اخبار داغ

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب :

عدم سمپاشی به موقع مزارع باعث خسارت کشاورزان می شود/ آغاز مبارزه با علف های هرز 31 هکتار از مزارع گندم وجو سرپلذهاب

عدم سمپاشی به موقع مزارع باعث خسارت کشاورزان می شود/ آغاز مبارزه با علف های هرز 31 هکتار از مزارع گندم وجو سرپلذهاب
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب گفت: مبارزه علیه علفهای هرز پهن برگ و نازک برگ در سطح 31 هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان آغاز شد که عدم انجام به موقع آن باعث خسارت کشاورزان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  بازی دراز، پورمراد جانی در اولین جلسه برنامه ریزی مبارزه با علف هرز مزارع شهرستان اظهار داشت: وجود علف هرز در مزارع از عواملی است که در کاهش تولید بسیار موثر بوده و در صورت عدم شناسایی صحیح علف هرز قالب در مزارع و سم پاشی به موقع، کشاورزان دچار خسارت زیادی خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

 

,

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با آفت سن غلات نیز تصریح کرد: عدم مبارزه به موقع و اصولی علیه آفت سن درمزارع گندم و جو باعث وارد شدن خسارت جبران ناپذیر به مزارع کشاورزان میشود ودر این خصوص لازم است نسبت به ردیابی و مبارزه با این آفت به صورت جدی اقدام گردد.

,

 

,

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان به برگزاری کلاس های آموزشی جهت بالا بردن سطح دانش و آگاهی کشاورزان و سم پاش داران اشاره کرد و افزود: طی ماه گذشته 2 کلاس آموزشی با حضور کارشناسان مدیریت کشاورزی استان کرمانشاه برای 210 نفر از کشاورزان و سم پاش داران سرپلذهاب برگزار شده است و همچنین آموزش چهره به چهره برای کشاورزان همچون سنوات گذشته در دهستان ها و روستاهای توابع شهرستان صورت گرفته است.

,

, ,

وی خاطرنشان شد: سموم مورد نیاز برای مبارزه با علف هرز و بیماری در مزارع در سم فروشی های مجاز در سطح شهرستان تدارک و تهیه شده است و امید است کشاورزان با مدیریت در مزارع، اقدامات پیشگیرانه و سم پاشی مناسب از شیوع این بیماری جلوگیری نمایند.

,

 

,

جانی در پایان پیش بینی کرد : تا پایان سال زراعی جاری در سطح 16هزار و 500 هکتارمزارع علیه علفهای هرز پهن برگ و 15 هزار هکتار علیه علفهای هرز نازک برگ با 690 دستگاه سم پاش توسط کشاورزان شهرستان مبارزه شود.

,

 

,

لازم به ذکر است اولین جلسه مبارزه و کنترل علفهای هرز مزارع شهرستان با حضور مدیرجهاد کشاورزی سرپل ذهاب و رئیس اداره تولیدات و کارشناس حفظ نباتات و مسئولین مراکز در مددییت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

,

 

,

سرپلذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه، 31هزارهکتار از اراضی کشاورزی آن زیر کشت گندم و جو قرار دارد که 14هزار هکتار آن اراضی آبی و مابقی را اراضی دیم تشکیل می دهند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه