اخبار داغ

قابل توجه اصناف و مسئولین استان بوشهر؛

"آتش"در کمین بازار برازجان/ وجود مغازه های قدیمی و ساختمان های بلند حادثه ساز خواهند بود +عکس

"آتش"در کمین بازار برازجان/ وجود مغازه های قدیمی و ساختمان های بلند حادثه ساز خواهند بود +عکس
مدتی است شهر برازجان شاهد پیشرفت های ساختمانی از یک دهه پیش تاکنون می باشد که این پیشرفت ها نیازمند تاسیس امکانات ایمنی در سطح شهر می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "ناصرون " در تاریخ 30 دی ماه  95  حدود ساعت 8 صبح بود که حادثه ای در قلب پایتخت اتفاق افتاد که دل خیلی از مردم را به درد آورد و عمق این فاجعه بسیار دردناک بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "ناصرون " ,

براساس آمارهای موجود از ساختمان پلاسکو این ساختمان به عنوان یکی از قدیمی ترین ساختمان تهران به شمار می رود که بارها شورای شهر تهران اقدامی به اخطار برای فرسوده و غیر ایمنی بودن این ساختمان داده اند که در معرض خطر است و باید تدبیری را انجام داد که سرانجام اتفاقی که نباید می افتاد نیز افتاد.

,

, ,

اکنون فضای شهری برازجان مدتی است که روی به پاساژهای بزرگ و مرتفع کرده است که این پاساژها نیاز به اقدامات ایمنی نیز دارند که برج شکوه دشتستان و بازار سنتی یکی از این ساختمان های است که بسیار در خطر می باشد.

,

همین امسال بود که در قلب برازجان یعنی بیمارستان 17 شهریور منجر به آتش سوزی شد که آتش نشانی شهر برازجان به تنهایی قادر به خاموش کردن آن نشد و تا اینکه آتش نشانی های کل استان دست به دست هم دادند تا بعد از ساعت ها تلاش موفق به خاموش کردن  آن بشوند ولی وقتی خاموش شد که فقط جزغاله های ساختمان مانده بود و اموال بیت المالی که همه دود شده بودند.

,

, ,

برج و پاساژ سازی در یک شهر نشان از پیشرفت آن است ولی باید در قدم به قدم این پیشرفت ها امکانات ایمنی برای تامین آسایش و آسودگی خیال محیا شود ولی در حال حاضر تجربه نشان داده شده است که آتش نشانی برازجان برای خاموش کردن یک بیمارستان هم کف که زیاد هم نیز بزرگ نبود قادر و وسایل وافری نداشت و از مابقی مراکز آتش نشانی استان کمک گرفته شد.

,

البته امروزه پاساژها و برج های مرتفع حتما باید به سیستم اتفاء حریق مجهز باشند ولی بازهم این سیستم جوابگوی شعله های بی رحمی مثل ساختمان پلاسکو نیست.

,

, ,

اگر ما از پاساژها و ساختمان های بلند نیز صرف نظر کنیم بازهم بازارهای قدیمی شهرمان هستند که به دلیل بافت قدیمی آن از هرگونه امکانات ایمنی محروم می باشند و اگر یک مغازه ای در بازار دچار آتش سوزی بشود مغازه های هیستند که دومینو وار و پشت سرهم طعمه حریق می شوند.

,

و از سوی با رشد ساختمان سازی انبوه نظیر مسکن های مهر یا آپارتمان سازی های شخصی یکی دیگر از این معضلات مهم و بسیار حیاتی در شهر برازجان می باشد.

,

, ,

سیم کشی های نامناسب، تابلو برق های شلوغ و حتی غیر استاندارد، استفاده نامناسب از وسایل سرمایشی و گرمایشی و مواردی از این دست تهدیدی جدی برای بازار یان برازجان به شمار می آیند.

,

گرچه این بازارها در طول این سال ها تغییراتی نزدیک به بازارهای نوین داشته اند، اما ساختار سنتی خود را حفظ کرده و با توجه به رشد جمعیتی، آن گونه که باید از وضعیت ایمنی و حفاظتی لازم برخوردار نیست.

,

بسیاری از واحد های صنفی فاقد کپسول های آتش نشانی و سیستم اتفاع حریق بوده و اگر هم بوده باشند، صاحبان مغازه ها، به عنوان یک موضوع بازدارنده توجه کمتری به آن میکنند.

,

, ,

تنها با یک نگاه به خیابان امام خمینی(ره) که مرکز بازار شهر برازجان است می توان مشاهده کرد که بسیاری از مغازه داران در محل هایی در حال امرار و معاش هستند که ساختمان های آن قدیمی بوده و خطرات زیادی را به دنبال دارد.

,

یکی از مغازداران باز سرپوشیده برازجان در این باره اظهار داشت: از وقتی که حادثه پلاسکو در تهران اتفاق افتاده است مردم خیلی متاثر شدند و این باید زنگ خطری باشد برای ما مغاز داران تا نکات ایمنی را رعایت کنیم.

,

وی یادآور شد: مغازه های سرپوشیده یا به  اصطلاح پلیتی برازجان بسیار در معرض خطر است و چند بار آتش سوزی ها اتفاق افتاده است ولی خوشبخاته مهار شده است ولی خطر همیشه در کمین است.

,

وی اذعان داشت: ما قدر سلامتی خود را نمی دانیم و برای گرفتن یک کپسول آتش نشانی سستی می کنیم هرچند این کپسول می تواند اثر بسیار تاثیرگذاری را در اتفاع حریق داشته باشد.

,

این موضوع هم قبیل ذکر است که ساختمان شهید تندگویان در قلب پایتخت انرژی کشور به دلیل کمبود امکانات فقط اسکلتی سوخته برجای گذاشت که این هم باید تلنگری برای مسولین استان باشد که مبادا حادثه ای مثل پلاسکو در استان بوشهر و شهر برازجان انفاق بیافتند.

,

, ,

به همین خاطر این اتفاق زنگ هشداری باید باشد برای دیگر ساختمان های کشور بخصوص ساختمان های فرسوده در شهر برازجان و استان بوشهر.

,

گزارش: عبدالرحمن مشایخ

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه