اخبار داغ

با حضور ‌آمریکا؛

مقدمات مذاکرات صلح سوریه در آستانه به اتمام رسید

مقدمات مذاکرات صلح سوریه در آستانه به اتمام رسید
مذاکرات صلح سوریه در 23 ژانویه با حضور هیئت سوری و معارضان در آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  طرف‌های درگیر در سوریه برای اولین بار با پیش قدمی ترکیه و روسیه، روز پنج شنبه 23 ژانویه و با مشارکت ایران و آمریکا در آستانه قزاقستان گرد هم خواهند آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,  طرف‌های درگیر در سوریه برای اولین بار با پیش قدمی ترکیه و روسیه، روز پنج شنبه 23 ژانویه و با مشارکت ایران و آمریکا در آستانه قزاقستان گرد هم خواهند آمد.,

بنابه اطلاعات به دست آمده از هیئت معارضان سوری و مسئولان تُرک، طرف‌های درگیر، مقدمات جلسه آستانه با موضوع سوریه را به صورت کامل آماده کرده‌اند.

,

2 هفته جلسه در آنکارا

, 2 هفته جلسه در آنکارا, 2 هفته جلسه در آنکارا,

نمایندگان معارضان سوری که نزدیک به 2 هفته است در آنکارا با مسئولان ترکیه جلسات متعددی برگزار می‌کنند، امروز وضعیت جلسه آستانه را به اتمام رساندند.

,

گفتنی است، حضور آمریکا در مذاکرات صلح سوریه مورد قبول کشورمان نمی‌باشد و تُرک‌ها با دعوت آمریکا به جلسه آستانه بار دیگر قصد نزدیکی به ایالات متحده را دارند.

,

هیئت معارضان

, هیئت معارضان, هیئت معارضان,

انتظار می‌رود معارضان سوری با 50 نفر در جلسه آستانه شرکت کنند که 13 تن از آن‌‌ها اعضای هیئت مذاکره کننده و بقیه جزو مشاوران سیاسی و تکنیکی می‌باشند.

,

اعضای هیئت مذاکره کننده تنها از میان گروه‌های مسلح معارض انتخاب می‌شوند که ریاست هیئت مذاکره کننده را نیز محمد آللوش نماینده گروه موسوم به ارتش اسلام بزرگ‌ترین گروه درگیر در میان معارضان برعهده خواهد داشت.

,

آللوش در این ارتباط به خبرگزاری آناتولی گفته است: "بزرگ‌ترین هدفمان جلوگیری از ریخته شدن خون می‌باشد." به گزارش خبرگزاری آناتولی، معارضان سوری فردا 22 ژانویه به قزاقستان خواهند رفت.

,

هیئت "دولت سوریه"

, هیئت "دولت سوریه", هیئت "دولت سوریه",

در این میان رایست هیئت "دولت سوریه" را که متشکل از مشاوران وزارت خارجه، اطلاعاتی و نظامی می‌باشند، بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل برعهده خواهد داشت.

,

4 کشور حضور خواهند داشت

, 4 کشور حضور خواهند داشت, 4 کشور حضور خواهند داشت,

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، ترکیه و روسیه که بعد از آزادسازی حلب مشارکت‌هایی در خصوص انتقال معارضان مسلح و غیرنظامیان انجام داده‌اند، برای نتیجه بخش بودن جلسه آستانه در خصوص تعداد کشورهایی که قرار است در مذاکرات شرکت داشته باشند، حد و مرز تعیین کردند.

,

بر این اساس، در جلسه آستانه علاوه بر ترکیه و روسیه تنها کشورهای آمریکا و ایران حضور خواهند داشت.

,

حکومت جدید آمریکا به ریاست دونالد ترامپ با اظهارات ضد ایرانی خود مخالفت تهران با حضور ایالات متحده در مذاکرات صلح سوریه را فراهم کرده بود که با پافشاری ترکیه و روسیه، شیطان بزرگ در جلسه 23 ژانویه سوریه در آستانه قزاقستان حضور خواهد داشت.

,

هیئت ترکیه

, هیئت ترکیه, هیئت ترکیه,

هئیت ترکیه در جلسه آستانه را سدات اؤنال معاون رئیس وزارت خارجه این کشور ریاست خواهد کرد. در هئیت تُرک نمایندگان اطلاعاتی و نظامی نیز حضور خواهند داشت.

,

هیئت روسیه

, هیئت روسیه, هیئت روسیه,

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز الکساندر لاورِنیو نماینده ویژه خود در مسئله سوریه را به این جلسه خواهد فرستاد. در هیئت روس میکائیل بوکدانف معاون مسئول وزارت خارجه روسیه در خاورمیانه و آفریقا نیز حضور خواهد داشت.

,

نماینده سازمان ملل

, نماینده سازمان ملل, نماینده سازمان ملل,

همچنین استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در موضوع سوریه نیز به این جلسه دعوت شده است.

,

آمریکا

, آمریکا, آمریکا,

آمریکایی‌ها که پیش از این لزوم حضور گروه‌های مسلح کُرد سوریه در مذاکرات صلح را خاطر نشان کرده بودند، انتظار می‌رود بلافاصله بعد از حضور در مذاکرات، بر دعوت دیگر گروه‌های مسلح به این مذاکرات قصد کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه