد: کمیسیون صدور پروانه دامداری روستایی جهاد کشاورزی نکا در این مدت 18 فقره پروانه با ظرفیت 336 رأس دام سبک و سنگین برای واحدهای تولیدی این حوزه شهرستان صادر کرده است.

وی افزود: پروانه‌های صادر شده و تمدید شده شامل پنج فقره پرواربندی بره با ظرفیت 193 رأس، سه فقره گوساله پرواری با ظرفیت 58 رأس، هفت فقره پروانه گاو شیری با ظرفیت 44 رأس و سه فقره گوسفند و بز داشتی با ظرفیت 42 رأس بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی نکا همچنین با اشاره به روند خرید پرتقال از باغداران در شهرستان، اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 941 تن پرتقال با درجه‌بندی یک، دو و سه از باغداران نکا خریداری شده که شامل 55 تن درجه یک، یک هزارو 361 تن درجه دو و 525 تن پرتقال درجه سه می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: از این میزان بیش از 3 هزار تن به کارخانجات آبمیوه‌گیری غرب استان حمل شده و رقمی حدود یک هزار و 500 تن نیز غیرقابل مصرف تشخیص داده شد که با حضور دهیار، باغدار و نمایندگان فرمانداری، جهاد کشاورزی و نظام صنفی از چرخه مصرف خارج شدند.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت بیمه محصولات کشاورزی در اقتصاد کشاورزی و ملی، بیان کرد: در راستای ارتقای سطح بیمه محصولات کشاورزی، اولین دوره کارگاه تخصصی و آموزشی بیمه محصولات کشاورزی برگزار شد.

طاهری گفت: این دوره با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی مدیریت جهاد کشاورزی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران و جهاد سازندگی بسیج با شرکت 30 نفر از کارشناسان و کشاورزان پیشرو در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج نکا دایر شد.

وی در پایان اظهار کرد: توجه به امر بیمه‌گری و استفاده از راهکارهای لازم در توسعه و فراگیر شدن بیمه محصولات کشاورزی موراد مطرح شده در این جلسه بودند که مورد تأکید مدیر جهاد کشاورزی نکا، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، ریاست بانک کشاورزی شهرستان و مسئولان استانی و سازمانی قرار گرفت.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه