اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان :

افزایش ۲۰ درصدی جمعیت وحوش در دامغان / وجود ۲ منطقه حفاظت شده

افزایش ۲۰ درصدی جمعیت وحوش در دامغان / وجود ۲ منطقه حفاظت شده
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان با اعلام پایان کار آمارگیری پاییزه و زمستانه جمعیت وحوش در مناطق حفاظت شده این شهرستان گفت: برای نخستین بار کار آمارگیری جمعیت وحوش در شهرستان دامغان و در مناطق حفاظت شده به روش هلی شات انجام و به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرامرزاسفندیاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار تیتریک دامغان گفت: کار آمارگیری و پایش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع در شهرستان دامغان در فصول بهار،پاییز و زمستان و دوبار در سال انجام می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک دامغان,

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین باردر استان سمنان ، امسال ودر جریان کارآمارگیری پاییزه و زمستانه جمعیت وحوش در سطح مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع علاوه بر مشاهدات عینی و دوربین های چشمی ، آمارگیری دقیق و به روش تصویر برداری هوایی توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان انجام و به پایان رسید.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان با بیان اینکه کار آمارگیری پاییزه و زمستانه جمعیت وحوش در مناطق حفاظت شده سفیدکوه آرسک این شهرستان انجام شده است: در هرمنطقه زیستگاه وحوش هشت گروه دو نفره به همراه محیط بانان و طبیعت دوستان مشاهدات عینی خود را ثبت کردند.

,

وی اضافه کرد: با پایان کار آمارگیری جمعیت وحوش در فصل پاییز و زمستان، شواهدحاکی از افزایش 20درصدی وحوش شامل قوچ، کل، میش، بز و آهودر این منطقه بوده است.

,

این مقام مسئول در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان اظهارداشت: در سال جاری 300 میلیون ریال اعتباربرای ساخت آبشخورولایروبی چاه ها در مناطق زیست وحوش هزینه شده است.

,

وی تصریح کرد: همچنین سه دستگاه تلمبه بادی برروی چاه ها نصب شده است که تامین منابع آبی، سبب احیای مناطق زیست محیطی، افزایش جمعیت وحوش و جلوگیری از پراکندگی جمعیت وحوش را به همراه دارد.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان افزود: امسال 35 دهنه آبشخوردر مناطق شکار ممنوع سفیدکوه آرسک و شیربند ساخته شده است.

,

اسفندیاری از ممنوعیت شکار پرنده در مناطق زیست محیطی شهرستان دامغان خبر داد و اظهار داشت: شکارپرندگان در منطقه زیست محیطی دامغان ممنوع شد.

,

وی جلوگیری از شیوع بیماری های پرندگان مهاجراز جمله آنفولانزا و ورود شکارچیان به مناطق آزاد دامغان از مهمترین اهداف ممنوعیت شکار پرندگان بیان کرد.

,

اسفندیاری با اشاره به وجود دو منطقه شکار ممنوع در سطح شهرستان دامغان افزود: طالوشیربند و سفید کوه آرسک دو منطقه شکار ممنوع در شهرستان دامغان است.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان گفت: در حال حاضر پیگیر برای اخذ مجوز منطقه حفاظت شده بخشی از طالو شیربند و مناطق آزاد در منطقه دیباج در شمال شهرستان دامغان هستیم که مکاتبات آن برای دریافت مجوز به شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور ارسال که در دستور کار قرار دارد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه