اخبار داغ

فعال دانشجویی :

دانشجویان نباید در مقابل انحرافات سکوت کنند/فرمایشات رهبری باید نصب العین جامعه دانشگاهی قرار گیرد

دانشجویان نباید در مقابل انحرافات سکوت کنند/فرمایشات رهبری باید نصب العین جامعه دانشگاهی قرار گیرد
خودسازی دانشجویان شامل علمی و دینی و اخلاقی است، یعنی ما در درون دانشگاه ها باید اول از خودمان شروع کنیم و از نظر علمی و دینی دانش خود را افزایش دهیم تا بتوانیم اسلام ناب محمدی را در تمام دنیا معرفی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «دانشجو سلام» همزمان با پیام مقام معظم رهبری به پنجاه و یکمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و تاکید ایشان براثر گزاری بر محیط پیرامونی خود، بر آن شدیم تا با نیما هادی نژاد کیاسری، دانشجوی مهندسی آب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و یکی از فعالین دانشجویی استان، گفتگویی داشته باشیم و نظر وی را در خصوص پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان جویا شویم، که نظر خوانندگان محترم  را به  توضیحات وی در این رابطه جلب می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «دانشجو سلام»,

1. آقای کیاسری، باتوجه به پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان انجمن های اسلامی در اروپا به نظر شما  ایشان مهمترین وظیفه دانشجویان  را در دانشگاهها چه می داند؟

,

به نظر بنده، همانطور که حضرت اقا فرمودند، خودسازی دانشجویان شامل علمی و دینی و اخلاقی است، یعنی ما در درون دانشگاه ها باید اول از خودمان شروع کنیم و از نظر علمی و دینی دانش خود را افزایش دهیم تا بتوانیم اسلام ناب محمدی را در تمام دنیا معرفی کنیم، ولی متاسفانه اکثر دانشجویان تک بعدی می باشند یعنی یا در بعد علمی و یا در بعد دینی فعالیت دارند، همانطور که ولی امر مسلمین فرمودند باید این دو با هم باشد و به نظر بنده در جامعه دانشجویی باید این فرمایش حضرت آقا الگوی عملی آنها قرار گیرد.

,

2. رهبر معظم انقلاب،  شناساندن اسلام ناب را در نبرد با جبهه کفر وظیفه  همگان دانسته اند، به نظر شما فعالین دانشجویی خصوصا فعالین  انقلابی چه وظیفه ای در شناساندن اسلام دارند؟

,

 وظیفه اصلی فعالین انقلابی این است که سکوت نکنند و وظیفه خود بدانند تا در مقابل استکبار فریاد بزنند چنانکه  فریاد آنها  باید سراسر جهان را فرا بگیرد، و باید گفت، دانشجویان باید با بالابردن سطح معلومات دینی و  علمی خود روشنگری هایی انجام دهند و جلوی استکبار جهانی را بگیرند و باید همیشه درصحنه حضور داشته باشند.

,

3. به نظر شما فعالین دانشجویی و تشکل های دانشجویی تا چه اندازه می توانند در آگاه سازی  دانشجویان و جامعه نقش داشته باشند؟

,

در این خصوص باید گفت، فعالین دانشجویی بخصوص دانشجویان انقلابی در تمام دوران خصوصا در شکل گیری انقلاب، دوران پر افتخار دوران دفاع مقدس و  خنثی کردن فتنۀ، فتنه گران نقش خیلی موثری داشتند، و برای اینکه جامعه دانشجویی باز هم بتواند نقش افرینی کند لازمه ی آن، این است در درجه اول به خود باوری کامل برسند و در زمینه علمی و دینی اطلاعات کافی داشته باشند و  در مرحله بعد بایستی با مباحثه و مناظره کردن اطلاعات خود را در اختیار همگان قرار دهند، از این رو وظیفه آگاهی سازی جامعه نیز بر عهده این قشر فرهیخته  می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه